De nieuwbouw-topic!

Het gaat niet alleen om water in de grond te krijgen he. Groen is ook frisser bv

Maar mss geeft foto slecht beeld van uw tuin, lijkt of hem quasi volledig benut is met zwembad en dit :p

Dit is nog maar een klein stuk tuin. Der ligt nog een heel deel achter. Er komen bomen en hagen en groen a volonté bij.
Voor het zwembad richting huis ligt er ook nog groen.

Laatst bewerkt:
Was dat niet tot 40m²?
Juist, heb het even opgezocht.

80m² komt van 40m² niet waterdoorlatend terras + 40m² tuinhuis.

CONSTRUCTIES
Toelichting: Het groene karakter dient optimaal gevrijwaard te worden.
Voorschrift: Binnen de zone van de achtertuin mag een beperkte autobergplaats/tuinberging
(maximaal 40 m²) opgericht worden op voorwaarde dat ze opgenomen wordt binnen de
groenstructuren van de tuin (sober onopvallend element). Voor de materialen zijn toegelaten
deze van het hoofdgebouw, hout of metaal. De totale hoogte mag echter niet meer dan 3.50
meter bedragen; op te richten op minimaal 1.00 meter van de perceelsgrens of geschakeld
geplaatst op of tegen de perceelsgrens, mits akkoord van de aanpalende eigenaar.

Hoeveel hebben die van Nordex grosso modo gekost en welke afmeting? We zijn zelf ook wat aan het rond kijken naar dergelijke deuren.
De Antwerpse firma toevallig niet gelegen in Zoersel? :p
Vandaag de offertes in Antwerpen gekregen.

Deuren in staal met gekleurd fumé glas, 1m breed - 2,5 meter hoog:
- Pivoterend: 2.875 excl btw
- Scharnierdeur: 2.375 excl btw
Voor 2 deuren wordt nog eens 600 EUR excl btw gerekend voor de opmeting en plaatsing.

Enthousiast over de toonzaal en keuzemogelijkheden.

We gaan nog 1 leverancier zoeken om te vergelijken en dan de knoop doorhakken.
(thanks @Apelords, zullen 2e offerte opvragen bij glassdesign)

Laatst bewerkt:
Onze bouwvergunning in het bos is goedgekeurd...mits voorwaarden... we kappen 10-15 dennen weg voor de bouw/toegankelijkheid...en moeten 49 zomereiken op onze grond planten :oink: . Uiteraard volledig akkoord met het heraanplanten, maar vraag mij af of er wel voldoende plaats zal zijn lol.de zomereiken moeten een omtrek van 10-12cm hebben.
Moeten ook geplant worden max 1 jaar na het kappen... Snap niet zo goed hoe dit mogelijk is, want tegen dat zitten ze toch nog met grote kranen op de werf?

Onze bouwvergunning in het bos is goedgekeurd...mits voorwaarden... we kappen 10-15 dennen weg voor de bouw/toegankelijkheid...en moeten 49 zomereiken op onze grond planten :oink: . Uiteraard volledig akkoord met het heraanplanten, maar vraag mij af of er wel voldoende plaats zal zijn lol.de zomereiken moeten een omtrek van 10-12cm hebben.
Moeten ook geplant worden max 1 jaar na het kappen... Snap niet zo goed hoe dit mogelijk is, want tegen dat zitten ze toch nog met grote kranen op de werf?
Komt er van als je perse een bouwgrond in een bos waar geen eens riolering ligt wilt :p
En je kan perfect bouwen zonder vaste kraan

Zomereik planten is ook geen goed plan want die kan minder goed tegen de droogte. ANB plant al jaren wintereik aan om die reden

Toch niet in de Lembeekse bossen?

Onlangs nog iets over gelezen. Gemiddelde afwerkingsprijs zou gestegen zijn van 1700 euro per m² naar bijna 2300. Da's dus een derde erbij he.

Op het nieuws gisteren was er iemand van de confederatie bouw die beweerde dat materialen tussen de 10 en 25% zijn gestegen in de laatste drie maanden, en dat dat op een gehele bouw al een verhogen betekent van 8%. Op drie maanden qua.

Ben jaloers hoe gij uw eigen tuinhuis zet, want ik ga er iemand voor moeten betalen en heb al schrik voor offertes te vragen

Op het nieuws gisteren was er iemand van de confederatie bouw die beweerde dat materialen tussen de 10 en 25% zijn gestegen in de laatste drie maanden, en dat dat op een gehele bouw al een verhogen betekent van 8%. Op drie maanden qua.

Ben jaloers hoe gij uw eigen tuinhuis zet, want ik ga er iemand voor moeten betalen en heb al schrik voor offertes te vragen

Zelf zetten is ook niet allemaal rozegeur en maneschijn qua prijssetting.

Ben hier ook aan het kijken of ik niet best de ramen een jaar uitstel, de aluprijs is door het dak gegaan en da's nu net een post die ik niet zelf kan doen.

Mijn offerte van 11k is er ondertussen eentje van 17 geworden.
Ik ga gewoon wat trager mijn gevel metselen, dan kunnen ze nog niet komen opmeten :laugh:
De bijbouw ging het eerste jaar toch dienen als storage omdat we de zolder gaan aanpakken, dus dat materiaal van de zolder kan evengoed in de poolhouse staan als ramen en deuren dichtgetimmerd zijn met osb

Isolatie is ook net weer een tik duurder geworden, en die moest ik natuurlijk wel laten afkomen, samen met het daktimmerhout. 12% erbij op de offerte. 600 euro, weg op 3 weken tijd.

Staat in HLN vandaag in de bouw op drift deel 3:

renovatie van een koppel: 40k erbij.
mensen met een sleutel op de deur van 500k: 100k erbij
mensen die net een ruwbouw winddicht laten zetten hebben: 110k geraamd, 165k uiteindelijke factuur

:crazy:

Staat in HLN vandaag in de bouw op drift deel 3:

renovatie van een koppel: 40k erbij.
mensen met een sleutel op de deur van 500k: 100k erbij
mensen die net een ruwbouw winddicht laten zetten hebben: 110k geraamd, 165k uiteindelijke factuur

:crazy:
Ben wel blij op dit moment dat ik op tijd gezien heb dat ik de nieuwbouwplannen beter zou opbergen én een (deels) gerenoveerd woning gekocht heb ipv een renovatieproject. Voor sommige mensen kan het niet anders dan voor drama's zorgen. 🙈

Heb vooral schrik dat de huidige prijzen gewoon het nieuwe normaal gaan worden.

Ik zie de materialen niet opeens 40% goedkoper worden omdat de crisis voorbij is. Fabrikanten gaan zeggen: de mensen kopen het toch, we zullen de huidige prijssetting maar houden.

Voorbeeld dat ze deze week ergens aangehaald hadden: voor een simpele nieuwbouw gezinswoning ben je inclusief grond en passage bij de notaris een 700.000 euro kwijt, wie kan dat nog betalen?

Voorbeeld dat ze deze week ergens aangehaald hadden: voor een simpele nieuwbouw gezinswoning ben je inclusief grond en passage bij de notaris een 700.000 euro kwijt, wie kan dat nog betalen?
Tomski ?

Neen echt, zoals altijd de persoon met spaargeld, een boostertje van de ouders/grootouders (eventueel nog zwart geld) en met een goede job.

Terug
Bovenaan