Ik vraag mij wel af waar de mensen uit het Oekraïne topic zijn gebleven die claimde dat we "in België niet moeten investeren in luchtafweer want drones en raketten gaan nooit tot in België raken want die moeten eerst door Polen en Duitsland".
Guess what? You were wrong... again...
Ik herhaal mijn punt van de laatste jaren, vroeg of laat zal Rusland zich wel aan een gokje durven wagen en heel snel heel veel infrastructuur zoals raffinaderijen, elektriciteitscentrales, verdeelstations, etc beschadigen.
Ja, want die drones zijn echt vanuit (Wit-)Rusland tot hier gevlogen hoor... Onmogelijk.
Eerst en vooral geen batterijcapaciteit voor, en geen brandstof, want dan zouden die drones nog zwaarder en groter zijn dan we nu zien.
De FPV drones die we hier zien vliegen kunnen stationair blijven als helikopters en zweven dus niet, anders zouden ze continu in beweging moeten zijn zoals een vliegtuig.
Die drones komen toch niet rechtstreeks vanuit Rusland gevlogen? Die zullen hier wel ergens gestationeerd zijn. Het lijkt op mafia-praktijken.
Lijkt me plausibeler. Maar mafia?
De Russische FSB of ex KGB is hier en in heel Europa al langer actief dan de leeftijd van de oudsten hier. Al sinds 1922 als ik bepaalde publicaties mag geloven.
Kijk naar Frankrijk en Zwitserland, ze hebben er al vele zogezegde privé huizen/villa's gevonden waar FSB personeel onderduikt of samenkomt, waaronder 1 villa die recht op het schiereiland L’île Longue met de Franse nucleaire onderzeeërbasis kijkt. Eigendom van een zogezegde reporter - Russische politieke vluchteling, maar uiteindelijk dikke vriendjes met FSB en andere militaire organisaties-eenheden, wat makkelijk genoeg afgeleid kon worden door videobeelden van reportages tijdens de inval in Tsjetsjenië door Rusland waarbij stevige handdrukken aan elkaar gegeven werden.
Die mens ontkent nog altijd...
Artikel:
https://www.mediabask.eus/fr/info_mbsk/20240208/le-pays-basque-dans-un-documentaire-sur-l-espionnage
Documentaire waarvan sprake in het artikel:
https://www.francetelevisions.fr/et...er/france-nid-despions-ils-sont-partout-26487
Als er morgen een drone tegen een vliegtuig vliegt heb je +200 doden. Dat moet nog eens niet met opzet zijn.
De dag erna kan een 2de drone perfect, zonder enige weerstand, hetzelfde doen.
Rusland wil België niet innemen dus er is ook geen machtsontplooiing nodig. Enkel terreur.
Defensie werkt op verschillende lagen en dit is de zoveelste laag waar we in onderdoen.
Neen, daarvoor heb je explosieven nodig op de drones, zoals bv. een granaat (warhead) van een RPG. Of meerdere drones die door de motoren vliegen waardoor die niet meer goed functioneren met alle gevolgen vandien.
1 drone zoals we zagen op videobeelden zal echt wel geen lijnvliegtuig kunnen neerhalen, schade wel, maar men kan nog even doorvliegen.
Een tik en 't is eerder gedaan met de drone.