De nieuwbouw-topic!

Wij willen onze deur tussen de hal en woonkamer vervangen, de opening is 180x207. Momenteel zit daar een (zelfgemaakte) dubbele stalen deur met glas in. Maar deze staat niet helemaal recht, rechterkant raakt de grond (die kant gebruiken we dus niet_ en ze blijft niet dicht (omdat ze scheefhangt).

Ik heb een offerte gevraagd bij anyway doors voor een pivoterende deur. Iemand ervaringen daarmee? Kunnen die in 2 richtingen pivoteren (zou wel handig zijn).
Andere goede adressen voor een steellook (pivoterende of dubbele) deur?

Woon in Limburg, dus Limburg, Antwerpen, Vlaams-Brabant is doenbaar.

Dat de opening kleiner wordt met een pivoterende deur (naar 120cm) zijn we ons bewust. Maar we hebben voor grote meubelstukken nog altijd het schuifraam van 3m dat we kunnen gebruiken.
Die van anyway pivoteren in beide richtingen. Je kan ook 1 kant blokkeren zodat ze nog maar 1 richting uitdraait.

Ik heb toen een heel vergelijk gemaakt en ik vind die van anywaydoors er toch veruit het meest kwalitatief en strak uitzien..

Schoeffaers in Diepenbeek is volgens mij ook verdeler van anyway Doors, maar uiteindelijk ben je ook rap in hun flagship store in Zandhoven. Dan kan je veel bezichtigen.

Hebben jullie uit eigen initiatief aangifte gedaan bij het kadaster of gewacht tot je bericht kreeg?
je moet niet lang wachten hoor. Ik denk dat ze u automatisch vragen om dat in te dienen op vaste tijdstippen na goedkeuring van uw vergunning (waarbij je ook moet terugmelden als het nog niet af is).
En de exacte dag van mijn adreswijziging triggerde ook de verzending van het formulier om in te vullen voor het KI. (dat ze gemakshalve aangetekend opstuurden naar het oude adres)

Eindelijk de knoop doorgehakt voor de ramen. Lang liggen twijfelen tussen grote speler, middelgrote speler die wel slechte reviews krijgt en kleine eenmanszaak. Niemand sprong er echt bovenuit.
Door de glaspartijen wat op te delen is de uiteindelijke prijs wel nog gezakt.

je moet niet lang wachten hoor. Ik denk dat ze u automatisch vragen om dat in te dienen op vaste tijdstippen na goedkeuring van uw vergunning (waarbij je ook moet terugmelden als het nog niet af is).
En de exacte dag van mijn adreswijziging triggerde ook de verzending van het formulier om in te vullen voor het KI. (dat ze gemakshalve aangetekend opstuurden naar het oude adres)
Eerlijk gezegd nog niets gehoord. We wonen er ondertussen al en adreswijziging is een goeie 2 weken geleden.

Hier lees ik, dat je in principe 30 dagen na ingebruikname aangifte dient te doen (of in vele gevallen een brief krijgt om die aangifte te doen)

Eerlijk gezegd nog niets gehoord. We wonen er ondertussen al en adreswijziging is een goeie 2 weken geleden.

Hier lees ik, dat je in principe 30 dagen na ingebruikname aangifte dient te doen (of in vele gevallen een brief krijgt om die aangifte te doen)

Dan zou ik gewoon zelf het initiatief nemen. Normaal kan je dat digitaal regelen. Op mijn formulier stond een e-mail waar je dat naartoe kon sturen.
Bij u zijn ze precies minder aanklampend :).

Dan zou ik gewoon zelf het initiatief nemen. Normaal kan je dat digitaal regelen. Op mijn formulier stond een e-mail waar je dat naartoe kon sturen.
Bij u zijn ze precies minder aanklampend :).
Hier heb ik toch ook denk ik twee of drie keer moeten zeggen dat we er nog niet woonden.
Ze sturen het wel op het adres van het huis natuurlijk, als je nog geen brievenbus hebt...

Hebben jullie uit eigen initiatief aangifte gedaan bij het kadaster of gewacht tot je bericht kreeg?
Mij waren ze vergeten. Na 2jaar had ik nooit brief gekregen.
Vond het verdacht en als goede burgervader gebeld naar de FOD financien.
Die aan het strijden dat onmogelijk is dat ik brief niet gekregen heb.
Na onderzoek van hun bleek dat de gemeente iets niet had doorgegeven en ze hierdoor van niets wisten.
Had ik niets gedaan kon ik nog lang wachten. X-)

Mij waren ze vergeten. Na 2jaar had ik nooit brief gekregen.
Vond het verdacht en als goede burgervader gebeld naar de FOD financien.
Die aan het strijden dat onmogelijk is dat ik brief niet gekregen heb.
Na onderzoek van hun bleek dat de gemeente iets niet had doorgegeven en ze hierdoor van niets wisten.
Had ik niets gedaan kon ik nog lang wachten. X-)
Gemeente was waarschijnlijk vergeten door te geven dat uw bouwvergunning was goedgekeurd. Hebben wij hier ook aan de hand gehad

Wij hebben bruine roestige aanslag in ons toilet (regenwater) die moeilijk tot niet te verwijderen is, het vormt een laagje onder het water. Volgens loodgieter ligt dit aan de roofing op het plat dak. De dakplaatser zegt dat hun roofing geen bruin regenwater geeft en dit enkel bij EPDM (resitrix) is. Wie moet ik nu geloven?
Dak afgewerkt in 2022, geen kiezels. Lava filter voor de put en zo'n driedubbele Van Marcke filters er na.

Als ik het water opvang in een beker ziet het er wel vrij helder uit.

Gemeente was waarschijnlijk vergeten door te geven dat uw bouwvergunning was goedgekeurd. Hebben wij hier ook aan de hand gehad
Yep dat was er inderdaad gebeurd. Maar vond het raar na 1,5jaar wonen dat ik niets gekregen had.
Ik had alles doorgegeven en dan geen aandact aan geschonken. Ineens stond er ene van de FOD aan de deur..
Met plezier zou ik deur open gedaan hebben. Want wou mijn K.I. Weten als jij hebt doorgegeven ligt de fout niet bij u.

Ging mijn vloerplaat gieten in januari, dan werd het februari, nu het al maart is dacht ik, f*ck die regen de beton moet er in.

Resultaat van een dikke halve dag, energiebocht+ aarding rondom, + 3x afvoerbuis door de fundering (maar die zie je niet door de zand)
Vorstbalk rondom gegoten, dit is een beton met staalvezel in, hierop komt nu een betonplaat van 30cm dik.
De graafmachine heeft met een betonkubel voor betonpomp gespeeld.

Veel meer doe het zelver, als zelf de betonmixer rijden word het niet denk ik.

Laatst bewerkt:
Nog mede-forumleden die een MBI GeoStylistix steen gebruikt hebben? Ben op zoek naar wat referenties , dat zegt meer dan wat online foto’s…
Mijn broer wou deze ook. Zijn architect had een veto gebruik, omdat er veel problemen mee waren. Blijkbaar zou deze in sommige gevallen doorbuigen.

Je moet bij die steen om de 6-8m een verticale uitzetvoeg gebruiken.

Mijn broer wou deze ook. Zijn architect had een veto gebruik, omdat er veel problemen mee waren. Blijkbaar zou deze in sommige gevallen doorbuigen.

Je moet bij die steen om de 6-8m een verticale uitzetvoeg gebruiken.
Dat van die uitzetvoeg was ook hetgeen ons het meest heeft tegengehouden bij deze. Misschien is het iets wat je snel niet meer opvalt, maar kan ook iets zijn waar je telkens naar kijkt en denkt "goh, het steekt toch af...".

Iemand een idee of ze op de gemeente een gedetailleerd legplan hebben van hun rioleringsbuizen?

Hier zouden (maarja in welk jaar) ze gescheiden riolering gaan plaatsen.
Aangezien wij in een flauwe bocht wonen, liggen de putjes een goei 2meter achter de rooilijn en onder onze inrit (voorlopig is dat gewoon kiezel)

Aangezien er plannen zijn om de voortuin aan te leggen zou ik willen weten of de rioleringsbuizen effectief onder onze voortuin doorlopen of dat deze onder de straat liggen want als men over een jaar (of 2) de hele boel komt open gooien en afbreken.. daar heb ik ook geen zin in + het het aanleggen is toch nooit 100%

Plan van internet (niet onze woning)

Maar die huisaansluitingputjes liggen dus onder de inrit/voortuin. Loopt daar ook de riolering onder?
Want dan ben ik - no pun intended - bezeikt

Bij ons liggen die putjes op ons perceel, maar wel vlak tegen de rooilijn. Bij de gemeente weten ze vaak zelf niet wat waar loopt, en in ons geval liep de telefoonkabel 1 meter achter de rooilijn, op ons perceel dus.

Vraag dus na wanneer die heraanleg er zit aan te komen, want voor ze gescheiden riolering aanleggen is de kans groot dat ze het voetpad eerst eens opbreken om andere nutsleidingen reeds te vernieuwen.

Bij ons liggen die putjes op ons perceel, maar wel vlak tegen de rooilijn. Bij de gemeente weten ze vaak zelf niet wat waar loopt, en in ons geval liep de telefoonkabel 1 meter achter de rooilijn, op ons perceel dus.

Vraag dus na wanneer die heraanleg er zit aan te komen, want voor ze gescheiden riolering aanleggen is de kans groot dat ze het voetpad eerst eens opbreken om andere nutsleidingen reeds te vernieuwen.
Nutsleidingen worden idd ook eerst aangepakt + nieuwe asfalt et blabla

Fase 1 start na het bouwverlof (augustus), wij behoren tot fase 2 en daar is geen datum van bekend.
Vandaag om morgen mailtje naar de gemeente en bevoegde schepen. Zoals ik paar blz terug zei is onze voortuin op een helling dus ik zou met wat keerellementen willen werken. Geen zin om hun dat nadien te zien afbreken of afgraven

Wij hebben bruine roestige aanslag in ons toilet (regenwater) die moeilijk tot niet te verwijderen is, het vormt een laagje onder het water. Volgens loodgieter ligt dit aan de roofing op het plat dak. De dakplaatser zegt dat hun roofing geen bruin regenwater geeft en dit enkel bij EPDM (resitrix) is. Wie moet ik nu geloven?
Dak afgewerkt in 2022, geen kiezels. Lava filter voor de put en zo'n driedubbele Van Marcke filters er na.

Als ik het water opvang in een beker ziet het er wel vrij helder uit.

Bruin regenwater komt meestal door een chemische en natuurlijke afzetting van uw plat dak. Die afzetting is niet met het blote oog te zien en is enkel microscopisch te zien. Na verloop van tijd kan het in toiletten wel een aanslag geven. Oa. Resitrix EPDM staat daar toch een beetje voor gekend. Het is zeker geen slechte kwaliteit van EPDM, integendeel. Wij hebben op onze carport en op het tuinhuis met overkapping Alphathor EPDM laten leggen. Sowieso al standaard zuiver regenwater en maximale warmtereflectie. Het heeft wel een prijskaartje. In ons geval ging het niet over grote oppervlaktes maar als ik een woning zou hebben met een plat dak, dan laat ik het direct plaatsen. Welk EPDM merk heeft de plaatser gelegd?

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan