Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wij hebben dat 1x uitgesteld. We moesten dan de verwachte datum van verhuis ingeven en toen hebben we kort na die datum terug zo'n formulier gehad.Wel ja, dat was de vraag
Uiteraard weten we perfect waar we gaan verwarmen. Maar het is dus normaal om dat nu al in te vullen?
Omdat ik had begrepen dat je pas de eerste keer betaalt het jaar na verhuis, dus dat is pas 2026 bij ons
KI betaal je nooitAls ze met de technieken bezig zijn weet je toch perfect welke kamers verwarmd gaan zijn?KI betaal je toch pas als je er gaat wonen.

Verlengd tot wanneer? Want als particulier liep dat toch niet af afaik, was enkel met ontwikkelaars dzt het niet meer mocht. Afin, ik ging er toch van uit dat we zelf aan 6% gingen kunnen bouwen (net begonnen)Net leuk nieuws van de notaris: 6% BTW-tarief op nieuwbouw (afbraak en heropbouw is dat zeker?) is verlengd met 6 maand. Double whammy hier:
- akte aankoop was voorzien op 31/12 en verkoop pas op 15/03 (ergens). Dat gaan we nu anders kunnen inplannen zodat er geen overbruggingskrediet meer nodig is. Scheelt al een proper bedrag.
- met akte op 31/12 (en 6% BTW tot 31/12) ging er naar schatting 85% aan 6% kunnen gebeuren en dan resterende 15% aan 21%. Nu alles aan 6%. Hier winnen we dus ook 15% op 15% van de constructies, wat ook al ruim een bedrag van 5 cijfertjes is.
Happyhappy![]()

Verlengd tot wanneer? Want als particulier liep dat toch niet af afaik, was enkel met ontwikkelaars dzt het niet meer mocht. Afin, ik ging er toch van uit dat we zelf aan 6% gingen kunnen bouwen (net begonnen)![]()

Zit je al niet safe als je begonnen bent met bouwen? Lijkt mij dat de datum van omgevingsvergunning telt.Verlengd tot wanneer? Want als particulier liep dat toch niet af afaik, was enkel met ontwikkelaars dzt het niet meer mocht. Afin, ik ging er toch van uit dat we zelf aan 6% gingen kunnen bouwen (net begonnen)![]()
Je zou het denken, maar ik heb nul vertrouwen in continuïteit qua financiële wetgeving, zeker met die 9% btw die er misschien aankomt.Zit je al niet safe als je begonnen bent met bouwen? Lijkt mij dat de datum van omgevingsvergunning telt.
Zit je ook niet na 31/12 met een procentje minder aan registratierechten of is dat ook nog niet geldig?Net leuk nieuws van de notaris: 6% BTW-tarief op nieuwbouw (afbraak en heropbouw is dat zeker?) is verlengd met 6 maand. Double whammy hier:
- akte aankoop was voorzien op 31/12 en verkoop pas op 15/03 (ergens). Dat gaan we nu anders kunnen inplannen zodat er geen overbruggingskrediet meer nodig is. Scheelt al een proper bedrag.
- met akte op 31/12 (en 6% BTW tot 31/12) ging er naar schatting 85% aan 6% kunnen gebeuren en dan resterende 15% aan 21%. Nu alles aan 6%. Hier winnen we dus ook 15% op 15% van de constructies, wat ook al ruim een bedrag van 5 cijfertjes is.
Happyhappy![]()
Onvoorstelbaar dat die dat niet gezien hebben bij de plaatsing van die ventielen en activering van de ventilatie.
Net leuk nieuws van de notaris: 6% BTW-tarief op nieuwbouw (afbraak en heropbouw is dat zeker?) is verlengd met 6 maand. Double whammy hier:
Happyhappy![]()
Zit je al niet safe als je begonnen bent met bouwen? Lijkt mij dat de datum van omgevingsvergunning telt.
Zit je ook niet na 31/12 met een procentje minder aan registratierechten of is dat ook nog niet geldig?
Bedoel je het tarief voor een ingrijpende energetische renovatie? Dat dooft eind deze maand toch uit?Registratierechten op een woning om af te breken is sowieso al maar 1%.
Zit je ook niet na 31/12 met een procentje minder aan registratierechten of is dat ook nog niet geldig?
Ik vermoed dat je koopt van een ontwikkelaar waarbij de woning er al (groten)deels staat? Want voor promotoren is de overgangsmaatregel idd verlengd met 6 maand, die liep normaal nu eind 2024 af.
Klopt registratierecht is niet van toepassing.We kopen onder BTW stelsel dus geen registratierechten denk ik?
Was dat een verkoop op plan dan? Hij zal als particulier voorschot facturen volgens de uitgevoerde werken maken aan jou?Ja en nee. Technisch gezien kopen we van een particulier die het bouwt met een bouwpromotor (= zijn eigen firma).
Maar gaat wel mee in de 6->9% verhoging als die er zou komen, niet?Maar de 6% regel bij sloop en heropbouw voor particulieren is sowieso verlengd, geldt dus zeker nog in volledig 2025.
Was dat een verkoop op plan dan? Hij zal als particulier voorschot facturen volgens de uitgevoerde werken maken aan jou?
Bedoel je het tarief voor een ingrijpende energetische renovatie? Dat dooft eind deze maand toch uit?
Maar gaat wel mee in de 6->9% verhoging als die er zou komen, niet?
Ah, zou nieuwbouw algemeen daar ook onder vallen? Dat had ik nog niet gezien.Klopt, 1% is voor IER of sloop en heropbouw. Maar dit dooft idd uit eind dit jaar.
Als die er komt, maar de berichten daarrond zijn heel erg tegenstrijdig. In de media spreekt men dat BDW een ééngemaakt tarief van 9% zou hebben voorgesteld, maar ik heb dat in bepaalde kringen al horen weerlegd worden.
Nu, van mij mag het hoor. Uiteraad wordt het dan iets duurder voor renovaties en sloop- en heropbouw, maar nieuwbouw in het algemeen van 21% naar 9% zou echt wel een boost kunnen zijn voor de sector.