Mijn vriendin ging wanneer het donker is soms inline skaten hier in de buurt zonder enige schrik hoor (totdat ze eens achtervolgt werd door een auto, maar geen idee wie er achter het stuur zat dus daar kan ik geen zekerheid over geven). Maar overdag in da Abdijstraat heeft ze wel schrik, omdat het daar niet als België aanvoelt en ook omdat ze enkel nog maar door vreemdelingen lastig gevallen is (daar hebben we het toevallig recent nog over gehad door het Soundos geval). Van zodra een Belgische wijk als Marokko aanvoelt (mede door het overdreven aantal buitenlandse zaken zoals Arabische supermarkt, kebabzaak, shisha bar, Marokkaanse bakker, Afrikaanse supermarkt, ga zo maar door), zijn we verkeerd bezig.
En dat is hetgeen Kurt Caz en DTM op willen wijzen. Wijken mogen niet vervreemden, vreemdelingen moeten integreren in onze cultuur en zich mengen onder de inheemse bevolking. Nu is het zo dat de inheemse bevolking moet integreren in hun cultuur om daar te kunnen wonen, de omgekeerde wereld. Tegenwoordig is alles racisme of verkeerd voor sommige mensen wanneer je wantoestanden bij bevolking met een andere kleur wil aankaarten. De racismegrens (dus hoe snel iets racisme genoemd wordt) ligt wat mij betreft zeer laag tegenwoordig, in tegenstelling tot wat hier eerder beweerd werd. En dat maakt veel mensen monddood uit schrik dat ze racist genoemd zullen worden.