De nieuwbouw-topic!

Heb je al prijzen per m² ongeveer van die aluminium buiten bekleding? Want wij hebben maar 1 offerte en ik verschoot echt hard van de prijs...

15k voor 29m² ...

of @stungunner of @gumball4000 misschien weten jullie wat richtprijzen voor zo een alu gevelbekleding?
Wij zitten met 31m², dus is wat gelijkaardig. Garagepoort zit verwerkt mee in de gevelbekleding (wat een meerprijs is naar plaatsing toe)
Alsook moet je kijken welk type gevelbekleding, want daar zit ook wel wat verschil op.

Prijzen dat ik heb.
-€15 803 excl btw (renson linius) (is horizontale bekleding, wij wilde verticale.)
-€14 121 excl btw (renson linarte block 16) (wij hadden hier eigenlijk gevraagd achter de linarte even)
-€12 492 excl btw (mato 1) (zou de mato 4 moeten zijn. Die is iets duurder)
-€12 200 excl btw (reynears paralline fin) (wat meestal de duurste variant is bij de rest. Renson, Mato, Alinel)
-€15 700 excl btw (Alinel E + kantelpoort) (Dat is een nieuw design in hun gamma)
-€17 200 excl btw (Alinel D + kantelpoort) (is zelfde variant als de reynears Fin.)

Zijn allemaal offertes van verschillende plaatsers. Buiten de laatste 2, dat is bij dezelfde.
Het was dus zeer moeilijk om eigenlijk een deftige offerte te krijgen. Wij willen graag horizontale bekleding met dunne lijnen, toch was het vaak een offerte met het verkeerde type. :D
Bij de 2de installateur hebben wij eens gevraagd hoeveel het zou kosten moesten we toch kiezen voor linius en dan ging daar ongeveer een €1.500 af. Dus we weten al dat de 1ste installateur een dure is.

Laatst bewerkt:
factuur van de snelbouwsteen + lijm + ytong is toegekomen...

ik zat met ongeveer de helft in mijn hoofd, toch effe slikken als de enveloppe openging. :lol: :shy:

factuur van de snelbouwsteen + lijm + ytong is toegekomen...

ik zat met ongeveer de helft in mijn hoofd, toch effe slikken als de enveloppe openging. :laugh: :shy:
Gij wou toch eerst in hout werken he?
Ik heb begin 2021 680 lm thermowood gekocht aan 2,95 ex. BTW/lm. Om al te weten wat het zou kosten als ik nog wa moet bij bestellen, vorige week eens gebeld naar de houthandel. Huidige prijs is 7,15 ex. BTW/lm. Natuurlijk wel korting op die eerste bestelling door de vele meters, maar zonder korting zal dat rond de 3,10 geweest zijn.

Nu, de man van de houthandel zei mij dat er momenteel ook gewoon niks verkocht wordt aan die prijzen.

Gij wou toch eerst in hout werken he?
Ik heb begin 2021 680 lm thermowood gekocht aan 2,95 ex. BTW/lm. Om al te weten wat het zou kosten als ik nog wa moet bij bestellen, vorige week eens gebeld naar de houthandel. Huidige prijs is 7,15 ex. BTW/lm. Natuurlijk wel korting op die eerste bestelling door de vele meters, maar zonder korting zal dat rond de 3,10 geweest zijn.

Nu, de man van de houthandel zei mij dat er momenteel ook gewoon niks verkocht wordt aan die prijzen.

Ja, ik wou idd in hout werken in het begin, maar die prijzen zijn helemaal van de pot gerukt, dan kon ik er nu nog es 5000 euro ruwbouwfactuur bijrekenen.

Ja, ik wou idd in hout werken in het begin, maar die prijzen zijn helemaal van de pot gerukt, dan kon ik er nu nog es 5000 euro ruwbouwfactuur bijrekenen.
Mijne klinkerman gaf wel het juiste antwoord toen we erover bezig waren (prijzen van hout): "ge kunt het al beter metsen dan". Ik moest direct aan uw poolhouse denken :biglaugh: .

isolatie is ook al compleet waanzin.

offerte van eind 2019 toen ik met de plannen & budgetten bezig was, was ongeveer 2300 euro btw in voor muur & dakisolatie
Nu komt dezelfde dikte van isolatie mij uit op 4500, en na nieuwjaar komt er nog es 6% bij.

isolatie is ook al compleet waanzin.

offerte van eind 2019 toen ik met de plannen & budgetten bezig was, was ongeveer 2300 euro btw in voor muur & dakisolatie
Nu komt dezelfde dikte van isolatie mij uit op 4500, en na nieuwjaar komt er nog es 6% bij.
Bubbel-verschijnselen.

Niet meer of niet minder. Niet meer normaal.

Heb je al prijzen per m² ongeveer van die aluminium buiten bekleding? Want wij hebben maar 1 offerte en ik verschoot echt hard van de prijs...

15k voor 29m² ...

of @stungunner of @gumball4000 misschien weten jullie wat richtprijzen voor zo een alu gevelbekleding?
Sorry, net dit pas gezien, om één of andere reden heb ik geen melding gekregen dat je me hebt getagd, vreemd.

Onlangs nog 2 offertes gehad:

11m² Alinel Type A, kwam op +- 6000€ inclusief kepers en isolatie.
17,5m² Renson Linarte block 16, kwam op +-11850€ inclusief kepers en isolatie.

Gezien de prijsstijgingen, hoeveel wordt er momenteel gerekend per m² voor een nieuwbouw (normale afwerking)? Is dit nog steeds in de range 1600-1700€ per m²?

Wij zouden pas beginnen bouwen naar einde 2022 toe en veel zelf aankopen/doen maar het is wat koffiedik kijken momenteel om een idee van totaalbudget te krijgen.

Gezien de prijsstijgingen, hoeveel wordt er momenteel gerekend per m² voor een nieuwbouw (normale afwerking)? Is dit nog steeds in de range 1600-1700€ per m²?

Wij zouden pas beginnen bouwen naar einde 2022 toe en veel zelf aankopen/doen maar het is wat koffiedik kijken momenteel om een idee van totaalbudget te krijgen.

Als je rekent met 2000 per vierkante meter kom je niet voor verrassingen te staan vermoed ik. Maar wat is een normale afwerking hé...

Terug
Bovenaan