De Tesla thread

Laadkabel: heb je daar zoveel last van? 9/10 werkt dat bij mij automatisch (laadsessie beëindigen = automatische ontgrendeling van de laadkabel), en als dat eens niet gebeurt trek ik al snel aan die hendel in de koffer.
Dat is toch by design zo dat die lockt? Dus ik moet altijd in de app unlock charge port doen. Hendel in de koffer?
Enkel bij de Tesla chargers heb je die knop op de laadstekker, bij elke andere charger moet ik dat doen.
Trekhaak: ik bedoel dat je met een open gat zit als hij erop zit, je kan hem er idd altijd afhalen en dat plastiekje er terug in proberen prutsen, maar daar word je niet blij van als je dat 3 keer moet doen.. Het is voor mij the worst of both worlds: hij is verwijderbaar & lelijk & onhandig.

Dat is toch by design zo dat die lockt? Dus ik moet altijd in de app unlock charge port doen. Hendel in de koffer?
Enkel bij de Tesla chargers heb je die knop op de laadstekker, bij elke andere charger moet ik dat doen.
Trekhaak: ik bedoel dat je met een open gat zit als hij erop zit, je kan hem er idd altijd afhalen en dat plastiekje er terug in proberen prutsen, maar daar word je niet blij van als je dat 3 keer moet doen.. Het is voor mij the worst of both worlds: hij is verwijderbaar & lelijk & onhandig.
Als je zorgt dat de wagen unlocked is en dan stop je de laadsessie via je laadpas of dergelijke dan lost hij uw kabel automatisch.

Die hendel in de koffer is om de laadkabel los te maken als het anders niet lukt. Liefst stop je het op de goeie manier zodat zeker alle stroom eerst van de kabel is.
De truuk die voor mij altijd werkt is eerst de auto unlocken (ik zet mijn deur op een kiertje zodat hij niet opnieuw locked als ik naar de laadpaal ga) en dan de laadsessie stoppen. Dan zal de auto de kabel vrijgeven.

Als het toch niet lukt, dan heb ik een shortcut gemaakt in de widgets van mijn iPhone met een knop voor unlock port.

Die hendel in de koffer is om de laadkabel los te maken als het anders niet lukt. Liefst stop je het op de goeie manier zodat zeker alle stroom eerst van de kabel is.
De truuk die voor mij altijd werkt is eerst de auto unlocken (ik zet mijn deur op een kiertje zodat hij niet opnieuw locked als ik naar de laadpaal ga) en dan de laadsessie stoppen. Dan zal de auto de kabel vrijgeven.
Ik doe de koffer open, aangezien die laadkabel daar toch in moet. En dan laadsessie eindigen met pasje.

Ik haal mijn trekhaak elke keer af en zet da plaatje er op. Duurt letterlijk 2 minuten.

Als je dat natuurlijk elke week moet doen is wat anders.

De frunk gebruik ik nooit.

Ik wil de update!!!

Ik doe de koffer open, aangezien die laadkabel daar toch in moet. En dan laadsessie eindigen met pasje.
Zelfde hier, tijdens het laden leg ik mijn laadpas altijd gewoon in de koffer want daar moet ik sowieso zijn als ik terugkom. Door die te openen is de auto ontgrendeld en heb ik dus nooit problemen met ontgrendelen laadkabel.

Ik haal mijn trekhaak elke keer af en zet da plaatje er op. Duurt letterlijk 2 minuten.

Als je dat natuurlijk elke week moet doen is wat anders.

De frunk gebruik ik nooit.

Ik wil de update!!!
Ik gooi mijn laadkabel en mobiele lader in de frunk. Ik laad zelden onderweg en vind dat ambetant om dat in de koffer te hebben.
En als er veel gerief in de koffer zit als we op vakantie gaan, steek ik daar ook de jassen en reserve schoenen in.

En dan denk ik natuurlijk dat ik met een Porsche aan het rijden ben als ik daar iets insteek of uithaal he :unsure:

Wiel demonteren, band er af, nieuw TPMS ventiel steken, band er terug op en opnieuw uitbalanceren, wiel monteren. Mogelijks nog koppelen op de ECU.
Ja dat kan effectief 3 uur duren als die mannen daartussen een middagpauze van 2,5 uur pakken. :unsure:
Het is kerstmis voor iedereen hé.

Momenteel bij Tesla Hasselt voor een bandendruksensor reparatie. Staat ingepland tot 14u. Duurt dat effectief zo lang?
Tesla Aartselaar is er vorige maand in geslaagd mijn bandenwissel 3 uur te laten duren. Dan staken de winterbanden nog op hun eigen velg ook, dus ze moesten zelfs niet eens de band op de velg wisselen.

Hoe nuttig zijn de self-driving features van Tesla?

Op de website lees ik het volgende:

Enhanced Autopilot​

€ 3.800
  1. Navigeren met Autopilot
  2. Auto Lane Change

Aanstaande:​

1. Automatisch inparkeren
  2. Summon
  3. Smart Summon
Toevoegen
Details van de functie

Full Self-Driving Capability​

€ 7.500
  1. Alle functies van Standaard Autopilot en Enhanced Autopilot
  2. Verkeerslicht- en stopbordherkenning

Aanstaande:​

1. Automatisch sturen op straten binnen de bebouwde kom

Als er staat "aanstaande" dan neem ik aan dat dat nog niet beschikbaar is? Die verkeersbord-herkenning voegt dat iets toe aan de rijervaring? Lijkt me echt nutteloos of past hij dan bijvoorbeeld automatisch snelheid aan aan verkeersborden?

Is "navigeren met autopilot" aangenaam? Dit lijkt me de enige feature die wel handig zou kunnen zijn.

Als je deze self-driving features niet koopt bij de start, kan je die later dan wel nog bijkopen (aan dezelfde prijs)?

Uiteraard zou een zelfrijdende wagen een enorme meerwaarde zijn en daar wil ik gerust 7,5k of zelfs veel meer voor neertellen, maar dat lijkt me met deze features nog helemaal niet aan de orde of ben ik verkeerd?

Voor model Y twijfel ik ook of ik voor de gewone of de long-range versie zou gaan. Wat vinden jullie? Is long range een grote meerwaarde?

Dagelijks bruikbare range van een standard range vs een long range scheelt niet zo heel veel vanwege de standard range zoals gezegd inderdaad tot 100% mag geladen worden.

Hij is alleen wel enorm traag, voor een tesla :p
Waarom mag een standard tot 100% geladen worden en een long range niet? Heeft dit voor beiden niet hetzelfde effect op de batterij?

Waarom mag een standard tot 100% geladen worden en een long range niet? Heeft dit voor beiden niet hetzelfde effect op de batterij?
Beiden laad je best niet op tot 100%, want dit heeft inderdaad hetzelfde effect op de batterij. Maar de rwd moet je voor kalibratie wel af en toe eens tot 100% laden, zodat het systeem weer beter weet hoeveel procent er in de batterij zit.

Terug
Bovenaan