De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

Ja maar ik kan me wel inbeelden dat ze bij die overgang van belofte naar A-ploeg dat je echt snakt naar de erkenning van een selectie van de A-ploeg en dat je als nationale bond dan optimaal moet overleggen met je bondscoach etc om de integratie van die spelers te plannen zodat je hen ook een plan voor kan leggen.

Het is een groot verschil tussen gewoon iemand in de beloften hebben rondlopen terwijl je er van uit gaat dat hij bij ons blijft versus hem actief opvolgen, in te lichten en samen een beetje toe te leven naar die A-cap. Er is een war for talent gaande geweest de laatste jaren en we hebben telkens verloren. Dat is best mottig terwijl je een top 10 land bent. Marokko komt nu bovendrijven door 'gestolen' talent met verbetenheid (en ook een hele hoop duiten naar officials).
Ik kan begrijpen dat er meer inspanningen moeten zijn om die beloften met een dubbele nationaliteit te overtuigen, maar dan loop je wel het risico dat de 'autochtone' beloften niet meer gelijk worden behandeld, wat ook tot wrevel kan leiden. Uiteindelijk moet de selectie en het doorgroeien naar het A-elftal gebaseerd zijn op talent, kunde en kopje dat eropstaat.
Het gevolg kan dan wel zijn dat je sommige 'verliest'. Een oplossing kan zijn dat er vanuit de FIFA afspraken worden opgelegd dat bonden elkaar een soort 'opleidingsvergoeding' verschuldigd zijn als een speler de jeugdreeksen van land A heeft doorlopen en bij een A-selectie dan voor land B kiest. Tenzij dit al zou bestaan?

De regels zijn ook wat versoepeld voor jonge spelers. Ze kunnen nu makkelijker terug overstappen naar het andere land.

Ze gewoon dus al eens laten opdraven in het A-team heeft dus minder consequenties dan vroeger.

Blijft moeilijk inderdaad. Je kan moeilijk al een aantal van die spelers voor langere tijd bij de A-selectie brengen, puur om ze vast te leggen voor de toekomst. Je kan ook wel een visie en een pad uitstippelen met hun entourage, maar voor hetzelfde geld keren ze toch hun kar zodra ze een eerste selectie krijgen voor het andere land.

Bij een Moreira is het bijvoorbeeld dan wel gelukt. Ik veronderstel dat ze bij de voetbalbond dus toch wel de nodige inspanningen doen.

Of neem nu een Brahim Diaz. Heeft ook bij de jeugd van Spanje gespeeld. Uiteindelijk kiest hij ook voor de hoofdmacht van Marokko. Nochtans heeft een Spanje ook veel te bieden...

maar dan loop je wel het risico dat de 'autochtone' beloften niet meer gelijk worden behandeld, wat ook tot wrevel kan leiden.
Dat kan, maar die jongens zijn allemaal profvoetballer.
Die hebben wel wat andere dingen meegemaakt in de jeugdopleidingen overal. Om daar te raken is 't sowieso ieder voor zich geweest, niet zoiets van vrolijke vrienden en iedereen krijgt kansen en joepie-jeij.

Wilmots was indertijd ook heel erg opportunistisch. 't Heeft ons Fellaini en Chadli opgeleverd (en ook Januzaj en Bakkali). Ik ben daar toch nog altijd heel blij om.

Dat kan, maar die jongens zijn allemaal profvoetballer.
Die hebben wel wat andere dingen meegemaakt in de jeugdopleidingen overal. Om daar te raken is 't sowieso ieder voor zich geweest, niet zoiets van vrolijke vrienden en iedereen krijgt kansen en joepie-jeij.

Wilmots was indertijd ook heel erg opportunistisch. 't Heeft ons Fellaini en Chadli opgeleverd (en ook Januzaj en Bakkali). Ik ben daar toch nog altijd heel blij om.
Klopt, maar velen onder hen zijn nog minderjarig, hebben een hele entourage, makelaar(s), etc. Dit geldt voor elke belofte, maar men is op die leeftijd vatbaarder voor emotionele beslissingen. Zonder dat ik wil zeggen dat de ene of andere beslissing goed of fout is voor alle duidelijkheid.

Ik kan begrijpen dat er meer inspanningen moeten zijn om die beloften met een dubbele nationaliteit te overtuigen, maar dan loop je wel het risico dat de 'autochtone' beloften niet meer gelijk worden behandeld, wat ook tot wrevel kan leiden. Uiteindelijk moet de selectie en het doorgroeien naar het A-elftal gebaseerd zijn op talent, kunde en kopje dat eropstaat.
Het gevolg kan dan wel zijn dat je sommige 'verliest'. Een oplossing kan zijn dat er vanuit de FIFA afspraken worden opgelegd dat bonden elkaar een soort 'opleidingsvergoeding' verschuldigd zijn als een speler de jeugdreeksen van land A heeft doorlopen en bij een A-selectie dan voor land B kiest. Tenzij dit al zou bestaan?
Ik snap wel wat je bedoelt maar ik geloof niet dat je daardoor ongelijk gaat behandelen in the long run. Er zijn tal van situaties waar je kan inzetten op een outsider zoals het uitvallen van tal van basisschakels zoals nu. Of wanneer je (normaliter) opmerkt dat iemand intussen een karkas is (Witsel). Wie het talent en de drive heeft blijft hangen, de rest valt af.

Maar het feit dat er sommigen zelfs voor Congo kiezen wijst erop dat we als land een beetje falen om die jongen het 'Belgische' gevoel te geven en dat de bond heeft gefaald om die jongen tijdig perspectief te geven.

Er zou een team manager mee moeten bezig zijn als fulltime job. Ik vermoed dat iemand wel zo'n rol heeft, maar duidelijk is het niet voldoende uitgespeeld geweest.

Mijn inziens moeten ze zich zeker niet bezig houden met (jonge) voetballers met dubbele nationaliteit aan ons te binden. Voor het nationaal elftal uitkomen moet vanuit het hart komen en bepaalde trots met zich mee brengen.

Als je gaat "shoppen" tussen de verschillende landen en het laat afhangen van dat de ene me heeft opgebeld tijdens mijn blessure of de andere heeft dit en dat gedaan dan vervaagt het verschil tussen club voetbal en nationale teams.

Mijn inziens moeten ze zich zeker niet bezig houden met (jonge) voetballers met dubbele nationaliteit aan ons te binden. Voor het nationaal elftal uitkomen moet vanuit het hart komen en bepaalde trots met zich mee brengen.

Als je gaat "shoppen" tussen de verschillende landen en het laat afhangen van dat de ene me heeft opgebeld tijdens mijn blessure of de andere heeft dit en dat gedaan dan vervaagt het verschil tussen club voetbal en nationale teams.
Ik denk dat je dan een misvatting hebt mbt hoe het voelt om twee nationaliteiten te hebben. Die zitten letterlijk tussen twee kampen te schipperen. Net hen moet je nadrukkelijk welkom heten. Die snakken naar een aangewezen plekje/toenadering, bevestiging van één van de kampen. Waarom zou je trots zijn om iets te vertegenwoordigen waarvan je niet zeker bent dat het jou wel wilt?

En daarom verliezen we die knullen. Sommigen zijn effectief uit op de eerste cap, de eerste duiten onder de toog, een fooi voor de entourage, ego etc, ... Maar het meerendeel wilt ergens thuishoren alvorens ze er voor gaan vechten.

Ooit al eens de commentaren op Lukaku gehoord? Die jongen is gewoon een waanzinnige spits, buiten categorie, onze beste ooit. En de racistische bagger die hij al sinds zijn eerste stappen in het voetbal moet slikken is hallucinant. Tot op de dag van vandaag, als je in het openbaar een match ziet waar hij eens matig of slecht speelt... Tenenkrullend wat je dan hoort. Wij mogen ons heel gelukkig achten dat hij ondanks dat nog voor ons wilt spelen. En daarom moeten we ons uiterste best doen om twijfelgevallen welkom te heten.

Laatst bewerkt:
Hoe sommige van onze spelers bij momenten behandeld of gewoonweg uitgescheten worden, dat is inderdaad compleet belachelijk. En dan achteraf wel verbaasd zijn als zulke spelers voor een ander land kiezen ...

Ik denk dat je dan een misvatting hebt mbt hoe het voelt om twee nationaliteiten te hebben. Die zitten letterlijk tussen twee kampen te schipperen. Net hen moet je nadrukkelijk welkom heten. Die snakken naar een aangewezen plekje/toenadering, bevestiging van één van de kampen. Waarom zou je trots zijn om iets te vertegenwoordigen waarvan je niet zeker bent dat het jou wel wilt?

En daarom verliezen we die knullen. Sommigen zijn effectief uit op de eerste cap, de eerste duiten onder de toog, een fooi voor de entourage, ego etc, ... Maar het meerendeel wilt ergens thuishoren alvorens ze er voor gaan vechten.

Ooit al eens de commentaren op Lukaku gehoord? Die jongen is gewoon een waanzinnige spits, buiten categorie, onze beste ooit. En de racistische bagger die hij al sinds zijn eerste stappen in het voetbal moet slikken is hallucinant. Tot op de dag van vandaag, als je in het openbaar een match ziet waar hij eens matig of slecht speelt... Tenenkrullend wat je dan hoort. Wij mogen ons heel gelukkig achten dat hij ondanks dat nog voor ons wilt spelen. En daarom moeten we ons uiterste best doen om twijfelgevallen welkom te heten.
Je kan wel zeggen dat ze gewaardeerd worden omdat zij meestal de jeugdselecties hebben doorlopen. Natuurlijk zijn de plekken dungezaaid bij de A-selectie en is de vijver heel groot en is het ongeacht dubbelnationaliteit niet gemakkelijk om een plaats bij de hoofdmacht te verzilveren. Dat is niet direct een indicatie dat je een talent niet waardeert. Je kan ook moeilijk alle talenten een selectie geven om ze definitief te binden (bvb. Bakkali).

Tweede deel van je post en die van Pinkman, volledig akkoord, die zaken zijn onaanvaardbaar.

Je kan wel zeggen dat ze gewaardeerd worden omdat zij meestal de jeugdselecties hebben doorlopen. Natuurlijk zijn de plekken dungezaaid bij de A-selectie en is de vijver heel groot en is het ongeacht dubbelnationaliteit niet gemakkelijk om een plaats bij de hoofdmacht te verzilveren. Dat is niet direct een indicatie dat je een talent niet waardeert. Je kan ook moeilijk alle talenten een selectie geven om ze definitief te binden (bvb. Bakkali).

Tweede deel van je post en die van Pinkman, volledig akkoord, die zaken zijn onaanvaardbaar.
Ja maar ze gaan veel meer begrip hebben als er begeleiding, duiding en perspectief is ipv een sms dat ze er niet bij zijn om gewoon d selectie op Sporza te moeten lezen.

Belangrijke zege. 3 punten voor nu op Oostenrijk. Denemarken kan hoogstens gelijk komen.

Nu de volgende 2 thuiswedstrijden winnen en dan in de laatste wedstrijd strijden om de groepsreis in Denemarken

Belangrijke zege. 3 punten voor nu op Oostenrijk. Denemarken kan hoogstens gelijk komen.

Nu de volgende 2 thuiswedstrijden winnen en dan in de laatste wedstrijd strijden om de groepsreis in Denemarken
Trapt hem ook héél beheerst binnen Tuurke 😍

Terug
Bovenaan