De Tesla thread

Ik had gezworen dat ik gelezen/gehoord had dat Premium Connectivity 100 euro per jaar was of 10 euro per maand, maar ik vind nergens hoe ik een jaar kan abonneren. Is dat iets dat niet meer mogelijk is, of is mijn info gewoon fout? :p
In de US hebben ze denk ik een jaarabonnement maar deze kanten inderdaad niet.

Sentry vind ik wel nuttig, en de live verkeersinfo.

Ik heb altijd al Waze gebruikt in mijn vorige auto's en ik ben daar wel fan van, maar het is wel gemakkelijk om nu een goedwerkend systeem te hebben. Zou ik direct Waze gebruiken mocht het beschikbaar zijn? Sure!
Maar het beste alternatief is gewoon de onboard gps en dan zou ik daar wel graag live traffic op hebben.

Wat doet die live verkeersinfo meer in het premiumabo dan de gewone versie?
De mijne herberekend al van het moment hij 5min kan uitsparen. En ik heb het gevoel dat hij qua ETA ook behoorlijk on point is.

Ik ben van 3-18 augustus op reis geweest met Superchargen bij Tesla.
Waar vind ik eigenlijk de factuur terug?
Is dat op dezelfde plaats op de Tesla website als de facturen van Premium connectivity? Dus bij mijn auto - documenten?
Ik zie namelijk nog geen enkele factuur hiervoor.

Wat doet die live verkeersinfo meer in het premiumabo dan de gewone versie?
De mijne herberekend al van het moment hij 5min kan uitsparen. En ik heb het gevoel dat hij qua ETA ook behoorlijk on point is.
Ah geen idee :D Ik heb gemerkt dat ik geen verkeersinfo meer heb sinds mijn abo vervallen is. Maw de wegen kleuren niet meer rood als er file is bijvoorbeeld.

Is dat op dezelfde plaats op de Tesla website als de facturen van Premium connectivity? Dus bij mijn auto - documenten?
Bij oplaadgeschiedenis: menu rechtsboven, opladen, geschiedenis en dan op elke sessie klikken en factuur downloaden

Ah geen idee :D Ik heb gemerkt dat ik geen verkeersinfo meer heb sinds mijn abo vervallen is. Maw de wegen kleuren niet meer rood als er file is bijvoorbeeld.

Correct me if i'm wrong, maar dat is volgens mij ook het enige wat het doet...actueel tonen wat er aan de hand is. Maar achterliggend berekend hij wel her mocht hij een kortere route vinden. Of het dan trager en minder accuraat is dan de premiumversie weet ik niet, maar ik denk niet dat de upgrade de moeite is.

Sentry vind ik wel nuttig, en de live verkeersinfo.

Ik heb altijd al Waze gebruikt in mijn vorige auto's en ik ben daar wel fan van, maar het is wel gemakkelijk om nu een goedwerkend systeem te hebben. Zou ik direct Waze gebruiken mocht het beschikbaar zijn? Sure!
Maar het beste alternatief is gewoon de onboard gps en dan zou ik daar wel graag live traffic op hebben.
Sentry werkt ook zonder abbo. Enkel om live de camera's te bekijken van uit de app is een abbo nodig.
Verkeersinfo werkt ook zonder abbo om de route te berekenen, maar je ziet het niet aangeduid op de visuele kaart.
Voor de mensen die veel in de buurt van Stekene rijden….
Er is een herindiening van aanvraag om 20 laadpalen te plaatsen door Tesla 😉.

Dat zou top zijn! Soms kom ik van Limburg en is Zolder te vroeg om te laden en dan kom ik geen deftige laders meer tegen tot ik thuis ben... Eentje in Stekene zou ideaal zijn om dan eens bij te laden om zonder zorgen via de E34 aan de kust te geraken.

Correct me if i'm wrong, maar dat is volgens mij ook het enige wat het doet...actueel tonen wat er aan de hand is. Maar achterliggend berekend hij wel her mocht hij een kortere route vinden. Of het dan trager en minder accuraat is dan de premiumversie weet ik niet, maar ik denk niet dat de upgrade de moeite is.
Aha oké! Ja dan maakt het niet zoveel uit misschien, thanks.

Sentry werkt ook zonder abbo. Enkel om live de camera's te bekijken van uit de app is een abbo nodig.
Verkeersinfo werkt ook zonder abbo om de route te berekenen, maar je ziet het niet aangeduid op de visuele kaart.
Ah cool. Vind het wel leuk om in de app eens te kijken maar het is mij dan ook wel geen 10 euro waard denk ik :unsure:

Klopt er is geen enkel verschil buiten het visuele aspect.

Bij oplaadgeschiedenis: menu rechtsboven, opladen, geschiedenis en dan op elke sessie klikken en factuur downloaden

Gaat ook via de app. Rechts bovenaan 3 streepjes —> opladen —> geschiedenis.

Heeft er iemand verstand van die Tesla Trucks? Als ik zie hoe weinig rijbereik SUV’s hebben ben ik wel eens benieuwd naar het rijbereik van zo’n Tesla Truck. Op tv zag ik een truck 10-20 wagens vervoeren, dat heeft dus veel energie nodig denk ik dan. Opladen moet dan toch ook lang duren, want in de transportwereld gelijk staat met verlies.

Time is money. Zeker daar.

Voor zover ik weet hebben ze daar megachargers voor die 750-1000kW kunnen leveren op 1000v. 0-70% in 30 minuten dacht ik. Die trucks rijden normaal ook constante en een stuk trager. Vrachtwagens hebben ook te maken met rij en rusttijden dus dat kan misschien ook goed uitkomen qua laden.

Terug
Bovenaan