Tijdloos
Active member
Het artikel geeft aan dat ze de gemiddelde maat van verkochte auto's nemen. Dit kan dus eerder bevestigen wat ik zelf eerder aangaf. Auto's zijn niet perse groter. Mensen kiezen gewoon meer voor grotere auto's.![]()
Nieuwe auto's worden elk jaar 0,5 centimeter breder (en er staat amper een limiet op) | VRT NWS Nieuws
Nieuwe auto's worden elk jaar gemiddeld een halve centimeter breder. Dat blijkt uit een onderzoek van milieu-organisatie Transport and Environment. Daardoor wordt het niet alleen krapper om te parkeren, ook andere weggebruikers ondervinden er steeds meer last van. Zo klaagt de Bond Beter...www.vrt.be
Ging kennelijk over breedte. Er was hier ook een discussie, maar ik kan met niet meer herinneren in welke thread en of het afgesplitst was. Dat een wagen van de jaren '90 pakweg smaller was kan je op veiligheid steken, maar of dit nog zo'n invloed zou moeten hebben de laatste 10 jaar weet ik niet.
Zeker in Europa is dit iets. Waar vroeger de gemiddelde mensen voor een Ford Mondeo ofzo ging, zal die nu een Ford Edge kiezen. De Edge is even lang, 25cm breder, 30cm hoger en weeg een goede 500kg meer.

.