De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Het wordt inderdaad tijd dat die fitness terug open mag, anders deed ik altijd Core training vanaf januari. Nu voel ik het ook wel op de fiets (en ook door het thuiswerken natuurlijk).

Gisteren was idd aangenaam om te fietsen, deze keer wel iets te warm aangekleed, maar een vestje is rap uitgedaan.
Wel meewind vertrokken, is altijd een beetje minder op het einde 🙈🙈🙈

Het wordt inderdaad tijd dat die fitness terug open mag, anders deed ik altijd Core training vanaf januari. Nu voel ik het ook wel op de fiets (en ook door het thuiswerken natuurlijk).

Gisteren was idd aangenaam om te fietsen, deze keer wel iets te warm aangekleed, maar een vestje is rap uitgedaan.
Wel meewind vertrokken, is altijd een beetje minder op het einde 🙈🙈🙈
Ik was toch blij dat ik mijn lange broek aanhad gisterenochtend.

Ik was toch blij dat ik mijn lange broek aanhad gisterenochtend.
Ja, het was bij mij ook full wintergear hoor. Maar had tussenseizoen truitje, vest met lange mouwen aan en dan een windstopper erover. De windstopper was teveel van het goede, voor de rest goed gekleed, ook de winterschoenen waren een must.

Maar wel zeer mooi weer! Een zonnetje, een beetje (veel) wind en de banen lagen relatief proper!

Ja, het was bij mij ook full wintergear hoor. Maar had tussenseizoen truitje, vest met lange mouwen aan en dan een windstopper erover. De windstopper was teveel van het goede, voor de rest goed gekleed, ook de winterschoenen waren een must.

Maar wel zeer mooi weer! Een zonnetje, een beetje (veel) wind en de banen lagen relatief proper!
Ha, da's wel overkill ja :D

ik had gewoon truitje met korte mouwen en trui met lange mouwen erover., wel mutske op onder de helm en gesloten handschoenen.

Gisteren eerste keer met die oversteekschoenen gereden, geen enkele keer de neus omhoog gekregen en toch een paar keer moeten uitklikken in de modder.

Gisteren was zo echt van dat ambetant weer. Eigenlijk goed koud van temperatuur en door de wind, maar dan eens de zon op je lijf staat te branden heb je het toch (te) warm. Hier toch ook in winterbroek gereden, en met een extra baselayer, maar dan zonder handschoenen.

voor overschoenen, ik naai daar vaak nog een extra band heavy-duty nylon strap onder, vlak voor de cleat. Zorgt ervoor dat de tip ontzien wordt.

Idem, in het zonnetje had ik het net iets te warm. Maar met de wind er vol op, was ik wel blij met de winterse uitrusting.

Heb mijn 28mm (continental gp 4 season) eens op 4.5/5 bar gezet. Lijkt me zelfs voor mijn 80kg nog voldoende, ook al staat daar min van meer op :unsure:

Tegenwind was idd wat te koud hebben en meewind wat te warm :D

Laatst bewerkt:
Ja, die minimumwaarde is geloof ik een waarde die garandeert dat je geen rim-strike hebt in 99% van de gevallen dat je een richeltje raakt. Je kunt gerust wat lager gaan, zeker als je tubeless aan het rijden bent.

Ja gisteren en eergisteren eigenlijk ook was het wel ambetant. Zonder overschoenen vertrokken met winterbroek, ondershirt met lange mouw, buff, muts en perfetto jasje.

In het begin te koud aan de voeten. Zelfs gevoelloze voeten, dan was het ff goed en dan te warm. Was dan wel beter als ik mijn muts en buff afgedaan had.

En dan nog lek gereden ook 🤬🤬🤬

Ik ben vandaag net na de middag vertrokken en het was gewoon heerlijk. Ondershirt korte mouwen en vestje met lange mouwen, beenstukken en van die overtrekjes voor je tenen. Geen seconde te kou of te warm gehad, gewoon genieten van het zonnetje. En goeie benen, +2000km op de rollen dit jaar zijn niet voor niks geweest.

Bij mij laten die benen het serieus afweten of ik moet nog wennen aan mijn zomerfiets. Maar wss is het gewoon de koude.

Nochtans trap ik hogere wattages dan vorig jaar op zwift, heb ik heel de winter bijna 1km/h rapper gereden op de winterfiets dan vorig jaar. Dus ik dacht dat ik vlotjes records ging breken, maar verre van.

Met welke tool stippen jullie routes uit? Net eens Komoot geprobeerd maar die stuurt mij al direct over een 90km/u route waar geen fietsers toegelaten zijn. Ik zoek wel iets waarmee ik een gpx kan downloaden om op mijn Edge te zetten.

Met welke tool stippen jullie routes uit? Net eens Komoot geprobeerd maar die stuurt mij al direct over een 90km/u route waar geen fietsers toegelaten zijn. Ik zoek wel iets waarmee ik een gpx kan downloaden om op mijn Edge te zetten.
Heb jij dan zelf een punt op die baan gezet? Want dat heb ik nog nooit voorgehad hoor

Garmin heeft zijn eigen systeem om routes te maken ook (maar vind komoot beter)

Nee, ik had enkel een einddoel gezet (huis van mijn ouders) om eens te kijken of ie een interessante fietsroute kon geven, maar die pakte dus gewoon de weg die ik ook neem met mijn auto.

Ah, alweer een geval van "gekloot door Komoot". Ik gebruik ridewithGPS (gratis bovendien, Komoot is dat niet), en dan de OSM-cycle overlay die alle fietsroutes, ravels, knooppunten,... weergeeft op de kaart, alsook de ondergrond (verhard, onverhard, pad). En dan begin ik te plotten. Van A-B kan die vrij intelligent zelf berekenen, maar ik "micro-manage" graag om bepaalde segmenten zeker te vermijden/betrekken.

grote voordeel: je hebt turn-by-turn navigatie in je GPX-file zitten, dus je hebt die informatie ook op een "domme" GPS unit zoals de Wahoo Bolt.

Inderdaad, Komoot doet dat ook.
En ik denk dat hij een setting fout heeft staan, want dat heb je dus niet voor met Komoot.
Juiste type selecteren en juh!

Nee, ik had enkel een einddoel gezet (huis van mijn ouders) om eens te kijken of ie een interessante fietsroute kon geven, maar die pakte dus gewoon de weg die ik ook neem met mijn auto.
Ik stippel wel zelf mijn routes uit. Dat is imo net het leukste + gemakkelijk adhv wielren highlights. Ik kan mij daar echt uren mee bezig houden :biglaugh:.

Op "automatische piloot" zal je dus niet zo'n mooie routes hebben/maken. Dat zal met de meeste/alle routebuilders zijn, vrees ik.

Ah, alweer een geval van "gekloot door Komoot". Ik gebruik ridewithGPS (gratis bovendien, Komoot is dat niet), en dan de OSM-cycle overlay die alle fietsroutes, ravels, knooppunten,... weergeeft op de kaart, alsook de ondergrond (verhard, onverhard, pad). En dan begin ik te plotten. Van A-B kan die vrij intelligent zelf berekenen, maar ik "micro-manage" graag om bepaalde segmenten zeker te vermijden/betrekken.

grote voordeel: je hebt turn-by-turn navigatie in je GPX-file zitten, dus je hebt die informatie ook op een "domme" GPS unit zoals de Wahoo Bolt.

Goeie applicatie, die zelfs wat vlotter werkt in browser dan Komoot. Maar de wielrenhighlights zijn bij deze laatste imo wel een dikke meerwaarde. Zo vind je makkelijk de leuke hellingen, paadjes met mooie uitzichten, fietsvriendelijke stroken,.. zonder dat je de streek kent (en dat is net waarom je een route uitstippelt).

Of heeft Ride GPS een soortgelijke functie en zie ik dat over het hoofd?

Terug
Bovenaan