Dutch Travel Maniac

Bekijk bijlage 48164

En de blanke man komt rond 17:48 voorbij maar kreeg ik ni deftig gescreencapped.
Edit: en vlak na de vrouw vd screen loopt er een vrouw de andere richting uit waarvan ik vrij zeker ben dat ze ook geen kleurtje heeft. Of het moet haar gebloneerd haar zijn.
We zien een blanke vrouw (kan Oost-Europees zijn) die een fractie van een seconde in beeld komt nadat we eerst 50 Maghrebijnen in beeld gezien hebben en jij vindt de stelling die hij poneert onjuist? Het feit dat die ene blanke er dan uitspringt zegt toch ook al genoeg. Een mens zou het bijna verdacht vinden om een blanke te zien in een West-Europese stad. Met een rode muts op en kinderbuggy dan nog! En in die buggy zit geen kind maar een schoendoos! Ik zou bellen naar Staatsveiligheid 🤣🤣🤣

Dat soort filmpjes, dramatisch!
En helaas zijn er veel te domme mensen op de aardbol die hier dan in mee gaan en gaan de algoritmes hun daarna nog meer versterken in hun mening.

Uiteraard zijn er problemen met migranten.

Maar deze marginale pipo gaat gewoon rondlopen en als er een nog maar in z'n richting kijkt begint hij al te provoceren tot hij prijs heeft.
0,0 waarde buiten voor zijn 'faam' en portefeuille.

Ik heb één stukje zien passeren waarbij het op de Turnhoutsebaan met een handelaar staat die praten. Maakt een opmerking over hoe het toch kan dat hij de enige blanke man is die daar daar rond loopt. Ondertussen passeert er een blanke vrouw met buggy achter hem en iets later nog een blanke man. Topjournalistiek man, echt. Meer tijd ga ik daar niet in steken.
Nu ben je toch bewust aan het zeveren hoop ik?

Het punt dat hij maakt is dat je heel goed moet zoeken om een blanke tegen te komen terwijl je wel in België zit. Hij zit in België, niet in Marokko. Zelfs 70% Marokkanen vs 30% Belgen is dan niet oké, maar aan 30% gaan we niet komen daar hoor. Dit is even degoutant als Belgen/Hollanders die bijeen groeperen in Spanje. Zoiets doe je niet, je integreert en mengt je tussen de inheemse bevolking of je hoort niet thuis in het land.

Nu ben je toch bewust aan het zeveren hoop ik?

Het punt dat hij maakt is dat je heel goed moet zoeken om een blanke tegen te komen terwijl je wel in België zit. Hij zit in België, niet in Marokko. Zelfs 70% Marokkanen vs 30% Belgen is dan niet oké, maar aan 30% gaan we niet komen daar hoor. Dit is even degoutant als Belgen/Hollanders die bijeen groeperen in Spanje. Zoiets doe je niet, je integreert en mengt je tussen de inheemse bevolking of je hoort niet thuis in het land.
Borgerhout is niet enkel vreemdelingen hoor
Het is zo bourgeois als iets aan het worden in Borgerhout.
Precies Dansaert vlamingen.
Dit is 1 van de populairste buurten voor de bakfiets en dergelijke.
Altijd leuk die verhalen van mensen die de buurt totaal niet kennen...
Het zal hier wel idd 70% vreemd /30% Belg zijn.
Hij loopt wel in de Arabische winkelbuurt, de straten eromheen zijn wit.
En 3 straten verder is iedereen uit Azië

Borgerhout is niet enkel vreemdelingen hoor
Het is zo bourgeois als iets aan het worden in Borgerhout.
Precies Dansaert vlamingen.
Dit is 1 van de populairste buurten voor de bakfiets en dergelijke.
Altijd leuk die verhalen van mensen die de buurt totaal niet kennen...
Het zal hier wel idd 70% vreemd /30% Belg zijn.
Hij loopt wel in de Arabische winkelbuurt, de straten eromheen zijn wit.
En 3 straten verder is iedereen uit Azië
Mensen met bakfietsen zijn nu ook wel vaak typisch het soort volk dat het niet erg vindt dat buurten volledig vervreemden.
Links, alternatief, wereldverbeteraars, groen, ... Uiteraard veralgemeen ik (voor iemand met een bakfiets zich aangesproken voelt die niet zo is) en zijn ze niet allemaal zo, maar dat is nu niet het soort mensen waar ik een voorbeeld aan wil nemen. Die zie je uiteraard nog in die buurten omdat dat zowat de enige Vlamingen zijn die het niet erg vinden om in een vervreemde buurt te gaan wonen.

Ik ken de buurten idd alleen maar omdat ik er eens toevallig moet passeren, maar dat is voldoende om te zien dat er niet veel inheemse bevolking rondloopt natuurlijk. Ik herinner me nog goed toen ik met m'n vriendin door de Abdijstraat wandelde, ze meteen zei dat ik haar hand moest vasthouden en in geen geval mocht loslaten. Ze voelde zich totaal onveilig daar omdat ze de enige blanke vrouw was die daar toen rondliep en het was er ook zo druk dat ze me direct kwijt zou geraken. Best erg dat je je zo moet voelen in je eigen land...

Ik herinner me nog goed toen ik met m'n vriendin door de Abdijstraat wandelde, ze meteen zei dat ik haar hand moest vasthouden en in geen geval mocht loslaten. Ze voelde zich totaal onveilig daar omdat ze de enige blanke vrouw was die daar toen rondliep en het was er ook zo druk dat ze me direct kwijt zou geraken. Best erg dat je je zo moet voelen in je eigen land...

Vrouwen hebben ook schrik van een blanke man die tijdelijk achter hun wandelt/jogt, of naast hun komt zitten op de trein/tram als er elders nog plaatsen zijn.

Lijkt mij nu niet het beste argument te zijn hoe uw vriendin zich daar voelde.

allez weer een topic waar mensen op het zicht kunnen zien wie Belg is en wie niet. In de andere topics stel ik dezelfde vraag maar nog nooit een deftig antwoord gekregen: Hoe kun je op het zicht zien we een Belg is en wie niet (of een West-Europese nationaliteit heeft en wie niet of...)

richtlijn
Het politieke of maatschappelijke debat wordt hier niet gevoerd. Het kan hier gaan over de filmpjes, de inhoud en de persoon. We beseffen dat het een dunne lijn is, maar zodra het abstracter en algemener wordt, is het meer voer voor P&A.

Verder zijn stigmatiserende -en uiteraard ook racistische- uitspraken niet toegelaten hier, maar dat spreekt voor zich.

Vrouwen hebben ook schrik van een blanke man die tijdelijk achter hun wandelt/jogt, of naast hun komt zitten op de trein/tram als er elders nog plaatsen zijn.

Lijkt mij nu niet het beste argument te zijn hoe uw vriendin zich daar voelde.
Mijn vriendin ging wanneer het donker is soms inline skaten hier in de buurt zonder enige schrik hoor (totdat ze eens achtervolgd werd door een auto, maar geen idee wie er achter het stuur zat dus daar kan ik geen zekerheid over geven). Maar overdag in de Abdijstraat heeft ze wel schrik, omdat het daar niet als België aanvoelt en ook omdat ze enkel nog maar door vreemdelingen lastig gevallen is (daar hebben we het toevallig recent nog over gehad door het Soundos geval). Van zodra een Belgische wijk als Marokko aanvoelt (mede door het overdreven aantal buitenlandse zaken zoals Arabische supermarkt, kebabzaak, shisha bar, Marokkaanse bakker, Afrikaanse supermarkt, ga zo maar door), zijn we verkeerd bezig.

En dat is hetgeen Kurt Caz en DTM op willen wijzen. Wijken mogen niet vervreemden, vreemdelingen moeten integreren in onze cultuur en zich mengen onder de inheemse bevolking. Nu is het zo dat de inheemse bevolking moet integreren in hun cultuur om daar te kunnen wonen, de omgekeerde wereld. Tegenwoordig is alles racisme of verkeerd voor sommige mensen wanneer je wantoestanden bij bevolking met een andere kleur wil aankaarten. De racismegrens (dus hoe snel iets racisme genoemd wordt) ligt wat mij betreft zeer laag tegenwoordig, in tegenstelling tot wat hier eerder beweerd werd. En dat maakt veel mensen monddood uit schrik dat ze racist genoemd zullen worden.

Laatst bewerkt:
Mijn vriendin ging wanneer het donker is soms inline skaten hier in de buurt zonder enige schrik hoor (totdat ze eens achtervolgt werd door een auto, maar geen idee wie er achter het stuur zat dus daar kan ik geen zekerheid over geven). Maar overdag in da Abdijstraat heeft ze wel schrik, omdat het daar niet als België aanvoelt en ook omdat ze enkel nog maar door vreemdelingen lastig gevallen is (daar hebben we het toevallig recent nog over gehad door het Soundos geval). Van zodra een Belgische wijk als Marokko aanvoelt (mede door het overdreven aantal buitenlandse zaken zoals Arabische supermarkt, kebabzaak, shisha bar, Marokkaanse bakker, Afrikaanse supermarkt, ga zo maar door), zijn we verkeerd bezig.

En dat is hetgeen Kurt Caz en DTM op willen wijzen. Wijken mogen niet vervreemden, vreemdelingen moeten integreren in onze cultuur en zich mengen onder de inheemse bevolking. Nu is het zo dat de inheemse bevolking moet integreren in hun cultuur om daar te kunnen wonen, de omgekeerde wereld. Tegenwoordig is alles racisme of verkeerd voor sommige mensen wanneer je wantoestanden bij bevolking met een andere kleur wil aankaarten. De racismegrens (dus hoe snel iets racisme genoemd wordt) ligt wat mij betreft zeer laag tegenwoordig, in tegenstelling tot wat hier eerder beweerd werd. En dat maakt veel mensen monddood uit schrik dat ze racist genoemd zullen worden.

En hoezo kan een KC of een DTM beoordelen op basis van de vitrine van een Arabische supermarkt of de eigenaar en werknemers geïntegreerd zijn of niet? Dat is een beetje het punt. Heel vaak wordt eenieder op een hoopje gegooid op basis van een uiterlijk kenmerk.

Wijken die vervreemden, is overigens van alle tijden hoor. Chinatown en Little Italy in de grote Amerikaanse steden eind 19e en begin 20e eeuw, om een heel bekend voorbeeld te geven.

Mijn vriendin ging wanneer het donker is soms inline skaten hier in de buurt zonder enige schrik hoor (totdat ze eens achtervolgd werd door een auto, maar geen idee wie er achter het stuur zat dus daar kan ik geen zekerheid over geven). Maar overdag in de Abdijstraat heeft ze wel schrik, omdat het daar niet als België aanvoelt en ook omdat ze enkel nog maar door vreemdelingen lastig gevallen is (daar hebben we het toevallig recent nog over gehad door het Soundos geval). Van zodra een Belgische wijk als Marokko aanvoelt (mede door het overdreven aantal buitenlandse zaken zoals Arabische supermarkt, kebabzaak, shisha bar, Marokkaanse bakker, Afrikaanse supermarkt, ga zo maar door), zijn we verkeerd bezig.

Je smijt hier alles mooi op een hoopje. Een wijk voelt als Marokko omdat ze een kebabzaak (kebab is van oorsprong Turks) een Arabische supermarkt (Arabische wereld gaat van de Westelijke Sahara tot Irak), sisha bar (Midden-Oosterse oorsprong), Afrikaanse supermarkt (kan dus evengoed een Keniaanse of Zuid-Afrikaanse of een Ghaneese of .... winkel). Maw jij wilt gewoon alles dat een niet-Europees (ah nee want kebab is uit Turkijke dus eigenlijk alles dat niet-Blank) aanvoelt gewoon weg?

En dat is helemaal niet wat Caz of DTM willen aantonen, zij willen gewoon sensationele filmpjes maken waarbij ze zelf knippen en plakken, zaken aanpassen via AI, zelf provoceren zodat het past bij hun (extreem)-rechts doelpubliek maar vooral geld verdienen

Laatst bewerkt:
Dit zijn gewoon sensationele filmpjes, waar elke schijn van objectiviteit ontbreekt, en waar conflict geld opbrengt. Welke nieuwe inzichten krijgen we daardoor? Dat er slechte wijken zijn in onze steden weet toch iedereen? Dat mensen met een migratie-achtergrond daar oververtegenwoordigd zijn ook? Maar dan wordt er hier door sommigen precies gedaan of er hier een of andere vzw aan het werk is die een documentaire probeert te draaien en er een of ander groot geheim wordt gedeeld. Uiteraard ontstaat er dan een debat tussen wie dat wat kritischer bekijkt, en wie daar gewoon in meegaat. Dat is waar het hier over gaat, toch? Over geld verdienen door content te maken, met al de bedenkingen die daarbij horen rond neutraliteit, en hoe dat al dan niet kritiekloos wordt geslikt.

Allè, dezelfde mensen die sceptisch waren over vaccins, die wantrouwig zijn op alles wat de overheid doet, die waarschijnlijk een kleine voorliefde hebben voor personen zoals Trump, gaan weer blindelings in op YouTube-filmpjes omdat ze ons zogezegd willen informeren.

En ja, er zijn problemen in bepaalde steden en ja er moet iets aan gedaan worden, maar als je niet inziet dat dit soort filmpjes er zijn om sensatie te zoeken en geld te verdienen, ben je een dankbaar slachtoffer en de doelgroep die ze zoeken om hun zakjes te vullen.

er is net nog gewaarschuwd tegen stigmatiserende posts in deze thread
Jullie kunnen toch niet ontkennen dat vele Europese steden naar de kloten gaan door culturen die hier niet passen.

Jullie kunnen toch niet ontkennen dat vele Europese steden naar de kloten gaan door culturen die hier niet passen.
Aan die populistische uitspraak zijn zeker kanttekeningen te plaatsen. Maar daarvoor zijn de politieke topics dacht ik. Waar ik met veel plezier wegblijf om zulke platitudes niet te moeten lezen. Dit zonder te gaan beweren dat er geen problemen zijn uiteraard.

Niemand ontkent dat. De vraag is alleen of dit soort filmpjes/kanalen informatief zijn of sensatiezoekerij. Ik ga ervanuit dat iedereen ondertussen het doel van YouTube kent, namelijk ervoor zorgen dat je kanalen volgt en blijft kijken, want dat brengt geld op. Dat is hier namelijk niet anders. Dit is geen informatief kanaal die jou wilt informeren. Dit is een kanaal dat jou wilt binnen halen als volger, zo simpel is het.

Ik denk dat er genoeg echt nieuws is om een bepaalde problematiek aan te kaarten ipv dit soort sensatie. Sterker nog, dit verzwakt het zelfs, want waarom zouden dit soort filmpjes nodig zijn als het probleem echt zo groot is?

Ik ben in redelijk wat Europese steden geweest en heb me oprecht nog nooit onveilig gevoeld. Stel dat ik al die plekken gefilmd had en op YT zou zetten onder de noemer van "Er zijn geen problemen in Europese steden", zou je dit dan ook als een informatief kanaal beschouwen? Neen toch?

En ik vind het jammer dat ik/we het steeds moeten herhalen, maar ik erken de problemen in de steden, maar we hebben daarvoor geen sensatie filmpjes nodig die geld willen verdienen. Het is allemaal wat te doorzichtig.

Laatst bewerkt:
Onze goeie vriend heeft enkele dagen geleden een filmpje geupload van zijn tijd in Kraków. Bizar genoeg heeft hij de ultras van Cracovia wél onherkenbaar in beeld gebracht :rofl::rofl:

Hallo, je bent toch in Europa en je mag toch filmen wat je wil???

Hypocriete lul.

Onze goeie vriend heeft enkele dagen geleden een filmpje geupload van zijn tijd in Kraków. Bizar genoeg heeft hij de ultras van Cracovia wél onherkenbaar in beeld gebracht :rofl::rofl:

Hallo, je bent toch in Europa en je mag toch filmen wat je wil???

Hypocriete lul.
En zo is dus ook alles gezegd over dat kanaal, vind ik. De ware aard (racistische, polariserende boodschappen brengen op een weinig verdoken manier) komt altijd bovendrijven.

Terug
Bovenaan