De Mol 2026 | Aflevering 5: "OMG! Da kan niet" Bezoek, waslijnen en -machines

Wie is jouw mol na deze aflevering?

• Isabel

Stemmen: 21 35,6%
  • Julie

Stemmen: 1 1,7%
  • Maxim

Stemmen: 9 15,3%
  • Yana

Stemmen: 1 1,7%
  • Yannis

Stemmen: 4 6,8%
  • Wout

Stemmen: 23 39,0%

• Totaal aantal stemmers
    59
  • Opiniepeiling gesloten .

vishnusixclix

Well-known member
Crowdfunder FE

De Mol 2026 | Aflevering 5: Wiens bezoek hangt de vuile was buiten?​

Vooruitblik Aflevering 5: Wat we weten uit de trailer​

• Alweer een proef in een gezellig dorpje. Hopelijk meer animo dan er liefhebbers waren van boeken! ("Ik kan wel lezen!" Ja dank u, Isabel. )
  • Pasta, lijntjes en bezoekers in een proef.
  • Na de katten die hun kop in de machine steken is het deze week aan Yannis. Iedereen met de 60+" 8K tv mag mottig worden.
  • Consternatie aan de tafel? Maar waarom weer?

We zien het vanavond!

Molpoll van BG tussenstand​

1777225612728.png

• 3,2% moet een nieuwe mol zoeken na het rode scherm voor Dries.
  • Wout en Yana waren vorige week gezamenlijk koploper, maar volgens onze BG'ers is Yana nu wel degelijk dé favoriet.
  • Isabel is nu bijna even verdacht als Wout
  • Yannis, Julie en Maxam staat totaal niet op de radar!

Weet het niet. Isabel lijkt bij momenten - zoals de slackline - te obvious. Ik ga voor Wout. Lijkt het perfect te spelen en niet bepaald een objectieve reden maar toch.

Isabel heeft deze aflevering toch wat molstreken getoond; vallen van de slackline nadat ze alle juiste kleren gekozen heeft, verdacht doen met haar dochter.

Ik dacht ook dat Julie en Isabel degene waren met een onbekende bezoeker.

Anderzijds komt Wout heel weing in beeld, valt ook niet op. Dus hij zou ook de mol kunnen zijn.

Ik zeg je dat er gefoefeld is met die kapstok. Ik denk dat Wout die na zijn beurt iets losser gemaakt heeft of weet ek veel maar het lijkt mij echt geen toeval dat die kapstok afbreekt. Zo haalt ie zelf 500 euro binnen om zich wat onverdacht te maken (kon ook niet anders dan iets binnenhalen nadat Maxim 1000 euro binnenhaalde en Julie 500 euro) maar tegelijkertijd door die kapstok te saboteren Isabel verdacht gemaakt én gemaakt dat zij geen geld binnenhaalde.

Zelfde met die rallywagen die stilviel een paar afleveringen geleden.

Laatst bewerkt:
Game over voor mij.
Ik kan die eerste aflevering niet plaatsen, dat is al heel de tijd mijn probleem.
Dat en er wordt naar mijn mening veel geld verdiend.

Benieuwd naar de aftermovie.

Overduidelijk Isabel! Zit al sinds aflevering 3 in die tunnel en dat zal zo blijven
Ik was de eerste die hier gestemd heeft in de algemene poll op Isabel. Ik vond haar al het ideale profiel voor dit jaar. Vooraleer de eerste aflevering van start ging, en is alleen maar bevestigd tot nu toe wat mij betreft. Het ouderdomsdeken, na de exit van Karla om af te steken tegen al dat jong geweld van afgelopen jaren... En als je ze wat in t oog houdt kan ze heel moeilijk faken. Tis net dat 2 obvious dat iedereen denkt van haar dat haar net verdacht maakt, wat mij althans betreft...

Yannis is de enige die ik al een tijdje totaal niet meer verdenk. Maxime vind ik ook eerder gedreven kandidaat, (meestal) goed in de spelletjes. Julie is wel echt clever, die zou mol kunnen zijn, maar op dit moment zie ik het nog niet. Dan blijf ik voorlopig tussen Wout en Isabel. Een mol hoeft niet altijd supersubtiel te zijn, en als Isabel mol zou zijn, zou ze het volgens mij ook op deze manier doen, dus nog steeds lichte voorkeur voor haar. Zou toch ook wel kudo's zijn om heel subtiel te laten uitschijnen dat het haar dochter niet is. Een iets oudere mol is ook al lang geleden, en Isabel is ook wel fit genoeg dat de productie het zou aandurven. Wout blijf ik nog iets meer dan Julie en Maxime in de gaten houden.

Julie is wel echt clever, die zou mol kunnen zijn
Maar waarom zou de mol vorige aflevering als eerste drukken op die knop bij de -3000 euro? De mol gaat toch altijd wachten tot 8-9 seconden om te drukken in de hoop dat er nog iemand anders drukt zodat hij/zij niet zo opvalt? Gilles zei dat meerdere mensen gedrukt hadden, dus nog minstens één iemand anders heeft gedrukt. Kandidaten gaan altijd zo snel mogelijk drukken. Dus Julie heeft sowieso snel gedrukt, wat de mol nooit zou doen.

Ik dacht dat er was gezegd dat er twee mensen gedrukt hadden bij die laatste. Isabel en Julie dan. Of was het een onbestemd aantal? Mijn idee was inderdaad ook dat Isabel zich als mol minder verdacht zou maken door lang te wachten en niet "de eerste te zijn". Maar ik kan zeker een argument bedenken van een "slimme Julie-mol" die net dat als argument aangrijpt om als competitieve kandidaat over te komen. "Iets wat een mol nooit zou doen" vind ik iets te tricky qua denkwijze omdat het nog steeds sabotage is, maar ik volg ze hier idd ook wel.

Heel toffe opdracht weer met dat dubbelspel trouwens. Doe maar eens alsof je iemand al heel je leven goed kent =)

Enkel Wout kan de mol zijn in mijn ogen. Yannis en Julie 100% zeker niet. Yannis in veel proeven al veel te veel zijn best gedaan en antwoorden en oplossingen gegeven dat een mol nooit zou doen. Julie ook veel te eerlijk en kan niet Liegen. Gisteren ook terug duidelijk geworden. Maxim ideale kandidaat winnaar. En ik zou denken dat de mol sowieso wel een familielid op bezoek wil krijgen moest hij kunnen kiezen en die keuze had hij/zij met het hoog inzetten in pasvragen.
Isabel veel molstreken maar soms ook echt kandidaat, moeilijk hoogte van te krijgen. Maar doordat ze daar helemaal alleen plots 6 boeken in een korte tijd uit die straat der blinden haalde nadat er daarvoor 3 liggen sukkelen zijn om op 5min 1 boek uit te halen. Nee dat doe je niet als mol. Dan sukkel je gewoon mee. Ik vond ze gisteren tegen haar dochter ook dezelfde manieren hebben als tegen de kandidaten. Na die ondervraging van yannis blijven vitten op haar dochter iets dat ze tegen de anderen ook al enkele keren deed. Ook in aflevering 2 toen ze verdeeld werden in 2 groepen om te duelleren tegen elkaar ga je als mol altijd in de groep zitten die ging kloppen op die knop om het duel aan te gaan en dus geld uit de pot. Wout stuurde vol daarvoor in. Isabel zat in de andere groep.

Enkel Wout kan de mol zijn in mijn ogen. Yannis en Julie 100% zeker niet. Yannis in veel proeven al veel te veel zijn best gedaan en antwoorden en oplossingen gegeven dat een mol nooit zou doen. Julie ook veel te eerlijk en kan niet Liegen. Gisteren ook terug duidelijk geworden. Maxim ideale kandidaat winnaar. En ik zou denken dat de mol sowieso wel een familielid op bezoek wil krijgen moest hij kunnen kiezen en die keuze had hij/zij met het hoog inzetten in pasvragen.
Isabel veel molstreken maar soms ook echt kandidaat, moeilijk hoogte van te krijgen. Maar doordat ze daar helemaal alleen plots 6 boeken in een korte tijd uit die straat der blinden haalde nadat er daarvoor 3 liggen sukkelen zijn om op 5min 1 boek uit te halen. Nee dat doe je niet als mol. Dan sukkel je gewoon mee. Ik vond ze gisteren tegen haar dochter ook dezelfde manieren hebben als tegen de kandidaten. Na die ondervraging van yannis blijven vitten op haar dochter iets dat ze tegen de anderen ook al enkele keren deed. Ook in aflevering 2 toen ze verdeeld werden in 2 groepen om te duelleren tegen elkaar ga je als mol altijd in de groep zitten die ging kloppen op die knop om het duel aan te gaan en dus geld uit de pot. Wout stuurde vol daarvoor in. Isabel zat in de andere groep.
Wout scoorde toch redelijk veel letters en geld bij die tennisveldproef? Ik blijf bij Maxim -> lijkt me ook ideaal als Mol om een onbekende te nemen en dan de anderen op het verkeerde spoor te zetten en zo geld uit de pot te halen.

Dat Maxim vol voor de proeven en geld gaat klopt gewoon niet met de uitkomst van de meeste spellen, zoals op dat tennisveld waar hij niets verdient. Wout is wel diegenen die samen met Maxim op dat strand al die telefoontjes hebben gedaan en zo onopvallend veel geld heeft laten verdwijnen... dus indien niet Maxim dan wel Wout voor mij, nooit van zijn leven Isabel.

ik zou dat niet zomaar zeggen, dat je als mol "sowieso" je bezoek wilt. je wilt het spel ook gewoon spelen he, en als je persoonlijke voordelen kan afpakken, doe je dat gewoon.
De Mol weet wel hoe hij moet inzetten, om geselecteerd te worden.
Isabel veel molstreken maar soms ook echt kandidaat, moeilijk hoogte van te krijgen. Maar doordat ze daar helemaal alleen plots 6 boeken in een korte tijd uit die straat der blinden haalde nadat er daarvoor 3 liggen sukkelen zijn om op 5min 1 boek uit te halen. Nee dat doe je niet als mol. Dan sukkel je gewoon mee.
het is ook wel anders als je in die straat eenders welk boek kan pakken waarvan je de cover herkent of 1 bepaald boek moet gaan zoeken op basis van de info die de andere spelers moeten vrijspelen met dat dictee. die anderen moésten daar langer overdoen om meer kans te hebben om het juiste boek te pakken, en als het boek (zoals dat kookboek) in het begin van de straat lag, moest je nog eens helemaal terug langs die blinden.

Isabel kan gewoon door die straat lopen, 6 boeken pakken die ze herkent, en de straat uit lopen. die blinden kunnen ze rap niet lopen, dus eens Isabel een zekere voorsprong heeft halen ze die niet meer in.
Ik vond ze gisteren tegen haar dochter ook dezelfde manieren hebben als tegen de kandidaten. Na die ondervraging van yannis blijven vitten op haar dochter iets dat ze tegen de anderen ook al enkele keren deed. Ook in aflevering 2 toen ze verdeeld werden in 2 groepen om te duelleren tegen elkaar ga je als mol altijd in de groep zitten die ging kloppen op die knop om het duel aan te gaan en dus geld uit de pot. Wout stuurde vol daarvoor in. Isabel zat in de andere groep.
in die eerste 2 episodes heeft Isabel letterlijk niks bijgedragen. maar wel uitdrukkelijk haar afkeur laten blijken voor mensen die hun voordeel pakten. dan beinvloed je ook uw team om niet op die knop te drukken. (om dan in episode 3 wel duidelijk te laten blijken dat er sowieso wel op "geld weg" knop zou gedrukt worden, dus dat iedereen maar best ook zou drukken.[/quote]

De Mol is toch bijna altijd de meest saaie, low-key persoon die weinig in beeld is ook maar ook echt 0 bijdraagt en dat is voor mij Wout. Het zou me verbazen als het iemand zoals Isabel is.

Terug
Bovenaan