De Tesla thread

Na weken wachten heb ik deze voormiddag eindelijk mijn Model 3 RWD opgehaald. Ik heb hiervoor 13 jaar lang met een handgeschakelde Corsa gereden, dus was wel een beetje nerveus om voor het eerst met een automaat en een elektrische auto te rijden, maar wat een machine! :drool:

Voor zover ik weet hebben ze daar megachargers voor die 750-1000kW kunnen leveren op 1000v. 0-70% in 30 minuten dacht ik. Die trucks rijden normaal ook constante en een stuk trager. Vrachtwagens hebben ook te maken met rij en rusttijden dus dat kan misschien ook goed uitkomen qua laden.
Gaat wel een probleem kunnen geven als ze dan met 2 chauffeurs gaan rijden . ;)
Net zoals bij reisbussen .

Bij Denys in Nederland hebben ze een volledige elektrische vrachtwagen rondrijden voor werf bevoorrading .
Als ze tegen 70 km/u rijden kunnen ze ongeveer 4 u rijden met die vrachtwagen sen dan mag de kraan niet teveel gebruikt worden , als ze die moeten laden staat hem 12 u stil . (Heb ik van de chauffeur die daar mee rond rijdt . ;) )

Reden dat ze die hebben aangekocht was omdat er daar op de werf een verplichting is om CO neutraal te werken …dus alles elektrisch kwestie van voertuigen (maar dat er een groep staat te draaien van 100 KVA om de lassers te voorzien is bijzaak . )

De nieuwe Volvo’s die gaan uitkomen gaan ook zogezegd snelladen op 1MW en dan zouden die ongeveer 600 km ver geraken (dacht dit ergens gelezen te hebben dus kan verkeerd zijn . ;) )

Na 6 maanden met ix3 nog eens gereden met Tesla Model 3, nieuw model. Ik snap het niet helemaal.

Rond punt en richtingaanwijzers. Raar.
Dat stuur is zwaar, tegenovergestelde van servo.
In achteruit ga je via touchscreen. Raar.

Musk is echt volledig van het padje. Mijn vorige Tesla vond ik ook veel sneller. Ofwel ben ik het elektrisch rijden al veel te veel gewoon.

Na 6 maanden met ix3 nog eens gereden met Tesla Model 3, nieuw model. Ik snap het niet helemaal.

Rond punt en richtingaanwijzers. Raar.
Dat stuur is zwaar, tegenovergestelde van servo.
In achteruit ga je via touchscreen. Raar.

Musk is echt volledig van het padje. Mijn vorige Tesla vond ik ook veel sneller. Ofwel ben ik het elektrisch rijden al veel te veel gewoon.
Zwaar sturen was ook het eerste dat me opviel bij een testrit maar je kan dat wel wijzigen in de opties. Op de lichtste stand leek het al iets normaler in vergelijking met mijn wagen.

Ik had gekeken op zijn scherm en het stond op de lichtste stand. Ik kan het alleen vergelijken met ix3, toen ik met die Tesla reed had ik geen andere auto om mee te vergelijken natuurlijk. Viel me gewoon op.

Dat scherm achteraan is ook nieuw, wel nice voor de passagiers.

Ik had trouwens het kart gevoel na 6 maanden met SUV te rijden, echt enorm 😁

Ik rij met het stuur op zwaar in mijn model 3. Is zoals de sportstand bij Audi. Rijdt aangenamer vind ik.

Die pinkers zijn idd wel wat een vreemde keuze. Maar dan heb je misschien het gevoel dat je met een Lambo rijdt.

Schakelen lijkt me minder een issue en wen je snel aan volgens andere eigenaars.

Dit weekend met een Model 3 Highland gereden en vond die minder als een kart rijden dan mijn Model 3 Performance.
Ik rij zelf ook met het stuur op zwaar, maar bij de Highland was dat een stuk minder "zwaar".

In het algemeen voelde de auto meer als een auto, dan als een kart aan. Goed voor de algemene adoptie lijkt mij.
Uiteindelijk is het allemaal voorkeur en gewoonte. Ik vind het bijvoorbeeld absoluut niet aangenaam om met een SUV te rijden. Iets met gouts et couleurs 😉

Ik zei dat positief hoor, ik rij graag met kart :D

maar dat gevoel komt uiteraard 10x harder binnen nadat je ettelijke maanden met een SUV gereden hebt

hey, ik kan normaal binnenkort nieuwe bedrijfswagen kiezen, een ModelY. Er zijn gelukkig weinig keuzes te maken met Tesla, maar toch, waar moet ik op letten tussen de keuze RWD of LR RWD (ik dacht dat deze tweede versie minder recente batterijen gebruikte)? En is die enhanced Autopilot de moeite of niet?

hey, ik kan normaal binnenkort nieuwe bedrijfswagen kiezen, een ModelY. Er zijn gelukkig weinig keuzes te maken met Tesla, maar toch, waar moet ik op letten tussen de keuze RWD of LR RWD (ik dacht dat deze tweede versie minder recente batterijen gebruikte)? En is die enhanced Autopilot de moeite of niet?
EAP is geld weggooien tbh, weinig mensen die het geld er voor waard vinden.
Keuze tussen SR en LR is vooral voor de batterij/bereik. Dat is een persoonlijke keuze.
Ik ben voor de LR AWD gegaan omdat ik meer bereik wou dan de SR RWD.

Over dat premium abonnement gesproken;
Ik neem dat eigenlijk enkel maar af om de geïntegreerde spotify enzo te kunnen gebruiken.
Ik heb nog gewerkt met een automatische hotspot wanneer m'n iPhone verbinding maakt met de auto, maar vaak werkte dat toch niet zo naadloos...

Hoe ervaren jullie dat? Of hoe gebruiken jullie Spotify etc.?

Ik neem dat eigenlijk enkel maar af om de geïntegreerde spotify enzo te kunnen gebruiken.
Ik heb nog gewerkt met een automatische hotspot wanneer m'n iPhone verbinding maakt met de auto, maar vaak werkte dat toch niet zo naadloos...

Ik gebruik ook gretig die "ingebouwde" spotify. Het is gewoon plezant om dat met de tesla voice commands te gebruiken.

Ik werk nu wel al enkele maanden met die hotspot na eerst premium connectivity te hebben gehad. Het werkt inderdaad niet naadloos in die zin dat hij de helft van de keren wifi niet aanzet bij het vertrekken en ik dat zelf moet doen.
Behalve dat werkt dat eigenlijk perfect. De andere features van premium mis ik momenteel niet.

Waarvoor gebruik je de hotspot? Ik stream gewoon muziek via Bluetooth.
Voor mij is er niet echt een reden om 10€ per maand te betalen voor premium.

Terug
Bovenaan