De nieuwbouw-topic!

Wij zijn aan't kijken voor gevelbekleding. We willen sommige accenten met "houten latjes" . Bv tussen de ramen. Mato bekleding is duurzaam en mooi, maar stevig prijskaartje. bijna 750 euro per m2. Iemand ervaring met alternatieven die wat budgetvriendelijker zijn?
Mato is toch niet "houten latjes"? Dat is aluminium.
Voor "houten latjes look" kunt ge natuurlijk ook gewoon "houten latjes" plaatsen. Thermowood ayous wordt daar vaak voor gebruikt. Materiaalkost is ongeveer 70€/m2 (zonder plaatsing uiteraard).
Nowhere near 750€/m2.

Ook aluminium gevelbekleding komt helemaal niet neer op 750€/m2. Das echt een zotte prijs dat ge daar gevonden hebt.

Mato is toch niet "houten latjes"? Dat is aluminium.
Voor "houten latjes look" kunt ge natuurlijk ook gewoon "houten latjes" plaatsen. Thermowood ayous wordt daar vaak voor gebruikt. Materiaalkost is ongeveer 70€/m2 (zonder plaatsing uiteraard).
Nowhere near 750€/m2.

Ook aluminium gevelbekleding komt helemaal niet neer op 750€/m2. Das echt een zotte prijs dat ge daar gevonden hebt.
Daarmee de dubbele qoutes eh. Het gaat om de houten latjes look.
Prijs van aannemer doorgekregen voor specifiek Mato alu. Ik heb bij hem dubbel gecheckt. Afhankelijk van de leverancier kan dit waarschijnlijk wat minder, maar is nog een stuk duurder dan vergelijkbaar hout, hardhout en composiet. Wel langer kleur en vormvast uiteraard.

Niet echt nieuwbouw-gerelateerd maar ik 'krijg' nieuwe alu ramen in RAL 9005 en zou mijn carport en stalen sectionaalpoort willen herschilderen/spuiten. Ik maak me echter zorgen over de levensduur. Stel dat ik alles volgens het boekje doe dus goed slissen/ontvetten/deftige primer/twee lagen, hoe lang zou ik dan gerust zitten? 10 jaar? 15 jaar?

Niet echt nieuwbouw-gerelateerd maar ik 'krijg' nieuwe alu ramen in RAL 9005 en zou mijn carport en stalen sectionaalpoort willen herschilderen/spuiten. Ik maak me echter zorgen over de levensduur. Stel dat ik alles volgens het boekje doe dus goed slissen/ontvetten/deftige primer/twee lagen, hoe lang zou ik dan gerust zitten? 10 jaar? 15 jaar?
Ik denk ook 10 jaar.

Hier net voor het bouwverlof gedaan geraakt met het uitplakken. Momenteel staan de bouwdrogers te draaien, je voelt het elke dag droger worden :clap:

Deze week de warmtepomp opstarten met een programma voor vloerverwarming, binnen twee à drie weken gaat de vloer erin en dan in februari de badkamer afwerken (betonciré), begin maart de keuken erin en verhuis gepland voor de paasvakantie.

Tbegint toch ferm te naderen nu moet ik zeggen :unsure: voelt toch raar om bijna twee jaar na de aankoop er bijna te zijn,terwijl het heel de tijd veraf aanvoelde.

Heeft er iemand ervaring met "kleuradvies aan huis" via een Colora of consoorten? Hoeveel kost dat effectief en is dat de moeite waard?
Bij Colora lees ik op de website dat je "vooraf" 120 euro betaald, maar hoe het verwoord is ga ik ervanuit dat er achteraf nog wat bijkomt.

Heeft er iemand ervaring met "kleuradvies aan huis" via een Colora of consoorten? Hoeveel kost dat effectief en is dat de moeite waard?
Bij Colora lees ik op de website dat je "vooraf" 120 euro betaald, maar hoe het verwoord is ga ik ervanuit dat er achteraf nog wat bijkomt.
Wij hebben ook zoiets betaald, en 100% van dat bedrag teruggekregen als waardebon.
Verf is daar best duur, wel 10% korting gekregen voor 3 maanden. Ging toen over een volledige woning, dus was in totaal gemakkelijk + €1000.

Je kunt ook eens gaan horen bij paintfactory. Heeft ook goede reviews, geen idee van het kwaliteitsverschil, maar is toch stuk goedkoper.

Laatst bewerkt:
Wij hebben ook zoiets betaald, en 100% van dat bedrag teruggekregen als waardebon.
Verf is daar best duur, wel 10% korting gekregen voor 3 maanden. Ging toen over een volledige woning, dus was in totaal nog gemakkelijke + €1000.

Je kunt ook eens gaan horen bij paintfactory. Heeft ook goede reviews, geen idee van het kwaliteitsverschil, maar is toch stuk goedkoper.
Verf in nl of Duitsland kopen, veel goedkoper

Verf is daar best duur, wel 10% korting gekregen voor 3 maanden. Ging toen over een volledige woning, dus was in totaal gemakkelijk + €1000.

Verf voor een volledige woning voor €1.000? Dat valt toch heel goed mee?

Voor verf altijd online gaan. Plafond hier met boss paints gedaan omdat het een enorm oppervlak was, zijn nog andere goede types en merkten etc..

De rest hier allemaal met dezelfde verf gedaan sikkens alphacryl en prijskwaliteit echt top
Sikkens Alphacryl Pure Mat SF Kopen? v.a. €22,90 | Verfwinkel.nl https://share.google/Vabvw0heldmnzPeRj

Kleuradvies is zoiets persoonlijk, ga voor u eigen ding. Wie weet krijg je daar een flower power aan huis 😁.

Voor verf altijd online gaan. Plafond hier met boss paints gedaan omdat het een enorm oppervlak was, zijn nog andere goede types en merkten etc..

De rest hier allemaal met dezelfde verf gedaan sikkens alphacryl en prijskwaliteit echt top
Sikkens Alphacryl Pure Mat SF Kopen? v.a. €22,90 | Verfwinkel.nl https://share.google/Vabvw0heldmnzPeRj

Kleuradvies is zoiets persoonlijk, ga voor u eigen ding. Wie weet krijg je daar een flower power aan huis 😁.
Welke primer heb je gebruikt? Was dit voor muren of gyproc wanden?

ik heb exact dezelfde verf (winkel was deverfzaak.nl maar prijzen zijn volgens mij gelijkaardig) gebruikt voor mijn huis.
Voor de hele woning (primer + afwerking) was het totaalplaatje +/- 1800€ denk ik.

Als primer heb ik Sikkens alpha primer gebruikt.

Dekking echt super goed. Voor wit was primer + afwerklaag voldoende, voor kleur heb ik twee lagen kleur gezet maar misschien dat dit niet nodig was als ik primer in dezelfde ral kleur had gezet.

Bij bestelling kon ik gewoon de gewenste RAL-kleur opgeven en dat was er binnen een dag zodat ik tijdens het verven zelfs kon evalueren of ik er ging komen met het aantal potten of nog iets extra nodig had.

Was ook onverdund bruikbaar in mijn verfspuitlans.

Ik heb het gebruikt op gestucte muren, maar ik had ook een schuifwand in MDF die met één laag van dezelfde primer en afwerklaag er perfect uitzag.

"Prijs voor de hele woning": Er is een groot verschil tussen 500m2 muur en 200m2 muur natuurlijk. En het aantal lagen doet er natuurlijk ook toe...

Wij hadden 3 lagen (1 primer, met de naam Altea, en 2 deklagen Pura) op een 500m2 muur Copperant verf met de nodige (hand)borstels voor om en bij de 2000 euro in het pre-Corona jaar 2021/2022.
Was een van de weinige "ecologisch" gemaakte verven die ik vond (uiteindelijk bij ecomat.be gekocht). Schilderde zeer goed, dekte mooi. De geur was ook veel minder dan wat ik me herinner van vroegere (ook water-gebaseerde) verven die ik ooit heb gebruikt.

De afwasbaarheid en voorlopige kleurvastheid is top.

T is een kutwerkske maar wel iets waar je wat geld op kan uitsparen door het zelf te doen (als je handig genoeg bent)

Hier bvb €17500 kwijt voor het hele huis te verven, deuren lakken, afwerking en een stukske microcement incl.

T is een kutwerkske maar wel iets waar je wat geld op kan uitsparen door het zelf te doen (als je handig genoeg bent)

Hier bvb €17500 kwijt voor het hele huis te verven, deuren lakken, afwerking en een stukske microcement incl.
Hoeveel vraagt men om deuren te lakken als ik vragen mag? Halen ze dan de deuren er uit?

€185 excl. btw, incl. verf bij ons. Ze hebben hiervoor het beslag afgehaald, deuren uit kader, op schraag, schilderen en alles teruggeplaatst.
Hier hetzelfde, €190 excl btw

Idd deuren eruit alles demonteren en daarna terug monteren.

Ga imo niet te goedkoop met verf... tenzij je graag meerdere lagen wilt leggen. Goede dekking scheelt enorm. (En ook, als je meerdere lagen van een goedkoop merk moet verven, dan zal het je in totaal mss niet zoveel schelen als je gewoon een duurder/beter merk had gekocht)

Tijdens onze opfrissingswerken hebben we gebruik gemaakt van een Boss primer en alles dekte zo goed, niet normaal. Zeker als je het zelf wilt doen, je zal bv blij zijn dat je maar 1x je plafond moet doen :)

Terug
Bovenaan