De nieuwbouw-topic!

Nee dat wordt meestal opgeruimd (of in de kraan gehangen ofzo)
Nops, die firma laat alles liggen. Onze tegels van 120€ de vierkante meter stonden open en bloot weken aan een stuk op een pallet voor de garage.

Snelbouwsteen, isolatie, gevelstenen, etc lag hier continu voor het rapen. Was altijd opmerking in het verslag van de veiligheidscoordinator/architect. Terwijl ik van mijn auditcontroles vroeger maar al te goed weet dat we bij bouwfirma’s altijd de voorraad op de werven gingen controleren om te kijken of die goed beveiligd was, gaat veel geld verloren anders.
Er zijn aannemers die werken met gestolen materiaal ;).

Nops, die firma laat alles liggen. Onze tegels van 120€ de vierkante meter stonden open en bloot weken aan een stuk op een pallet voor de garage.

Snelbouwsteen, isolatie, gevelstenen, etc lag hier continu voor het rapen. Was altijd opmerking in het verslag van de veiligheidscoordinator/architect. Terwijl ik van mijn auditcontroles vroeger maar al te goed weet dat we bij bouwfirma’s altijd de voorraad op de werven gingen controleren om te kijken of die goed beveiligd was, gaat veel geld verloren anders.
Er zijn aannemers die werken met gestolen materiaal ;).
Uiteraard ligt dat altijd voor het rapen, echt waardevolle zaken laten ze normaal niet slingeren (en hun eigen werkgerief ook niet)
Je kan ook alles gewoon snel afbreken en meepakken als je het echt wilt hebben, ik weet een plek waar ze gewoon nieuw aangeplante bomen in de nacht zijn komen halen
Of nieuwe machines die tijdens de nacht zelfs gestolen worden als ze achter slot staan dan weet je dat er wel iemand van het werkvolk mee bij de diefstal betrokken was

Prachtige woning! Deftige kamervolumes zonder schuine stukken de op eerste verdieping; zo hoort het! Ik ga deze foto's sowieso opslaan ter inspiratie.

Anderzijds is de atypische vorm van de grond wel een nadeel, want je lijkt met moeite met (zwaar) vervoer het terrein op te kunnen rijden langs voor (wel via de zijstraat rechts achteraan). En als autoliefhebber vind ik het toch speciaal om voor zo'n smak geld de wagen nog altijd buiten te moeten laten slapen, op een korte oprit met maar 2 plaatsen dan nog wel.

Prachtige woning! Deftige kamervolumes zonder schuine stukken de op eerste verdieping; zo hoort het! Ik ga deze foto's sowieso opslaan ter inspiratie.

Anderzijds is de atypische vorm van de grond wel een nadeel, want je lijkt met moeite met (zwaar) vervoer het terrein op te kunnen rijden langs voor (wel via de zijstraat rechts achteraan). En als autoliefhebber vind ik het toch speciaal om voor zo'n smak geld de wagen nog altijd buiten te moeten laten slapen, op een korte oprit met maar 2 plaatsen dan nog wel.

Er is altijd 3 meter ruimte tussen de zijkant van het huis en het einde van de grond, dus... Kan wel voorzien worden.

Het is een mooi huis, maar buiten de kamerhoge deuren (wat ik heel tof vind) ook niet echt iets speciaals... Al lijkt het plafond wel lager te zijn dan hier als je naar de gewone deuren kijkt. De kleur van de deuren vind ik ook niks, maar dat is eigen smaak en mag je niet mee tellen.

Qua ruimte is die zolder wel leuk, dat heb ik helaas niet. Maar de rest van de ruimtes zijn vergelijkbaar. Mijn leefgedeelte is vermoedelijk iets kleiner, maar ik heb dan wel een 5de slaapkamer en een 2de berging. Dit huis zal net wat duurder afgewerkt zijn (al is eht verschil niet enorm buiten een aantal specifieke zaken), maar mijn huis koste dan ook wel minder dan 1/3de van dit.

Al zal de grond en de ligging ook wel een serieuze invloed hebben.

Laatst bewerkt:
De ligging is ideaal eh. Wij zijn er toevallig deze week op weg naar onze woning voorbijgereden (zitten daar 8 km van) waardoor ik het eens had opgezocht. Je zit op 5 min op de a12 richting brussel/antwerpen en toch nog ver genoeg van dien a12 om rustig te wonen.

Thanks! ziet er inderdaad zeer mooi uit. Londerzeel stond niet in onze zoekgebieden, maar is in feite ook nog wel ok voor ons. We gaan het misschien eens bezoeken. Vraagprijs is wel aan de stevige kant.

Had jij nu niet recent nog een huis gekocht of droom ik

Overlaatst hebben mijn vrouw en ik onze ideale woning gevonden. Binnenkort eens gaan horen voor de haalbaarheid, maar ben ondertussen ook nieuwsgierig aangezien we niet veel weten over nieuwbouw woning en de bouw ervan, zijn er nog bepaalde zaken waar we op moeten letten voor/tijdens de bouw/ondertekening van contract enz?

Heb hier al gelezen dat het inhuren van een externe architect om de opvolging te doen zeker het geld waard is!

Woning in kwestie https://www.acvastgoed.be/nl/nieuwbouw?view=projectdetails&id=18 😅

Had jij nu niet recent nog een huis gekocht of droom ik
Je droomt niet hoor, is ondertussen wel al 2,5 jaar geleden:)

We wonen hier heel graag hoor, zowel in het huis als in de buurt. Maar het is een huis dat ferm beneden onze financiële mogelijkheden ligt en dus kijken we regelmatig nog eens rond naar een grond (al zijn er quasi geen interessante gronden meer op de plaatsen waar we zouden willen wonen) of huizen. Maar de deal is wel dat we ons op alle vlak moeten verbeteren en dat zijn we voorlopig nog niet tegengekomen.
Anderzijds vraag ik mij af of dat ons zo veel gelukkiger zou maken. Sowieso wel een pak "armer";)

Haha ja inderdaad, waren we ook aan het denken. Zeker aangezien keuken en badkamer niet is inbegrepen.. 😂
3 badkamers zijn niet inbegrepen... :p
Wat is eigenlijk het verschil tussen die woning van 480k en 590k? Ik zou me eerlijk gezegd wel goed informeren want ik denk dat deze prijzen echt minimale basisprijzen zijn. En mogelijkheid tot warmtepomp, dus wellicht ook nog niet in de prijs inbegrepen.

Je droomt niet hoor, is ondertussen wel al 2,5 jaar geleden:)

We wonen hier heel graag hoor, zowel in het huis als in de buurt. Maar het is een huis dat ferm beneden onze financiële mogelijkheden ligt en dus kijken we regelmatig nog eens rond naar een grond (al zijn er quasi geen interessante gronden meer op de plaatsen waar we zouden willen wonen) of huizen. Maar de deal is wel dat we ons op alle vlak moeten verbeteren en dat zijn we voorlopig nog niet tegengekomen.
Anderzijds vraag ik mij af of dat ons zo veel gelukkiger zou maken. Sowieso wel een pak "armer";)
Ach, word je van dat geld op de bank dan zoveel gelukkiger? Naar je zin kunnen wonen is ook heel belangrijk, en hoe je dat invult is ieder voor zich 😁 zolang het financieel geen pijn doet uiteraard.

Ik doe eigenlijk hetzelfde. Paar jaar geleden iets gekocht dat op heel veel vlakken naar mijn zin is. Ik ben stilaan aan de plannen voor renovatie begonnen want dit is echt wel een woning met potentieel naar mijn zin.
Maar in tussentijd kijk ik ook wel wat rond, als ik toch iets zou tegenkomen dat perfect is en afgewerkt, ga ik me niet inhouden om daar op te springen. Niets mis mee toch 😁

3 badkamers zijn niet inbegrepen...
Het zijn er eigenlijk 2, is een typfoutje. Er zijn 2 badkamers en 3 wc's
Wat is eigenlijk het verschil tussen die woning van 480k en 590k?
De woning van 480K is 'casco', dus de afwerking en dergelijke moet je zelf maar regelen.
Die van 590K is all in excl. keuken, 2 badkamers, en de warmptepomp aangezien dit ook een optie is

Ik zou me eerlijk gezegd wel goed informeren want ik denk dat deze prijzen echt minimale basisprijzen zijn.
Ja klopt, we zullen binnenkort eens horen voor de financiële haalbaarheid, en als het mogelijk is gaan we eens horen voor de extra kosten en dergelijke.. 😁

Het zijn er eigenlijk 2, is een typfoutje. Er zijn 2 badkamers en 3 wc's

De woning van 480K is 'casco', dus de afwerking en dergelijke moet je zelf maar regelen.
Die van 590K is all in excl. keuken, 2 badkamers, en de warmptepomp aangezien dit ook een optie is

Ja klopt, we zullen binnenkort eens horen voor de financiële haalbaarheid, en als het mogelijk is gaan we eens horen voor de extra kosten en dergelijke.. 😁

All-in is zonder aankoopkosten en BTW wss?

Wel een mooi huis, als het is zoals op de foto's is dat helemaal mijn ding. Zou zo wisselen :).

Ach, word je van dat geld op de bank dan zoveel gelukkiger? Naar je zin kunnen wonen is ook heel belangrijk, en hoe je dat invult is ieder voor zich 😁 zolang het financieel geen pijn doet uiteraard.

Ik doe eigenlijk hetzelfde. Paar jaar geleden iets gekocht dat op heel veel vlakken naar mijn zin is. Ik ben stilaan aan de plannen voor renovatie begonnen want dit is echt wel een woning met potentieel naar mijn zin.
Maar in tussentijd kijk ik ook wel wat rond, als ik toch iets zou tegenkomen dat perfect is en afgewerkt, ga ik me niet inhouden om daar op te springen. Niets mis mee toch 😁

Ik heb pas gekocht (en het huis moet nog 3 jaar worden) en doe dat nog altijd... Ik zeg wel dat ik hier blijf wonen maar echt zeker ben ik niet.
Het wordt wel steeds moeilijker, op een gegeven moment brengt een huis van 100k-150k meer eigenlijk te weinig verbetering.

Nu doe ik dat ook wel omdat alhoewel we een mooi en praktisch huis hebben ik niet helemaal voor zo een uit de kluiten gewassen balk ben. Ik zie veel liever een klassieke woning zoals degene dat SSS95 gepost heeft.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan