Bij ons deed de gemeentelijke ambtenaar moeilijk over de verbouwing van een huis. Stel je een oud vrijstaand huis voor op de hoek van een straat met langs de andere kant een smalle doorgang richting terras. Volgens haar was het best om heel die bouw af te breken en tegen de muur van de buur te bouwen en daarmee de doorgang te verliezen en het terras. Achteraan was een oude stalling, bouwvallig tot en met. We hebben daar 3 garages van gemaakt, daar was ze ook tegen voor 'het zicht'. Buren die op 3 garages moesten zien zou voor haar een stap te ver geweest zijn. Nu moet het natuurlijk lukken dat wij met ons huidige woonst daar net op kijken. De andere 2 buren konden onmogelijk die garages zien omwille van de positie van hun huis, hoge hagen of afsluitingen...
Heel het betoog leek zeer negatief opgesteld met merkwaardige eisen of ideeën en op den duur begon ik me vragen te stellen of ik die persoon ooit persoonlijk iets in de weg had gelegd. Ik kende ze echter niet...
Nadien moeten horen dat dat zowat haar 'stijl' was en ze heeft niet veel langer in die functie gewerkt.
Het schepencollege had dan ook grotendeels haar betoog van tafel gegooid en me een goedkeuring gegeven.
Toch wel schrikwekkend dat één iemand zo een impact kan hebben op je verdere toekomstplannen.