Oh amaai, de prijzen van de Masterline 8HI valt precies goed mee. Onze architect zat met een prijs van +-40k excl voor heel de woning. Dus zo te zien zijn de prijzen nog +- correct
. Had wat schrik voor de gigantische raampartijen achteraan (keuken en slaapkamer). Hoogte plafond gelijkvloers is 2.85m (verlaagd naar 2.7m dmv vals plafond) en op het verdiep is het 2.6m.
![]()
![]()
Betreffende de tijdelijke oplossing voor Alinel heb je gelijk in! Ik kreeg gisteren de prijzen binnen en het was duurder dan gedacht
Ook goed om te weten dat Renson/Reynaers duurder zijn voor hun "Alinel" latjes
Ps- We zijn nog aan het twijfelen om de muur van de inbouwkasten in de keuken wat naar achteren te trekken. Zoals het nu op het plan staat is een kookeiland van 1.20m breedte een nipte..maar een lang smal eiland oogt wat als "Willen, maar niet kunnen"
Ik had gisteren die post nog snel getypt (bijgevolg snel de offerte gelezen) voor ik ging slapen, dus even nuanceren. My bad
Nu ik het herlas vond ik het ook wat straf. 
De prijzen dat je ziet zijn de prijzen voor enkel het aluminium werk, zonder glas. Glas zit in een aparte post.
Enkel het Glas kost in totaal €12.065 excl btw voor driedubbel glas met zwarte afstandhouders en geplaatst.
In totaal is het €35.188 excl btw (zit dan alles in)
Dat is dan voor totaal 62m². inclusief 2 deuren en 1 schuifraam. Rest zijn ramen.
Opties voor de ramen zitten daar ook al bij, alsook de aluminium dorpels.
Wij kiezen dan ook nog voor screens, dat is dan een meerprijs.
Wat is de afstand tussen u eiland en de inbouwkasten nu?
In onze huidige nieuwbouw kon ik daar ook nog veel meespelen en kreeg steeds ander advies over de afstand. Uiteindelijk gegaan voor 1 meter doorgang tussen eiland en kasten en dat vinden wij nu na gebruik een comfortabele afstand. Ik zou dat zeker niet te groot pakken. 90cm zouden we te smal hebben gevonden en boven 1,1m zouden we de afstand te groot gevonden hebben.
Nu met onze nieuwe woning kiezen we terug voor een afstand van 1m.
Ons nieuw eiland is 4 meter lang en daar hebben wij nu gekozen voor 1 meter breed eiland. We hebben de plaats om er 1,2m van te maken, maar dan vonden we het te "zwaar" overkomen. Maar dat is uiteraard iets persoonlijk. Ik kan de afstanden niet zien, maar ik zie dat er 7 kasten staan en waarschijnlijk van 60cm. Dan steekt u eiland nog een beetje uit dus schat dat die iets van een 4,5-4,6m lang is.
Laatst bewerkt:
. Onze architect zat met een prijs van +-40k excl voor heel de woning. Dus zo te zien zijn de prijzen nog +- correct
. Had wat schrik voor de gigantische raampartijen achteraan (keuken en slaapkamer). Hoogte plafond gelijkvloers is 2.85m (verlaagd naar 2.7m dmv vals plafond) en op het verdiep is het 2.6m.
. De verkoper sprak daar over 1m breedte, aangezien de tafel aan één kant wat zou "uitsteken" en het dan de krap zou worden voor de doorgang.

?