Wij hebben de schilderwerken zelf gedaan. Ik kan wel wat gaatjes opstoppen en opnieuw schilderen. Maar das een behoorlijk klusje. Das de trap opnieuw afplakken, de leuning afplakken en wellicht 2 lagen verf nodig om de opgestopte gaatjes goed te verbergen. En dan hopen dat het allemaal goed vlak is en je geen aanzetten ziet onder de trap leuning als de verlichting brand... Twas veel makkelijker om te schilderen voor die leuning er hing.Wij hebben iets soortgelijk gehad met de Aircos te installeren. Was een serieus stuk pleister meegekomen, in hoeverre dat hun fout is kan je natuurlijk in vraag stellen. Ik heb dit aangekaart en er is gewoon later iemand langs geweest om alles te herstellen.
Nu als het maar enkele gaatjes zijn kan je u ook de moeite besparen en het zelf doen natuurlijk, bij mij ging het toch om een stuk van een 15 tal cm. Als het toch moeilijk is gewoon vragen voor herstel aan dezelfde firma. Ik zou zelf nooit schadevergoedingen of facturen opsturen, tenzij ze heel moeilijk doen. Ik denk altijd bij mezelf, misschien heb ik ze later nog nodig voor een andere klus of garantie.
Ik doe het zelf, maar je ben toch weer enkele uurtjes bezig en moet kijken als de verf van vorig jaar nog goed is. Een tripje naar de winkel waar we de verf gehaald hebben is 25min enkel. Dus bijna 1h30 kwijt om wat verf te halen want je moet er altijd wel wat wachten.Ik zou toch ook wat inhouden van de prijs, reken toch de kost van uw materiaal en wat uurtijd of m2 prijs van een schilder.
Heb je soms een foto van die trap en die aansluiting van de verlichting? Ben ik wel benieuwd naar omdat we ook trap met verlichting zouden willen
Verder zijn we wel blij met de trapverlichting. Heb een Zigbee controller gebruikt voor de sturing en via Home Assistant kan de verlichting nu sturen. We hadden al een sensor in de gang boven voor de verlichting en nu gaat de trap leuning mee aan. De trap is nu goed verlicht als je 's avonds of 's nachts naar beneden wil gaan en het is ook wel mooi als je de gaatjes negeert.
Moet alleen nog iets bedenken om ze ook te laten aangaan als we naar boven gaan. Ofwel gewoon de verlichting automatisch aanlaten na zonsondergang tot we gaan slapen.
Zal vanavond een foto maken als ik het niet vergeet.