De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik zal me wellicht een Canyon Endurace CF 7 AXS aanschaffen. Gewoon online via site of best via een verdeler? Opinies?

Ik heb me 2 weken geleden een Endurace CF 8 SLX aangeschaft via de website, geleverd op 6 dagen (betaald met overschrijving dus dat heeft al dag of 2 extra geduurd).

Het in elkaar steken is een fluitje van een cent.

Als je nog €100 korting wil, stuur maar een PM dan geef ik je een code.

Ik zal me wellicht een Canyon Endurace CF 7 AXS aanschaffen. Gewoon online via site of best via een verdeler? Opinies?
Je moet die altijd zelf online bestellen. Een officiële partner van Canyon zal u hier hooguit bij assisteren. Je kan de fiets wel bij zo'n partner laten leveren zodat zij die voor u samen steken, maar daar zal je extra voor betalen.

Getwijfeld, maar ga hier toch even "stoefen" met de vorm, ben er wel trots op :unsure: Vorige vrijdag dagje congé, dus kunnen profiteren van het goed weer. Met het oog op de gran fondo in Etalle (4 mei) nog eens een langere duurrit gereden richting pays des collines (topstreek), echt enorm van genoten in dat weer en amai wat ging het goed... Zo goed als mogelijk in zone 2 gebleven, hier en daar bergop wel wat richting tempo maar niks overdreven. Voelde echt alsof ik een hele dag in de boter zat te trappen. Halverwege dan een dikke Zuid-Oost wind int gat en echt heerlijk naar huis kunnen knallen. Ook nog eens een volledige rit op gellekes + poeder in bidons (ipv met peperkoeken, banaan, ...) om de maag wat trainen en dat ging ook super. Nu een paar weken iets rustiger, dan dikke week Tenerife om de puntjes op de i te zetten en eens zien waar we stranden in Etalle, in elk geval veel zin in!

1742820343420.png

Knap, daar heb ik nog veel van te leren :eek:

Edit: is er eigenlijk een website waar je alle evenementen (cyclo's, toertochten, GF's) in België kan vinden?

Laatst bewerkt:
Getwijfeld, maar ga hier toch even "stoefen" met de vorm, ben er wel trots op :unsure:

Bewust de versteken rijd er niet bij gezet? :p

Dat zijn wel de ritjes die kunnen tellen! Zeker als je nog wat wind in de rug hebt is dat zalig.
Je gaat het wel nodig hebben in Etalle, naar het schijnt niet te onderschatten :p

Heb je geen power meter op je fiets overigens?

Bewust de versteken rijd er niet bij gezet? :p

Dat zijn wel de ritjes die kunnen tellen! Zeker als je nog wat wind in de rug hebt is dat zalig.
Je gaat het wel nodig hebben in Etalle, naar het schijnt niet te onderschatten :p

Heb je geen power meter op je fiets overigens?

Haha, bewust was het niet, maar was wel met uitgebreide kaffeeklasj bij mijn pa om de bidons te vullen na 120km :)
Dat is nog iets wat ik voor Etalle moet uitvogelen, geen zin om te moeten stoppen en zo eventueel mijn groep te verliezen. Als ik top 100 kan rijden is het net boven de 4u, dus dan zou ik net genoeg moeten hebben met 2x 1L, maar kan niet goed inschatten of me dat gaat lukken :p
Het niveau in Etalle zal inderdaad weer belachelijk hoog liggen, maar bon, aanhaken en zien waar het schip strand wordt de "tactiek".

Powermeter heb ik idd niet. Zou wel tof zijn en ik win er wss nog wel wat procenten mee door trainingen nog beter uit te voeren (al vind ik dat ik met de combo HR en gevoel voor de meeste soorten intervals wel goed men plan kan trekken). Ik heb ergens "schrik" dat ik het allemaal te serieus ga beginnen nemen. Als ik kijk naar hoe sommige maten maniakaal hun zone 2 ritten uitvoeren zonder ruimte voor eens te "spelen"... En hoewel het best betaalbaar is geworden, blijft het toch een redelijke som geld die ik liever aan andere zaken spendeer. Ik wissel ook veel af tussen een drie-tal fietsen en zie mezelf niet meerdere keren per week pedalen of cranks versteken :) Maar bon, wie weet op de volgende fiets als ik kan leasen ofzo, dan zou ik wel durven plooien.

Knap, daar heb ik nog veel van te leren :eek:

Edit: is er eigenlijk een website waar je alle evenementen (cyclo's, toertochten, GF's) in België kan vinden?

Laat u niet te zot maken door het kijken naar anderen, dat is een rabbit hole van hier tot in Tokyo 😅 Ik fiets sinds 2021 consistent het jaar door, dus 't komt zeker niet uit het niets ;) Je eerste 100km is al een serieuze stap!

Ik heb ergens "schrik" dat ik het allemaal te serieus ga beginnen nemen. Als ik kijk naar hoe sommige maten maniakaal hun zone 2 ritten uitvoeren zonder ruimte voor eens te "spelen"...
Ik heb geen powermeter meer. Ik zat dan teveel te kijken of mijn gemiddelde op een z2 rit nu 180 of 190 was. En of ik me de vorige keer eigenlijk niet beter voelde aan 190? Begon ik te mijmeren of ik nu teveel of te weinig had gedaan?

Nu fiets ik gewoon in het weekend en kijk naar niks. Letterlijk niks want vaak teken ik één of andere route uit en staat mijn Garmin 99% van de tijd op de map. Gemiddelde snelheid zie ik vaak pas als ik thuis op stop druk.

Ik rij wel het hele jaar door op de rollen, dus echte intervals doe ik daar. 2 a 3x per week een uurtje na een werkdag. Ik zeg niet dat mijn volgende fiets zeker geen powermeter zal hebben maar het haalde voor mij er wel een beetje de fun uit, vooral omdat ik zelf dan alles teveel overpeins en overanalyseer.

Hahaha, goeiken 🤣 Ik zie Tenerife nu wel vooral als vakantie en niet als stage, maar fair point dus wel 🙃, had beter gezegd: "nog serieuzer".

Onderschat Tenerife vooral niet.
Ik was daar in januari, ik onderschatte het en dat is mij op dag 1 niet goed bekomen :P
Maar bovenaan de stoeltjes op de Teide staan is wel machtig!

Carbon wielen vandaag toegekomen (roval control), dus even ‘snel’ installeren dacht ‘em. Over het hoofd gezien dat voor het verwijderen van de end caps en monteren van torque caps (voor rockshox vorken, included) specifieke tools van dtswiss nodig zijn. Maar ghetto style gaat dat dus ook (spacerkes stapelen, rubberen hamer en wat geprul did the trick) :coolbrows:. En dan nog wat obligaat geknoei met latex natuurlijk…

Als je hem laat leveren in Rotselaar en daar laat in elkaar steken betaal je €149, geen idee hoeveel het is bij een partner.
Standaardprijs is overal €149 idd, heb hem besteld en thuis laten leveren.

Sowieso nog naar de bikefit ermee. De vorige is dan voor de rollen :)

Na hoeveel km's ongeveer smeren jullie opnieuw Squirt wax ?
Geen idee wat squirt zelf voorschrijft maar volgens silca alle +-200km laagje bijdoen. Na een rit in de regen of kuisen ook nog laagje erop.

Alle wax die teveel is breekt/schuurt er wel af in de eerste km.

Terug
Bovenaan