De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Vandaag mijn fiets opgehaald. 33euro werkkosten betaald en een volledig nieuw cranckstel gekregen. Eind goed al goed dus 😁👍
Nog een update. Het nieuwe cranckstel lijkt wel een beetje dichter bij mijn frame te staan waardoor mijn ketting redelijk snel aanloopt tegen mijn derailleur als ik kleiner schakel achteraan. Is er daar zelf redelijk simpel iets aan te doen of best eens binnensteken? Ultegra di2 8000

Nog een update. Het nieuwe cranckstel lijkt wel een beetje dichter bij mijn frame te staan waardoor mijn ketting redelijk snel aanloopt tegen mijn derailleur als ik kleiner schakel achteraan. Is er daar zelf redelijk simpel iets aan te doen of best eens binnensteken? Ultegra di2 8000
Ondertussen al gevonden op YouTube. Er is dus een stelschroef die je kan aanpassen. Problem solved

Ik heb nog nooit op gps gereden maar wil nu toch eens een route op de Garmin volgen.
Ik heb een gpx, 't is een loop, en wil die exacte route doen maar het start/eindpunt ligt op een heel ander punt en ik wil die veranderen naar het dichtste punt bij me thuis op diezelfde route want ik veronderstel dat Garmin me niet gewoon halfweg de route laat inpikken?

Hoe verander ik dat het best?
Ik heb al Komoot en Garmin Connect geprobeerd maar ik zit enorm te klooien. Bij beiden begint dat spel meteen te herrekenen van zodra ik iets verander en verlies ik de hele route.

Ride with gps is the best in business.

Je kan trouwens wel gewoon inpikken op een bestaande route. Hij gaat je niet terug naar start sturen.

Ride with gps is the best in business.

Je kan trouwens wel gewoon inpikken op een bestaande route. Hij gaat je niet terug naar start sturen.
En dan leidt die me gewoon naar het einde, en dan kan ik herstarten tot het punt waarop ik weer af wil wijken en terugkeren?

Ik heb nog nooit op gps gereden maar wil nu toch eens een route op de Garmin volgen.
Ik heb een gpx, 't is een loop, en wil die exacte route doen maar het start/eindpunt ligt op een heel ander punt en ik wil die veranderen naar het dichtste punt bij me thuis op diezelfde route want ik veronderstel dat Garmin me niet gewoon halfweg de route laat inpikken?

Hoe verander ik dat het best?
Ik heb al Komoot en Garmin Connect geprobeerd maar ik zit enorm te klooien. Bij beiden begint dat spel meteen te herrekenen van zodra ik iets verander en verlies ik de hele route.
Ik gebruik komoot en vind dat voor mij de beste app om routes te maken en bewerken.
Je kan een kopie maken van je gekregen gpx en deze dan bewerken. Per aangemaakt punt op de gpx kun je kiezen om deze als start/aankomst te maken. Of je kan zelfs nieuwe punten aanmaken en deze als start kiezen. Het is wel wat zoeken in het begin dat is waar.

En dan leidt die me gewoon naar het einde, en dan kan ik herstarten tot het punt waarop ik weer af wil wijken en terugkeren?
Yup. Of zien dat je de finish net niet passeert. Een straat eerder afslaan en inpikken net na de start, hoef je niet te herstarten 😛

FF mezelf quoten, deze vind ik ook wel handig, veel beter dan garmin connect alvast.
Komoot kan mss ook goed zijn hoor, maar deze is alvast gratis en zonder account ofzo
Merci voor de tips allemaal!
Met deze (gpx studio) is het op 10 seconden gelukt, die was heel intuïtief en veranderde mijn route niet compleet bij het wijzigen van start/finish.
Komoot, Garmin Connect en Ride with GPS ga ik wat verder moeten verkennen, die deden alledrie rare dingen maar dat lang ongetwijfeld aan mij :tongue:

Tubeless band vervangen, wat een smeerlapperij is me dat zeg.
Bestaat er daar eigenlijk een goede manier voor of hangt heel de fietswinkel ook altijd vol als zij dat moeten doen? 😛

Bestaat er daar eigenlijk een goede manier voor of hangt heel de fietswinkel ook altijd vol als zij dat moeten doen? 😛
je haalt de band eraf, en houdt 'm gewoon recht. Ik hang hem aan mijn bankschroef, maar eender welk object kan.

En dan met een werkplaatsrol (zo'n dikke rol papier) even rond de bead van de velg gaan en de nieuwe band erop.
Ene kant volledig, de andere kant laat je 15cm vrij. Dan giet je daar wat sealant in en roteer je zodat de sealant onderaan zit en de opening bovenaan. Die duw je (met of zonder lichters) op de velg. Oppompen.

Als je de oude nog wil gebruiken leg je gewoon 3 vellen papier onderin de band om de overtollige sealant te absorberen en droog je de band langs binnen af met wat extra velletjes.

Nooit begrepen dat mensen dat een vuil werk vinden

Bij de koersfiets zie ik precies meer een trend richting TPU binnenbanden. Duurder dan een gewone binnenband maar het pakt veel minder plaats in.
Tubeless is inderdaad een gedoe als ge dan toch lek rijdt (en regelmatig moet ge toch die sealant sowieso vervangen/bijvullen). Ik weet niet of het dan echt zo onderhoudsvriendelijker is dan binnenbanden.

Dat varieert sterk, vorige week ging het spectrum hier van 'verhip, toch twee druppels gemorst' tot 'collega hing met zijn gezicht te dicht bij de band die ik aan het sealen was en ziet er nu toch ietwat wit uit'.

Terug
Bovenaan