De Tesla thread

FSD is goedgekeurd in Nederland! Dat is een grote stap vooruit. De uitrol naar de rest van Europa zou nu makkelijker moeten gaan.
Ik vraag me nu af wat ze met de huidige software gaan doen.
Op mijn Y heb ik de standaard Autopilot, op mijn 3 de Enhanced Autopilot.
Beide systemen zijn handig, maar schieten toch nog sterk te kort op de Belgische wegen.
Gaan ze deze zo laten (mogelijk om je beetje te dwingen te upgraden), of komen er nog verbeteringen?

FSD is goedgekeurd in Nederland! Dat is een grote stap vooruit. De uitrol naar de rest van Europa zou nu makkelijker moeten gaan.
Volgens onofficiële bronnen en marktanalisten heeft de Belgische overheid al signalen gegeven dat zij de Nederlandse RDW-goedkeuring binnen 30 dagen zal erkennen. De streefdatum voor activatie ligt momenteel rond midden mei 2026.
Laten we het hopen, en dat het gelijktijdig voor hw3 wordt uitgerold.

Ik vraag me nu af wat ze met de huidige software gaan doen.
Op mijn Y heb ik de standaard Autopilot, op mijn 3 de Enhanced Autopilot.
Beide systemen zijn handig, maar schieten toch nog sterk te kort op de Belgische wegen.
Gaan ze deze zo laten (mogelijk om je beetje te dwingen te upgraden), of komen er nog verbeteringen?
Aangezien Tesla vol inzet op fsd, en deze software volledig van mekaar gescheiden is, twijfel ik er sterk aan.

Volgens onofficiële bronnen en marktanalisten heeft de Belgische overheid al signalen gegeven dat zij de Nederlandse RDW-goedkeuring binnen 30 dagen zal erkennen. De streefdatum voor activatie ligt momenteel rond midden mei 2026.
Laten we het hopen, en dat het gelijktijdig voor hw3 wordt uitgerold.
Wow, dat zou snel zijn. Geen idee als ik daar 99euro/maand ga aan hangen, maar ik wil het zeker eens een maandje testen als het beschikbaar is.

Wow, dat zou snel zijn. Geen idee als ik daar 99euro/maand ga aan hangen, maar ik wil het zeker eens een maandje testen als het beschikbaar is.
Voor hw3 gaan er geruchten dat het voor eind juni zal zijn.

€7500 voor fsd was voor mij nooit een optie, maar €1188/jaar met de mogelijkheid om het op te zeggen wanneer je wil, zie ik zeker zitten.

De filmpjes van nederland duiken vlot op sociale media maar er viel me iets op.
Belgie heeft meer een defensiever rijgedrag voor aankomende fietsers zelfs al zegt de wegcode van niet soms. Allez persoonlijk probeer ik daar wel altijd voor te stoppen (ronde punten, fietsoversteekplaatsen). De Nederlandse mentaliteit is daar wel anders in. Gaat dat niet voor problemen zorgen?

Belgie heeft meer een defensiever rijgedrag voor aankomende fietsers zelfs al zegt de wegcode van niet soms. Allez persoonlijk probeer ik daar wel altijd voor te stoppen (ronde punten, fietsoversteekplaatsen). De Nederlandse mentaliteit is daar wel anders in. Gaat dat niet voor problemen zorgen?
In de filmpjes dat ik zag, werd er gezegd dat hij voorzichtig is voor fietsers en voetgangers. De auto liet zelfs in een filmpje voetganger over in de stad die niet aan het zebrapad stonden te wachten.

Het blijft sowieso wel supervised. Ik ga het allesinds testen als er een free trial komt. En lijkt me zeer chill om zo op reis te gaan. Maar dan moet het ook in Scandinavië toegelaten zijn tegen de zomer.

Fietsers krijgen van mij voorrang als ze voorrang hebben, anders niet. Op ronde punten hebben ze voorrang, op fietsoversteekplaatsen niet.
We mogen ervan uit gaan dat fsd op dezelfde manier zal reageren.

Ontnuchterend deze test, zeker de foutenlast. Hoe wordt zo'n systeem goedgekeurd? Als je deze fouten maakt op een rijexamen kan je het al schudden.

Ja dat klopt, maar de realiteit gaat zijn dat eigenaars van dat systeem erop vertrouwen. Ik zou niet graag achter die Tesla gereden hebben aan die oprit van de snelweg. Die remt gewoon voor lichten i.v.m. verkeersdosering die niet branden.

Als ik zie hoe vaak de toegelaten snelheid ernaast zit (beide richtingen), dan heb ik mijn bedenkingen hoe FSD dat gaat doen (tenzij een andere database gebruikt wordt).

Als ik zie hoe vaak de toegelaten snelheid ernaast zit (beide richtingen), dan heb ik mijn bedenkingen hoe FSD dat gaat doen (tenzij een andere database gebruikt wordt).
FSD is wel een compleet andere softwarestack dan wat wij hier in onze TACC/AP stack hebben.
Dus hopelijk is het wel een stuk beter qua snelheidsinschatting.

Terug
Bovenaan