De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

2 weken geleden E-bike gekocht van Cube, zeer tevreden van. Maar ik kom zot van gekraak in de Bosch motor (zie filmpjes).
Is dit normaal? Ik weer natuurlijk wel dat er altijd ergens een wrijving is maar dit gekraak is om van zot te worden.

Al binnen gestoken bij de fietsenwinkel, maar probleem blijft…..
Crunchy.

Klinkt toch als een lagertje dat droog staat... En de fietsenmaker vindt dit ok?

zo'n 3.5 maanden na de geboorte van de zoon weer wat beginnen te fietsen. Voorlopig is het op MyWhoosh, maar het doet wel goed :)
Normaal vanaf woensdag ook wel weer de wekelijkse clubrit.
Hopelijk binnenkort ook nog eens een paar echte degelijke mtb tochten

Hopelijk komt de conditie snel terug. Die was wel in orde in december

Ik heb via join deze winter een programma gevolgd. Liep eind april af dus ik gisteren fiets lekker naar beneden gehaald met het idee vandaag een lekker lange rit te maken. Mijn banden er eens af gehaald om de sealant resten te verwijderen. Zag ik dat de tape voor de velgen ook ver zijne beste tijd gehad heeft. Ik had hier nog een rolletje liggen. Ma juist niet meer genoeg. Vandaag dus op pad voor tape te gaan halen. Nergens te vinden ! 1 fietsenwinkel in de buurt had alleen nog liggen voor de werkplaats. En andere winkel was niet open hoewel er geen sluiting voorzien was. Decathlon gecheckt, ook alleen maar op bestelling. Like wtf ! Dan maar online besteld. Ze dwingen ons wel. Spijtig genoeg niet kunnen gaan rijden en de rest van de week ziet het er maar regenachtig uit :/

Bepaalde soorten plakband zouden ook perfect werken.
Zelf nog nooit moeten vervangen. Gezien de geringe kost zou ik ook gewoon weer dedicated tape kopen, maar 'in a pinch' kunt ge wel iets uit de Brico proberen

Ik heb via join deze winter een programma gevolgd. Liep eind april af dus ik gisteren fiets lekker naar beneden gehaald met het idee vandaag een lekker lange rit te maken. Mijn banden er eens af gehaald om de sealant resten te verwijderen. Zag ik dat de tape voor de velgen ook ver zijne beste tijd gehad heeft. Ik had hier nog een rolletje liggen. Ma juist niet meer genoeg. Vandaag dus op pad voor tape te gaan halen. Nergens te vinden ! 1 fietsenwinkel in de buurt had alleen nog liggen voor de werkplaats. En andere winkel was niet open hoewel er geen sluiting voorzien was. Decathlon gecheckt, ook alleen maar op bestelling. Like wtf ! Dan maar online besteld. Ze dwingen ons wel. Spijtig genoeg niet kunnen gaan rijden en de rest van de week ziet het er maar regenachtig uit :/
dat gaat zelfs met duc(t) tape.

En de blauwe van Tesa, die hebben ze in elke grote Brico/Gamma/...

Deze ochtend tegen een auto geknald, auto stopt, ik sta stil er achter, ze zet aan om dan weer plots te stoppen. Voorwiel recht tegen de bumper. Achterwiel omhoog, kon gelukkig snel m'n voet zetten.

Moet ik mij zorgen maken om onzichtbare schade aan de vork? Op het eerste zicht merk ik niks op. Ik heb nog 3 weken fietsverzekering lopen. Anders maak ik hier graag nog gebruik van.

Deze ochtend tegen een auto geknald, auto stopt, ik sta stil er achter, ze zet aan om dan weer plots te stoppen. Voorwiel recht tegen de bumper. Achterwiel omhoog, kon gelukkig snel m'n voet zetten.

Moet ik mij zorgen maken om onzichtbare schade aan de vork? Op het eerste zicht merk ik niks op. Ik heb nog 3 weken fietsverzekering lopen. Anders maak ik hier graag nog gebruik van.
Je kan hem altijd eens laten binnen steken bij een iemand die met een scanner breukjes in carbon kan opsporen.
Auto is waarschijnlijk wel perte totale?

En dat allemaal net 3 weken voor dat de verzekering afloopt. Das nogal geluk hebben seg.
Geluk hebben is: die vrouw die niet onterecht voorrang van links had genomen om vervolgens wat verder domme onnodige remmanoeuvres te doen, zodat ik gewoon verder had kunnen rijden en mijn fiets ongevalvrij was gebleven. Er is wel geen visuele schade, maar in mijn hoofd kan ik hier niet mee om en blijft het spoken, wat als de vork plots afbreekt. Het blijft uiteindelijk een gedoe met de verzekering, dus liever vermijd ik zulke zaken.

Nog meer geluk hebben is de benen van Florian Vermeersch hebben en je geen zorgen te hoeven maken om een fiets meer of minder en betaald worden om te fietsen, i.p.v. te moeten betalen om te kunnen fietsen 😃.

Gelijk heb je. Zou inderdaad niet tof zijn als je plots tegen 55km/h in een schapendrol vliegt met je gezicht. Best een nieuwe!!

Ik zoek een montagestand voor mijn koersfiets voor te kuisen en simpel onderhoud. Iemand goedkope aanbevelingen? Moet niets high-end zijn.

Thanks! Ik heb een Canyon Aeroad.
Volgens AI best aan de zadelpen klemmen? Of is voorzichtigheid overdreven voor de buis?

Terug
Bovenaan