Mr.Anderson
Well-known member
Ah, niet aan gedacht inderdaad. Moet wel dezelfde kleur zijn als m'n ramen. Toeme.Het gaat waarschijnlijk door de ral kleur zijn vermoed ik.
Meeste pakketen zijn bruin of wit
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ah, niet aan gedacht inderdaad. Moet wel dezelfde kleur zijn als m'n ramen. Toeme.Het gaat waarschijnlijk door de ral kleur zijn vermoed ik.
Meeste pakketen zijn bruin of wit
Heb dit ooit eens gevraagd bij een deurenfabrikant omdat mijn binnendeuren af fabriek wit gelakt waren.Beste is uiteraard gewoon vragen aan de firma die in den tijd de ramen geplaatst heeft
Bij onze tweede nieuwbouw die firma mooi links laten liggen.
Geen idee, stond er al. Nu is het bruinWaarmee is deze nu afgewerkt?
Van welke kleur, naar welke kleur wil je gaan?
....

Moest ik iets tegenkomen...Ah, niet aan gedacht inderdaad. Moet wel dezelfde kleur zijn als m'n ramen. Toeme.
Mocht je het toch gewoon op maat willen laten maken:Heb wat problemen om firma te vinden die 1 vliegendeur (hordeur) wil maken.
Daarom het idee om zo een bouwpakket te kopen en zelf te maken.
Iemand een aanrader?
Ervaring mee?Mocht je het toch gewoon op maat willen laten maken:![]()
Handige Horren van top kwaliteit - Binnen 10 dagen geleverd
Binnen tien dagen genieten van een insectenvrije woning door zelf gemakkelijk horren te bestellen en te plaatsen.handigehorren.nl
Paar keer over en weer gemaild met de klantendienst, foto’s en afmetingen gestuurd, telkens binnen de 24u antwoord gehad, maar hier gaan ze jammer genoeg niet passen omdat de afstand tussen lekdorpel en rolluik niet past met de dieptes van hun profielen. Reviews zagen er verder wel goed (en echt) uit.Ervaring mee?
Schappelijkste prijs dat ik gezien heb
op het moment dat je aan (het koordje van) het rolgordijn trekt, zal dat aanzienlijk meer zijn uiteraardGewicht vind ik niet meteen terug maar 1 of 2 kg ofzo?

Yep, maar aan de ene kant heb ik dat ophangstuk wel in de voorgeboorde gaten gestoken met pluggen en schroeven. Het is aan de andere kant te doen. Ik heb het voorlopig opgelost door niet alleen te bevestigen met Tec7, maar ook een metalen plaatje te schroeven in de voorgeboorde gaten die dan steun biedt aan het ophangstuk. Het gordijn blijft goed hangen, dus het is opgelost.op het moment dat je aan (het koordje van) het rolgordijn trekt, zal dat aanzienlijk meer zijn uiteraard![]()
Is optie 2 wel geschikt om op de vloer te leggen zonder rooster? In zake draagkracht.Ik zou een vloer 8cm moeten ophogen. Vloer van ongeveer 4,8x4,8m, momenteel beton die niet mooi vlak ligt. Die ruimte zal dienst doen als berging en waskot.
Ik twijfel tussen enkele manieren om dit aan te pakken.
1) Rooster maken met CLS-balken (38x58mm), daartussen isolatie steken en OSB (18mm) op leggen.
Qua isolatie twijfel ik tussen glaswol (60mm, R-waarde 1.7) of PIR (50mm, R-waarde 2.25). PIR kost meer dan het dubbele, maar isoleert beter. Geen idee of die extra isolatie de moeite waard is voor een berging. Zeker aangezien de rest van onze woning geen vloerisolatie heeft (toch niet waar we van weten)
2) PIR+OSB platen leggen. Hier zou ik dan ofwel een klein rooster maken met panlatjes, of de huidige vloer egaliseren met een egaliseermiddel.
Bij beide opties zou ik dan op die OSB een tegel lijmen. Dit zou moeten mogelijk zijn mits eerst een ontkoppelingsmat te plaatsen.
Grof geschat zou optie 1 me 595€ (glaswol) of 765€ (PIR) kosten.
Optie 2 zou me 720€ (panlatjes) of 770€ (egaliseermiddel) kosten.
Met daarbij nog 825€ voor die ontkoppelingsmat en tegels.
Dit is wel zonder lijm, vijzen, ...
Normaal wel dacht ik. Die Pir is heel drukvast.Is optie 2 wel geschikt om op de vloer te leggen zonder rooster? In zake draagkracht.
Persoonlijk zou ik optie 1 doen met pirplaten
Dat lijkt me idd de gemakkelijkste oplossing. Dan wel zonder isolatie.Normaal wel dacht ik. Die Pir is heel drukvast.
Maar kheb intussen nog verder rondgehoord en ik denk dat ik het gewoon met chape ga doen. Da lijkt mij de goedkoopste (en stevigste) optie.
Ik zie prijzen van 10-15€/m2 voor 7cm.
...
Ik zie prijzen van 10-15€/m2 voor 7cm.
Te dik voegen, te weinig schuren. Komt hier ook wel eens voor in ons huis. Ge kunt het helemaal opnieuw doen, of met vliesbehang gaan werken, of gewoon opnieuw gaan schurenGyproc aangebracht en gewerkt met een hoekprofiel. Twee lagen maar je ziet nu een perfecte verticale scheur waar het profiel zit. Is dit normaal en weg te werken eens geverfd? Of is dit het resultaat van slecht "plakken"