De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Oh wat ben ik de regen kotsbeu. Elke dag nat op't werk en ook weer nat thuis.
Begint toch serieus tegen te steken. Denk niet dat ik ooit al zo'n lange periode heb gehad waarin ik zo vaak nat ergens toe kom.

Het is een hernoeming van 9lives 2.0, een gesloten groep aangezien er bij de eerste nogal wat buitenlandse spam bij kwam en de admin niet (meer) actief was.

Nu ben ik de gatekeeper ;)

Ik gisteren een Garmin 530 besteld en vandaag aangekomen. Ook meteen een toerke gaan doen. 30km opt gemakske. Wel wat last gehad van mijn zadel, maar ga nu eerst eens wat spelen met zadel hoogte, volgende keer is 1cm laten zakken en eens kijken wat dat geeft.

Je hebt enkel ERD nodig van je toekomstige velgen...
Van de velg enkel de ERD en de exacte assymetrie, dat is waar. Zou 589 en 2.6 moeten zijn, maar als zelfs de “grote merken” best nagemeten worden doe ik dat zeker met kleine chinezen.

Van de naaf: de offset, flensdiameter, flensafstand, en nog wat specifieke zaken van een straightpullnaaf...

meten is weten idd @vinger!

Ik heb maanden erover gedaan om Dura-ace RT900 remschijven te bestellen, maar vandaag uiteindelijk toch geleverd gekregen. Nog steeds voor de fiets. Hoop mijn originele Ultegra discs nog te kunnen slijten, ze zullen ongebruikt zijn.

:)
50900360123_864c05eb73.jpg

waarom dura ace?
Ben op zoek naar ultegra schijven..

gisteren de knoop doorgehakt om mijn (heel beperkte) opleiding wielenbouw eens in de praktijk om te zetten.
Hierbij ga ik ongeveer lijnrecht in tegen het advies van de lesgever, want ik ga voor

- assymetrische carbon velgen met 28 spaken (ipv symmetrische alloys met 32+)
- straightpull spaken, butted 2.0 - 1.6 - 2.0 (ipv j-bends die niet te dun worden)
- knock-off dt240 naven (ZTTO) (ipv bewezen zwaargewichten)
- een cheapo spaakspanningsmeter (ipv op gevoel)

Spaken ga ik wel pas kunnen bestellen als ik de naven en velgen heb want ik meet het zelf liever eens na.

Benieuwd of ik de Parktool wielrichter ga mogen gebruiken in de les :eek:
Ge kunt ook altijd uw eigen wielrichter maken :p ; bestaat zo een pdf van Roger Musson met een plan in. Heb die eens gemaakt als projectje, toch al 3 wielen mee gemaakt

Vandaag een klein ritje gaan doen. (En Wout Van Aert tegengekomen in Averbode) Zadel 1cm laten zakken. Ik had precies meer last van mijn zadel als de eerste rit. Tussen te 2 zitbotten richting geslachtsdeel. Iemand een idee wat ik kan proberen?

Terug
Bovenaan