De nieuwbouw-topic!

Eh, gewoon altijd proberen bellen en mailen dan?
Ik had al lang aan die zijn deur gestaan, op eender welk adres ik kan vinden.
Wtf zelfs, voorschot betaald en plaatsing in juli, we zijn bijna november, dus die bouw is nog steeds niet winddicht al die tijd.
Ik zou al lang gek geworden zijn.

Als mijn klanten niet betalen en reageren na x aantal mails of telefoons ga ik ook gewoon gaan aanbellen hoor.

Als zelfs een deurwaarder geen contact kan krijgen?? Die beschikken over veel meer gegevens dus dan is er al zeker sprake van onderduiking of verhuizing naar buitenland. Dat is zeker een geval van oplichting zou ik al denken

25 november wordt de huidige woning platgesmeten, dan kunnen we eindelijk beginnen :clap: hopelijke planning voor dit jaar:
Afbreken woning (1 week)
Plaatsen schroeffundering (22 palen van 8m diep :wtf: )
Uitgraven kelder en gieten van de kelder
Vloerplateau gieten

Zal afhangen van het weer uiteraard, maar we'll see zeker? Dan kunnen ze na nieuwjaar beginnen bovengronds :)

Nu beginnen kijken voor dakwerker en technieken. Voor het plat dak is onze architect meer voorstander van roofing dan epdm met als verklaring dat aangezien roofing 2 lagen heeft en je dus beter beschermd bent als er ooit iets fout zou lopen.
Online lees ik echter meer dat epdm aangeraden wordt wegens de lange levensduur.
Iemand meningen?

Nu beginnen kijken voor dakwerker en technieken. Voor het plat dak is onze architect meer voorstander van roofing dan epdm met als verklaring dat aangezien roofing 2 lagen heeft en je dus beter beschermd bent als er ooit iets fout zou lopen.
Online lees ik echter meer dat epdm aangeraden wordt wegens de lange levensduur.
Iemand meningen?
Indien je epdm neemt => altijd Resitrix nemen, iets duurder maar zoveel beter.

25 november wordt de huidige woning platgesmeten, dan kunnen we eindelijk beginnen :clap: hopelijke planning voor dit jaar:
Afbreken woning (1 week)
Uitgraven kelder en gieten van de kelder
Vloerplateau gieten

Zal afhangen van het weer uiteraard, maar we'll see zeker? Dan kunnen ze na nieuwjaar beginnen bovengronds :)

Iemand meningen?
Wil je delen hoeveel de offerte is voor de ruwbouw? En hoeveel m² (bruto)?

De definitieve meetstaat wordt normaal deze week opgemaakt (nog wat kleine aanpassingen gedaan), maar we komen normaalgezien op +-235K ex btw voor 260 m2 bruto. Da's dus kelder & ruwbouw zonder dakwerken. Wel een relatief dure gevelsteen en een bovenverdieping die wat uitsteekt over de benedenverdieping en dus zorgt voor een berg extra staal om die overhang te dragen.

Heeft er eigenlijk nog iemand nieuws van het feit dat er sprake was van een BTW verlaging naar 9% op nieuwbouw? Allez, op ons "projectje" zou dat toch al gemakkelijk een schoon zwembad schelen ... :-)

Iemand die de regeringsnota's wat opvolgt of er misschien bij betrokken is? :-)

Heeft er eigenlijk nog iemand nieuws van het feit dat er sprake was van een BTW verlaging naar 9% op nieuwbouw? Allez, op ons "projectje" zou dat toch al gemakkelijk een schoon zwembad schelen ... :)

Iemand die de regeringsnota's wat opvolgt of er misschien bij betrokken is? :)
Ik denk niet dat er ooit sprake was nieuwbouw naar 9% te verlagen? Volgens mij ging het eerder om het uniformiseren van het tarief 6% en 12% naar 9%.

Ik denk niet dat er ooit sprake was nieuwbouw naar 9% te verlagen? Volgens mij ging het eerder om het uniformiseren van het tarief 6% en 12% naar 9%.
Klopt, dat was ook mijn begrip. Nog een extra buffer die ik mag aanleggen voor het geval dat. Enerzijds verlies ik mogelijks een groot deel van de premies, anderzijds misschien 3% BTW erbij. 30k meer of minder, niet nodig om dat tijdig te beslissen, zakcentjes he :laugh:

Ai verkeerd begrepen dan. Natuurlijk vind ik dat artikel nergens meer terug uiteraard ... 😅 Kan ook zijn dat het over 12 % ging maar dan nog was dat een bom geld. ;-)

Iemand meningen?
Ga je een wolkenkrabber bouwen? :o

Ik heb voor epdm gekozen omdat dat meestal uit 1 stuk bestaat en minder naden dus minder kans op lekken heeft. Ik denk niet dat dat snel zal scheuren.

Ga je een wolkenkrabber bouwen? :eek:

Ik heb voor epdm gekozen omdat dat meestal uit 1 stuk bestaat en minder naden dus minder kans op lekken heeft. Ik denk niet dat dat snel zal scheuren.
Nee gewoon heel slechte grond :p woning die er nu opstaat en de woningen links en rechts zijn allemaal verzakt, dusja. We volgen de ingenieur zijn berekening 🤷‍♂️

En thx!

bij ons € 226k inclusief btw voor een netto m² van ongeveer 230m². Zonder dak maar met kruipkelder er bij. Niet te veel specialekes alleen een dakterras van 40m² waar de randen gemetst worden ipv bv. glas of hekwerk, wat dus meer metselwerken betekent.

Dak van 191m² was € 63k.

Offertes dit jaar getekend, werken starten in maart.

Nee gewoon heel slechte grond :p woning die er nu opstaat en de woningen links en rechts zijn allemaal verzakt, dusja. We volgen de ingenieur zijn berekening 🤷‍♂️

En thx!
Ik voel u pijn! Bij ons ook 23 palen in de grond. Zelfs onze kelder staat op palen.

Ruwbouw bij ons zal een 270k zijn excl. btw. inclusief afgraafwerken enz. Bij veel offertes wordt dat er uit gelaten dus let daar zeker voor op.
400m² bruto. Exclusief kelder van 70m².
Netto m² geen idee.

Vandaag ons eerste kennismakingsgesprek gehad met een architect. Direct een goed gevoel en qua prijs ook wel cava denk ik, hij vraagt 5% van de totale bouwkost wat toch een stuk lager is dan de 7% dat ik regelmatig lees. Hij gaf aan dat zijn huizen momenteel aan een gemiddelde kostprijs van €1.800/m² excl. BTW zitten, ik hoop om onder de €2.000/m² incl. BTW te geraken aangezien we alle technieken en vloeren zelf zullen doen.

Ik voel u pijn! Bij ons ook 23 palen in de grond. Zelfs onze kelder staat op palen.

Ruwbouw bij ons zal een 270k zijn excl. btw. inclusief afgraafwerken enz. Bij veel offertes wordt dat er uit gelaten dus let daar zeker voor op.
400m² bruto. Exclusief kelder van 70m².
Netto m² geen idee.
Inderdaad grondwerken zijn enorm duur. Door omstandigheden hebben ze de uitgegraven grond achter het huis moeten leggen en die afvoeren heeft ons meer dan €20.000 gekost. En dat was dan 1 iemand die het kon doen want de rest zat voor hetzelfde werk aan €50k of meer…

Bij ons hebben ze gisteren het maatwerk (keuken, tv meubel en badkamer) afgewerkt. Maandag verhuizen we :woohoo:

Vandaag ons eerste kennismakingsgesprek gehad met een architect. Direct een goed gevoel en qua prijs ook wel cava denk ik, hij vraagt 5% van de totale bouwkost wat toch een stuk lager is dan de 7% dat ik regelmatig lees. Hij gaf aan dat zijn huizen momenteel aan een gemiddelde kostprijs van €1.800/m² excl. BTW zitten, ik hoop om onder de €2.000/m² incl. BTW te geraken aangezien we alle technieken en vloeren zelf zullen doen.
Wij zijn er in geslaagd een architect te vinden op forefetair ipv percentage. Scheelt hem ook heel veel. Wat maakt het voor die architect uit of je dure of goedkope gevelstenen/keuken gebruikt/zet

Wij zijn er in geslaagd een architect te vinden op forefetair ipv percentage. Scheelt hem ook heel veel. Wat maakt het voor die architect uit of je dure of goedkope gevelstenen/keuken gebruikt/zet
Het bedrag (5%) wordt bepaald na het eerste voorontwerp via zijn gemiddelde prijs/m² dus bij dure materiaalkeuzes blijft de prijs wel hetzelfde :)

Terug
Bovenaan