De nieuwbouw-topic!

Wij hebben iets soortgelijk gehad met de Aircos te installeren. Was een serieus stuk pleister meegekomen, in hoeverre dat hun fout is kan je natuurlijk in vraag stellen. Ik heb dit aangekaart en er is gewoon later iemand langs geweest om alles te herstellen.
Nu als het maar enkele gaatjes zijn kan je u ook de moeite besparen en het zelf doen natuurlijk, bij mij ging het toch om een stuk van een 15 tal cm. Als het toch moeilijk is gewoon vragen voor herstel aan dezelfde firma. Ik zou zelf nooit schadevergoedingen of facturen opsturen, tenzij ze heel moeilijk doen. Ik denk altijd bij mezelf, misschien heb ik ze later nog nodig voor een andere klus of garantie.
Wij hebben de schilderwerken zelf gedaan. Ik kan wel wat gaatjes opstoppen en opnieuw schilderen. Maar das een behoorlijk klusje. Das de trap opnieuw afplakken, de leuning afplakken en wellicht 2 lagen verf nodig om de opgestopte gaatjes goed te verbergen. En dan hopen dat het allemaal goed vlak is en je geen aanzetten ziet onder de trap leuning als de verlichting brand... Twas veel makkelijker om te schilderen voor die leuning er hing.
Ik zou toch ook wat inhouden van de prijs, reken toch de kost van uw materiaal en wat uurtijd of m2 prijs van een schilder.

Heb je soms een foto van die trap en die aansluiting van de verlichting? Ben ik wel benieuwd naar omdat we ook trap met verlichting zouden willen
Ik doe het zelf, maar je ben toch weer enkele uurtjes bezig en moet kijken als de verf van vorig jaar nog goed is. Een tripje naar de winkel waar we de verf gehaald hebben is 25min enkel. Dus bijna 1h30 kwijt om wat verf te halen want je moet er altijd wel wat wachten.

Verder zijn we wel blij met de trapverlichting. Heb een Zigbee controller gebruikt voor de sturing en via Home Assistant kan de verlichting nu sturen. We hadden al een sensor in de gang boven voor de verlichting en nu gaat de trap leuning mee aan. De trap is nu goed verlicht als je 's avonds of 's nachts naar beneden wil gaan en het is ook wel mooi als je de gaatjes negeert.
Moet alleen nog iets bedenken om ze ook te laten aangaan als we naar boven gaan. Ofwel gewoon de verlichting automatisch aanlaten na zonsondergang tot we gaan slapen.
Zal vanavond een foto maken als ik het niet vergeet.

Wij hebben de schilderwerken zelf gedaan.
Waarom heb je niet gewacht met schilderen tot alle werken met boringen gedaan waren? Dat is nu eenmaal het risico dat je genomen hebt. Nu, ik begrijp je frustratie wel hoor, ik ben ook perfectionist die uren heeft gespendeerd aan schilderwerken, om dan serieus te vloeken bij het fout boren voor een verlichtingsarmatuur (wel zelf gedaan). De volgende keer boor ik gewoon alles op voorhand en haal ik de verlichting er terug af, wat extra uren voorbereiding met zich meebrengt (in noppenfolie wikkelen).

Maar ik vind het toch kantje/boordje om daarvoor een vergoeding te gaan opeisen voor het herschilderen van een hele muur. Cut your losses and move on, zou ik zeggen.

Waarom heb je niet gewacht met schilderen tot alle werken met boringen gedaan waren? Dat is nu eenmaal het risico dat je genomen hebt. Nu, ik begrijp je frustratie wel hoor, ik ben ook perfectionist die uren heeft gespendeerd aan schilderwerken, om dan serieus te vloeken bij het fout boren voor een verlichtingsarmatuur (wel zelf gedaan). De volgende keer boor ik gewoon alles op voorhand en haal ik de verlichting er terug af, wat extra uren voorbereiding met zich meebrengt (in noppenfolie wikkelen).

Maar ik vind het toch kantje/boordje om daarvoor een vergoeding te gaan opeisen voor het herschilderen van een hele muur. Cut your losses and move on, zou ik zeggen.
Das toch niet handig om dan achteraf rond die leuning te liggen schilderen? 't is een houtskelet woning, dus op blote gyproc kijken trekt er ook niet op. 't is pas ruim een jaar na de verhuis dat we leuning besteld hebben nu ons zoontje op de trap begint te gaan. Int begin waren er nog genoeg andere dingen om te te werken.
En verder is het ne lastige ja. Het zijn 4 gaatjes dus de wereld niet, maar langs de andere kant kom ik niet toe met een halve dag om dit gefixed te krijgen.

Wat mij misschien het meest frustreerd is dat ik zag dat ze twijfels hadden bij de plaatsing, maar toen ik vroeg of alles goed aant verlopen was, wast allemaal in orde en was er geen probleem. Om daarna vast te stellen dat de leuning scheef hing.
Tegen iedereen die bij ons binnenkomt zeg ik altijd: roep maar als je vragen hebt of als er iets niet duidelijk is. En de meeste negeren dat gewoon...

Laatst bewerkt:
Hier is de aannemer vandaag begonnen. Dat melden van de start der werken, dien ik dat te doen in dat dossier op het omgevingsloket of doet de architect dat? :unsure:

Alleja ik heb het hem gemaild ma die is een weekske op verlof.

Wij naderen de laatste stappen van onze nieuwbouw: ze zijn aan het kaleien, eerste primer laag wordt binnenkort gezet en eens de tegels er liggen kunnen we al het sanitair installeren.

Maar dat gebrek aan communicatie van aannemers is toch Godgeklaagd. De tegelaar had m2 besteld op basis van de plannen, resultaat veel te weinig geleverd. 1,5 maand vertraging en nu liggen de tegels buiten en neemt die mens niet meer op. Probeer die elke dag te bellen maar niets… Facturen worden uiteraard wel vlot verstuurd en verwacht tijdig betaald te worden.

Hoe kan je in Godsnaam een bedrijf runnen zo, laat staan fier zijn om op zo een manier te werken.

Ik moet binnenkort een metalen steunkolom verven in dezelfde kleur als de ramen die zichtbaar blijft maar weet niet goed welke verf ik daarvoor nodig heb, alsook of ik dat best spuit of met rol doe.

Ik moet binnenkort een metalen steunkolom verven in dezelfde kleur als de ramen die zichtbaar blijft maar weet niet goed welke verf ik daarvoor nodig heb, alsook of ik dat best spuit of met rol doe.
Heb dit hier ook onlangs gedaan.

Advies gevraagd in de verfwinkel en ik kreeg een verf mee die zowel als grond- als afwerkingslaag dient waarbij ik een deeltje harder en een deeltje thinner moest mengen. Gewoon met rolletje gedaan. Goed resultaat.

ik heb, na een rondje in de brico, daar deze voor gepakt:

en eerste laag met de primer van hetzelfde merk. Deze heb ik met een kleine foamroller (lakroller) gedaan.
Heel tevreden van het resultaat. Ik heb hem twee lagen van de zwarte verf gegeven.

Op 21 augustus liep onze termijn af voor het eerste geel papier. Net gebeld om na te vragen wanneer de gemeente dacht dat ze advies konden uitbrengen zodat we een tweede papier konden uithangen voor de laatste 30 dagen.
"Ja meneer, dat zal toch de uiterste termijn zijn hoor. Er staan er wel niet veel op, maar het zou niet eerlijk zijn tegenover anderen als jullie naar voor zouden halen"
Of - rare suggestie misschien - als ge ge hol te doen hebt kunt ge misschien hetgeen er openstaat allemaal wat sneller afwerken ipv gewoon standaard de maximumtermijn te hanteren.. Degoutant heel die procedure hoe lang het allemaal duurt, bah.

Grote badkamerspiegel van meer dan 2m op 90cm vorige week besteld en vandaag geplaatst.
Eerst een keer er tegen gehouden alvorens alles in te kitten. Alles perfect in orde en past er perfect tussen dus terug rechtopstaand op grond zetten met hier en daar wat ondersteuning en vervolgens inkitten met spiegellijm.
Deze keer effectief bevestigen, is mijn stiefpa nogal vlot in de spiegel al op te heffen terwijl mijn uiteinde nog volledig op de grond staat: alle gewicht op die hoek en klein stukje uit gebarsten. Ik pak ondertussen mijn kant op en vertel dat. Zet hij zijn kant terug neer terwijl ik mijn kant nog in de lucht heb: andere hoek dus ook en nog veel duidelijker beschadigd. :wallbash:

Zucht

Uiteindelijk alsnog bevestigd maar zal dus nog leuk worden om die ooit in de (niet zo) nabije toekomst te vervangen met al die lijm. Zal alleszins met iemand anders zijn als hulp en met meer zachte materialen tot in de hoeken:sop:

Zit quasi volledig ingesloten (op maat besteld) dus zal volgens mij niet eenvoudig zijn om nog op iets te laten trekken met sierlijst.

Links een wit gelakt kassement van de deur naar de dressing, rechts een witte muur, onderkant met taupe tegeltjes afgewerkt in combinatie met een profieltje in zelfde kleur.

Zal voorlopig wel even gewoon zo blijven maar is gewoon zo stom om dat op die manier voor te hebben. Genoeg andere dingen om nog eerst af te werken en te betalen. :unsure:

Over betalen gesproken, onroerende voorheffing vandaag ontvangen terwijl EPB dossier nog niet volledig klaar is. Eerste jaar dan te betalen en vervolgens 5 jaar vrijstelling, klopt dat?

Op onze oprit ligt nu enkel een laag aangetrilde betonpuin. Kunnen we daar gewoon kiezelstenen bovenop leggen, of moet daar nog een bepaalde laag tussen? Zou een iets grovere steen zijn dus honinggraten zijn dan niet nodig denk ik?

Op onze oprit ligt nu enkel een laag aangetrilde betonpuin. Kunnen we daar gewoon kiezelstenen bovenop leggen, of moet daar nog een bepaalde laag tussen? Zou een iets grovere steen zijn dus honinggraten zijn dan niet nodig denk ik?
Wat zijn de richtlijnen voor een oprit in jullie gemeente/stad?
Tegenwoordig mag je niet meer zomaar doen wat je wil met een oprit. Hier bvb. mag alleen honingraatmatten met steenslag niet groter dan 14mm.

Wat zijn de richtlijnen voor een oprit in jullie gemeente/stad?
Tegenwoordig mag je niet meer zomaar doen wat je wil met een oprit. Hier bvb. mag alleen honingraatmatten met steenslag niet groter dan 14mm.
Nog te checken.

Mijn vraag gaat vooral over het feit of dat stabiel genoeg is etc.

met grind/kiezels zou ik altijd van die grindmatten leggen. anders is het kwestie van tijd voor je met de auto er sporen in rijdt.

Terug
Bovenaan