De Mol 2026 | Aflevering 4: "Waar blijft Julie?" & "Walk of shame? Ik noem dees een game"

Wie is jouw mol na deze aflevering?

• Totaal aantal stemmers
    63
  • Opiniepeiling gesloten .

vishnusixclix

Well-known member
Crowdfunder FE

De Mol 2026 | Aflevering 4: De kloof wordt dieper​

Aflevering 3 was een emotionele rollercoaster in Portugal. De sfeer in de groep is tot een nulpunt gedaald na de keuzes die gemaakt zijn. Met nog maar 7 kandidaten over, wordt het spel harder en de Mol actiever. Bij mij werkt Isabel alvast duchtig op de zenuwen!

Vooruitblik Aflevering 4: Wat we weten uit de trailer​

De trailer voor volgende week gaf ons alvast een paar sappige aanwijzingen:

1. Proef in en rond een kasteel: De mannen met koptelefoon en de vrouwen zitten schijnbaar apart. (link aan proef in het dorp / 2de deel?)
  2. De Zwarte Vrijstelling? Er werd gesuggereerd dat er een element in het spel komt dat alle verdiende voordelen (pasvragen/vrijstellingen) teniet kan doen in de vorm van een kistje. Bij de dames gaat het dan over de "walf of shame". Ik vraag me dan altijd af hoeveel het weer gaat kosten :biglaugh:
  3. De proef in het dorp: De kandidaten lijken te moeten rondlopen door het dorp een dorp vol blinden?

We zien het vanavond!

Molpoll van BG tussenstand​

1776619939329.png

Op deze moment hebben we een ex aequo tussen Wout en Yana. Ik zit ook ergens op die lijn, maar van tunnelvisie is nog geen sprake. Ik heb er nog een paar anderen op het oog. Benieuwd of het na vanavond verandert.

Laatst bewerkt:
Ik had vandaag mijn focus op Wout en bij de eerste opdracht bevestigt hij steeds wanneer de andere verkeerde schrijfwijzes suggereren en maakt hij zelf een fout tegen de lange of korte ij/ei in het woord leiden. Ik zit in de Wout-tunnel vanaf nu.

echt waar Isabel

"ja, gij hebt wel de pasvraag gepakt na 8,4s he! ik heb die niet gepakt he!"

ja, omdat ge voor geen enkel duel initiatief hebt genomen, zodat ge niet hebt moéten kiezen...

die vrouw is zo hard aan't stoken constant. voor mij is dat de mol

Ik had vandaag mijn focus op Wout en bij de eerste opdracht bevestigt hij steeds wanneer de andere verkeerde schrijfwijzes suggereren en maakt hij zelf een fout tegen de lange of korte ij/ei in het woord leiden. Ik zit in de Wout-tunnel vanaf nu.
Ik denk dat je zou verschieten hoeveel mensen fouten maken tegen de korte of de lange ij/ei.

Wout staat bij mij bovenaan. Heel slim om in de 2e ronde te drukken, wetende dat er dan in de volgende ronde zeker nog zou gedrukt worden = veel geld uit de pot.

Voor mij ist nu toch ook wel zo goed als volledig Isabel. En idd, door onder andere dat stoken. Maar ook door bv het gokken op het woord 'piet' ipv 'gitaar in een van de voorgaande afleveringen. Maar vandaag begon ze mij wel echt hard op te vallen, met ondere andere de boeken. 6 boeken mee pakken, er 4 juist gokken waar van 2 (met opzet?) verkeerd gokken maakt je als mol amper tot niet verdacht. En tis legit weer voor mij dé irritantste kandidaat van het seizoen :ROFLMAO:

Na vandaag staat ook bij mij Wout met stip bovenaan (Yana op verre afstand). Wordt niet echt verdacht door de productie maar haalt niks binnen en draagt niks bij. Zoals Polle32 zegt strategisch goed gezien om bij de tweede ronde bij het drukken op de knop al te drukken en al geld uit de pot te halen want hij wist dat er in de laatste ronde zowiezo gedrukt ging worden.

Valt me heel hard op dat die steeds ook richting de verkeerde antwoorden zit te pushen (die boek met dat kreeft bv). Is echt al meerdere afleveringen zo dat als er een foutief antwoord komt dat ie direct zegt van "ja da ist" of "ja, pak da maar". Heel opvallend.

Laatst bewerkt:
Ik gok op Isabelle en/of Maxim als mol.
Maxim komt weinig in beeld en valt daardoor minder min. Eerlijk gezegd wist ik pas door deze aflevering dat zijne naam Maxim was. 😅

Spoiler voor de volgende aflevering.
Denk dat we in de volgende aflevering de twist te weten gaan komen. Gilles had in een interview gezegd dat er een 2de twist is, ergens in het midden

Heel grappige druk-de-knop-opdracht in het toilet. En maar sjassen. Toch wel heel mooi gevonden.

De drukmakers bij de knop zijn natuurlijk allemaal mogelijke molverdachten. Mijn eerst aangeduide mol Yana deed het in de toiletten chaotisch en liet zich aantikken bij de boeken, maar waren er competitieve kandidaten die bij de laatste knopopdracht voldoende druk zetten zodat ze niet hoefde mee te doen of is ze toch gewoon een kandidaat? Ik vermoed intussen toch meer en meer het laatste. Vorige week kwamen Wout en Isabel bij mij in het vizier en dat blijft hier voorlopig wel zo. Wout die drukt bij de tweede knopoptie is ideaal als mol, maar valt wel sterk op. Isabel die dan weer goed stookt maar uiteindelijk zelfs niet eerst drukt bij de laatste optie, is een mooie manier om ermee weg te komen.

Vorige week lichte voorkeur voor Wout, deze keer toch meer op Isabel.

Isabel zorgt er hier eigenhandig voor dat er 5000 euro uit de pot gaat. Als zij niet de mol is, dan zorgde ze er minstens voor dat de mol lekker achterover kon leunen.

Geld uit de pot als ge drukt. Zzz
Kunnen ze weer zeggen hoe goed de mol was.

Beste positie bij de wc opdracht was imo op het terras met het zicht naar de auto/reclamebord. Als ge dan nog kunt zorgen dat de persoon langs u naar het wc gaat (of zelf gaat), dan kan de tijd serieus doortikken voor het de auto en het reclamebord ziet.

Laatst bewerkt:
Isabel zorgt er hier eigenhandig voor dat er 5000 euro uit de pot gaat. Als zij niet de mol is, dan zorgde ze er minstens voor dat de mol lekker achterover kon leunen.
Ik denk niet dat de mol het zo opvallend zou spelen. Ik denk dat ze zich vooral zelf verdacht probeert te maken bij de andere kandidaten. Als mol zou ze deze proef anders spelen denk ik. Iets zegt mij dat ze het vooral hard speelt maar niet de mol is.

De echte mol zou het eerder spelen zoals Wout denk ik. In de tweede ronde 2000 euro al uit de pot halen omda ge weet dat er in de derde zowiezo gedrukt gaat worden.

Die wc opdracht nog es opnieuw bekeken. Die Wout heeft echt nul gezegd of bijgedragen heel die opdracht he. Ma echt niks -_- Die Isabelle zit op zen minst nog aanzet te geven naar de koffer enzo. Maar bij zo'n opdracht is Wout zijn houding ideaal want alles wat ge zegt of doet is verdacht. Als mol moet ge gewoon zo weinig mogelijk doen.

Ik denk niet dat de mol het zo opvallend zou spelen. Ik denk dat ze zich vooral zelf verdacht probeert te maken bij de andere kandidaten. Als mol zou ze deze proef anders spelen denk ik. Iets zegt mij dat ze het vooral hard speelt maar niet de mol is.

De echte mol zou het eerder spelen zoals Wout denk ik. In de tweede ronde 2000 euro al uit de pot halen omda ge weet dat er in de derde zowiezo gedrukt gaat worden.
Wout kopt de voorzet van Isabelle inderdaad binnen, en garandeert zo in ronde 3 inderdaad dat er nog gedrukt zal worden. Maar da's net opvallender, dus ik weet het nog zo niet. Ik zie het op dit moment ook nog niet helemaal in Wout. Ik schrijf hem zeker niet af, maar de stress waarmee hij daar op't einde zat ... straf als dat geacteerd of Mol-stress was.

Ik vond Yana de meest verdachte kandidaat deze aflevering. Denk ook de enige die gewoon haar mond dicht hield op't einde. De rest probeerde tegen Wout en Isabelle in te gaan, maar zij zweeg.

Als kandidaat is die Wout al zeker compleet nutteloos.
Ik kan nu echt geen enkele proef bedenken waar hij een positieve bijdrage had.

Ik blijf bij Yana.

Laatst bewerkt:
Het lijkt mij het meest logisch dat de mol in ronde 2 zou drukken. Zo wordt er al zeker €2000 weggehaald en is de kans groter dat er iemand anders uw voorbeeld volgt in ronde 3. In dit geval is dat dan Wout, die in de eerste afleveringen toch ook al meer op de achtergrond leek te staan en voor zover ik mij herinner ook niet echt veel geld heeft opgebracht. Dus na deze aflevering momenteel ook mijn verdachte.

In tegenstelling tot sommige anderen hier is Isabel voor mij momenteel de minst verdachte persoon. In die opdracht met de boeken brengt ze €1200 in de groepspot, solo. Als je als mol in die positie zit is dan is dat altijd een makkelijke €0, geen andere optie. Je zit daar alleen, zonder medekandidaten die u bezig zien, met de makkelijkste excuses om daarna eventueel te verantwoorden dat je niks hebt binnengebracht.

Ze heeft daar een bieper die 1 minuut aan een stuk afgaat terwijl ze een stapel boeken draagt en 5 mensen moet ontwijken die haar proberen aan te tikken met stokken. Die 1 minuut was dan ook nog eens de limiet waarin ze met de boeken moest terugkeren, zij deed dit met nog welgeteld 6 seconden overschot.

Niet alleen ne berg aan potentiële excuses, maar ook een opdracht waar het beeldmateriaal extreem simpel zou zijn om zodanig te monteren dat een bewuste sabotage (u expres laten aantikken, net buiten de tijd aankomen) niet opvalt. En als laatste ziet zij daar nog een boek van de Hunger Games liggen, ze zegt nog iets in de aard van "ah ja dat is die TV-serie.. nee ik ga het niet riskeren" en loopt dan door met die boeken die ze al heeft. Er is echt geen enkele mol in de geschiedenis van dit programma die daar zomaar efkes €1200 binnenhaalt.

En dat van dat opstoken.. volgens mij is die gewoon zo. Beetje een flapuit en een karen-type. Niet slecht bedoelt, maar zo komt het bij mij over.

Echt, als Isabel de mol is koop ik mij een hoed speciaal zodat ik hem kan opeten.

Julie.., als ze Harry Potter zeggen, dan is het gvd Harry Potter...

Mijn verdachte sinds vorige week is Wout en daar blijf ik na deze ep bij.
Verder stel ik me weer eens de vraag waarom ze eigenlijk nog spelen voor geld in dit spel, kunnen ze evengoed er uit laten..

Terug
Bovenaan