De Mol 2026 | Aflevering 6: De gele trammetjes en strijd voeren in de arena. "Eerst uwe mond leeg!"

Wie is jouw mol na deze aflevering?

• Isabel

Stemmen: 17 23,0%
  • Julie

Stemmen: 6 8,1%
  • Maxim

Stemmen: 10 13,5%
  • Yannis

Stemmen: 0 0,0%
  • Wout

Stemmen: 41 55,4%

• Totaal aantal stemmers
    74
  • Opiniepeiling gesloten .
de volgorde op de stoelen in de arena was Wouter - Maxim - Julie - Yannis - Maxim
op zich moet je niks doorgeven he. gewoon: iedereen blinddoek opdoen, de mol hem weer afdoen, rode lap leggen, mol zijn blinddoek weer op.
de rest ziet niet dat de mol zijn blinddoek afdoet he, die hebben een blinddoek op.
Op die manier “valsspelen” hebben ze nog niet gedaan met de mol afaik

Ik had het toch ook niet zo voor Yannis..
Hoe die deed tegen Dries tijdens die duels...
Ondanks dat die er voor ging en als een "sterke kandidaat" werd aanzien, vond ik die niet sympathiek overkomen 🤷🏻‍♂️

Ik zit op Julie als mol... en Wout als plan B dan.
Ik had de indruk dat Yannis heel hard met Maxim mee wou voor die proef met de tram. Ik denk dat hij daar de mol in zag.
Waardoor Maxim dat minder verdacht is voor mij.

Ik vraag me wel af hoe Gilles aan Wout dan heeft doorgegeven dat het eerst Julie was en daarna Yannis.
De eerste keer zei Gilles enkel "Vijf minuten, vrienden"
De 2e keer zei Gilles "Wout, opnieuw bij jou. Wij luisteren."
Lijkt me zo random, dat het volgens mij dan toch op een andere manier moet doorgegeven zijn, maar kheb geen flauw idee op welke.
(aha, mss bij het rondwandelen van Gilles dat hij Wout telkens x-aantal keer op zijn schouder tikte om aan te geven welke kandidaat de sjaal had)

de volgorde op de stoelen in de arena was Wouter - Maxim - Julie - Yannis - Maxim
op zich moet je niks doorgeven he. gewoon: iedereen blinddoek opdoen, de mol hem weer afdoen, rode lap leggen, mol zijn blinddoek weer op.
de rest ziet niet dat de mol zijn blinddoek afdoet he, die hebben een blinddoek op.
Of de mol wist wie de slechtste tijden had per ronde voor ze in de arena gingen gaan zitten.

Volgens mij ook geen toeval dat Wout tweemaal gekozen wordt in de arena. Als kandidaat wil je daar de Mol wegspelen.
Ik zou wel als kandidaat op mijn hoede zijn dat de mol mogelijks op een manier informatie doorkrijgt over wie de slechtste tijd had.
In elk geval kon in alle mogelijke scenario’s de proef maar op 1 manier eindigen imo.

Ik zou wel als kandidaat op mijn hoede zijn dat de mol mogelijks op een manier informatie doorkrijgt over wie de slechtste tijd had.
In elk geval kon in alle mogelijke scenario’s de proef maar op 1 manier eindigen imo.
Inderdaad. Ik hoop ergens een beetje dat de mol hier geen voorkennis had, want anders ben je als kandidaat eigenlijk zo goed als kansloos. Maar zelfs met twee kandidaten op het einde gingen ze hoogstwaarschijnlijk beiden voor de vrijstelling willen gaan. Dus uiteindelijk een vrij nutteloze proef waarbij de uitkomst al vast lag, zo lijkt het.

Hopelijk komen we wat meer te weten in de terugblikaflevering.

Ik heb alles gezien jom, het is OVERDUIDELIJK duidelijk, aldus uw post
Mja, mijn genuanceerde posts zitten al in de threads van de vorige afleveringen (incl. percentages voor de mogelijke mollen bij enkele afleveringen).

Nu moeten we als mollenvangers toch stilaan kleur bekennen. Daar horen wel wat krachttermen bij.

En denk ook oprecht dat het erg onwaarschijnlijk is dat Wout de mol niet is. Ik zou echt verbaasd zijn, zeker na de laatste aflevering waarin het me erg waarschijnlijk leek dat de mol zat bij Pasteis de Nata en waarin Wout 2x de rode lap krijgt toegeworpen van een medekandidaat. Zat verder al vanaf 2 afleveringen hiervoor op Wout als nr. 1 molkandidaat (met de nodige twijfel/caveats) dus dit werd nu m.i. bevestigd.

@Finisterra ,iedereen ziet op dit moment spoken in zijne eigenste mol. Maar ik sta op dit ogenblik niet van de daken te schreeuwen dat mijne mol DE mol is, zonder enige andere mogelijkheid. Ik heb mijne mol al bekend gemaakt, eveneens in vorige afleveringen threads.

En voor de rest, ik moet just niks
e5b9dc1f-ca5f-11ed-91d7-02b7b76bf47f.jpg

als jullie niet braaf met elkaar kunnen spelen ga ik jullie apart moeten zetten jongens
Mai WVA screenshot van zijne gif wordt hier als bijzonder agressief ervaren blijkbaar. Op discord ook al opmerking over gehad

Mai WVA screenshot van zijne gif wordt hier als bijzonder agressief ervaren blijkbaar. Op discord ook al opmerking over gehad
ik zeg niet dat ge bijzonder agressief zijt, ik zeg dat ge een klein kind zijt!
en dat allemaal omdat ge niet inziet dat wout 100% zeker de mol is.

ik zeg niet dat ge bijzonder agressief zijt, ik zeg dat ge een klein kind zijt!
en dat allemaal omdat ge niet inziet dat wout 100% zeker de mol is.
Nu gelooft ge mij, of niet, maar het ging mij om die uitspraak, niet dat het ook ne wout is, dat realiseerde ik me pas zonet.
#believe it or not.

Omdat ik die gif had zien passeren overlaatst kwam dat in mijn gedachten.
En thy voor het compliment, I'll take it

In die Pastei de Nata proef, waar stopte de tijd ? Als die pastei in de oven zat toch ? Ik zou gewoon die 3 eieren geklutst hebben met schaal en al. of weet ik veel op welke manier me niet 100% aan dat recept gehouden. De pastei moest toch gewoon in de oven en niet gelukt zijn ?

Met suiker, eieren en melk kan je toch nooit zo een vulling maken die bakt, daar moet ook nog bloem bij. Die was toch nooit gelukt.

Inderdaad. Ik hoop ergens een beetje dat de mol hier geen voorkennis had, want anders ben je als kandidaat eigenlijk zo goed als kansloos. Maar zelfs met twee kandidaten op het einde gingen ze hoogstwaarschijnlijk beiden voor de vrijstelling willen gaan. Dus uiteindelijk een vrij nutteloze proef waarbij de uitkomst al vast lag, zo lijkt het.

Hopelijk komen we wat meer te weten in de terugblikaflevering.

Niet op gelet maar dat kan inderdaad, dat GDC bv met aantal vingers op de schouders even aangaf wie de laagste tijd had of zo. Zo'n dingen gebeuren al eens. Ik vind het ook jammer en flauw, anderzijds is er niets dat zegt dat de Mol niet live mee geholpen mag worden door de productie natuurlijk.

Maar die proef kon inderdaad nooit echt slagen in deze fase van het spel.

In die Pastei de Nata proef, waar stopte de tijd ? Als die pastei in de oven zat toch ? Ik zou gewoon die 3 eieren geklutst hebben met schaal en al. of weet ik veel op welke manier me niet 100% aan dat recept gehouden. De pastei moest toch gewoon in de oven en niet gelukt zijn ?

Met suiker, eieren en melk kan je toch nooit zo een vulling maken die bakt, daar moet ook nog bloem bij. Die was toch nooit gelukt.
Het enkelvoud is PasteL de Nata. En ze hebben enkel de vulling gemaakt hé (wat iets crème brûlée/vla/pudding/custard achtig is en je inderdaad enkel maakt met die ingrediënten), het kuipke (gemaakt van een bladerdeeg-achtige deeg) stond er al voorgemaakt:
yaeQu8P.png

Het enkelvoud is PasteL de Nata. En ze hebben enkel de vulling gemaakt hé (wat iets crème brûlée/vla/pudding/custard achtig is en je inderdaad enkel maakt met die ingrediënten), het kuipke (gemaakt van een bladerdeeg-achtige deeg) stond er al voorgemaakt:
yaeQu8P.png

Door zo eigeel en melk en suiker in die verhoudingen koud op te kloppen krijgt maar kort binding. Dan hebt ge meer een sabayon Wilt ge voorkomen dat uw pudding niet helemaal in elkaar zakt dan ga je heel kort moeten bakken en dan hebt ge ook geen schone bruine kleur. Ik blijf erbij dat het zonder extra bindmiddel niet lukt.

met opgeklopt eiwit wel hé
T was eigeel

Door zo eigeel en melk en suiker in die verhoudingen koud op te kloppen krijgt maar kort binding. Dan hebt ge meer een sabayon Wilt ge voorkomen dat uw pudding niet helemaal in elkaar zakt dan ga je heel kort moeten bakken en dan hebt ge ook geen schone bruine kleur. Ik blijf erbij dat het zonder extra bindmiddel niet lukt.

T was eigeel
Maar dat doet er toch niet toe?
Ze hadden een duidelijke uitleg van welke stappen ze moesten volgen. Daar stond bv. in dat het eiwit en eigeel van elkaar gescheiden moesten worden. Dus als ze zoals jij zegt gewoon die eieren met schel enal gaan klutsen, is de proef sowieso niet geslaagd, want de instructies niet gevolgd.

Of ge nu op die manier wel of niet echt een pastel de nata krijgt als je dat in de oven steekt, is bijzaak. De hoofdzaak is dat ze de instructies moeten opvolgen om de proef te laten slagen.

Anders hadden ze ook met hun tafel naar de dichtst bijzijnde bakker kunnen wandelen.....

de opdracht was ook niet geslaagd als die pastel in de oven stak he. maar dan hadden ze gewoon geen reden meer om hun handen van die tafel te nemen, en dus konden ze zo de klok tegen houden.

Terug
Bovenaan