Eerste hulp bij klus-gevallen

Bij ons heeft de loodgieter dat aan de achterkant gewoon dicht gemetst (vraag me niet met wat juist, maar het zag eruit als mortel). Bij ons was het wel nieuwbouw, dus die muur moest sowieso ook nog gepleisterd worden.

Maar met wat ik nu weet, zou ik nooit meer een douche thermostaat zoals een iBox in een muur bouwen die grenst aan een slaapkamer. Ons bed staat tegen die muur, en als iemand zich doucht kan je daarmee iemand uit z'n slaap halen. :angry:

Iemand ervaring met telescopische ladders?
Ik heb geen plaats om een klassieke uitschuifbare ladder te bewaren.
Wij hebben er één. We hebben die 2x moeten laten omruilen omdat ze niet meer deftig wou sluiten/openen. Blijkbaar kan zo'n ladder totaal niet tegen stof en water, dus niet buiten gebruiken wanneer het regent en ook niet tijdens stoffige werkzaamheden. We gebruiken ze nu voornamelijk binnen om op zolder te geraken. Nochtans was deze "Suitable for all jobs in and around the house".

Wij hebben deze op het werk. In liftputten is er doorgaans weinig plaats dus wij kunnen geen ander type ladder gebruiken.
Wordt dus gebruikt in stoffige en vuile omstandigheden. Gaat gewoon vlot open en dicht.
Zeer stevig ook. Het kost wel wat maar die goedkope huis-tuin-keuken laddertjes zijn eigenlijk echt onstabiel en daardoor gevaarlijk.

Ik zit te denken aan zonwerende folie voor de keuken en mijn vragen zijn: helpt dat effectief om de ruimte wat koeler te houden (in de zomer echt vlak zon van 2 tot 6, kan je niks doen en het is een kleine ruimte waarin iets van clim’ dan ook niet echt lukt) en is dat iets wat je zelf kan doen met gemiddeld klusniveau of toch beter een pro?

Als ik mijn heteluchtoven begint met verwarmen, springt "de plon" Dus heel het huis ligt er dan uit. Zowel differentieel als aardlekschakelaar. Waarschijnlijk een van de 3 elementen stuk. Kan ik 1 per 1 de elementen verwijderen en dan testen om te zien welk element stuk is? Of werk een oven helemaal niet wanneer er een verwarmings element ontbreekt?

Laatst bewerkt:
Ik zit te denken aan zonwerende folie voor de keuken en mijn vragen zijn: helpt dat effectief om de ruimte wat koeler te houden (in de zomer echt vlak zon van 2 tot 6, kan je niks doen en het is een kleine ruimte waarin iets van clim’ dan ook niet echt lukt) en is dat iets wat je zelf kan doen met gemiddeld klusniveau of toch beter een pro?
Ik vind dat brol. Het enige wat die folie gaat doen is de ruimte donkerder gaan maken.

Oké, het is zo ver.
Hoewel mijn vriendin het er tijdens de bouw van onze woning voledig meeoneens was, gaan we toch de TV hangen aan de wand waar ik van dach dat het het beste zou zijn.
Uiteraard zijn hier wel geen stopcontacten etc voorzien.
Gelukkig kan ik die hier wel vrij makkelijk maken.

Maar!

Ik wil dus 3 potjes in de muur steken (2x stopcontact en 1x UTP).
Zou ik het gat gewoon met m'n multitool kunnen maken? Lijkt mij namelijk wat prijzig om hiervoor speciaal een klokboor aan te schaffen....

kun je dan niet beter iets van een screen laten plaatsen?
Hoe groot is het raam?

Laatst bewerkt:
Oké, het is zo ver.
Hoewel mijn vriendin het er tijdens de bouw van onze woning voledig meeoneens was, gaan we toch de TV hangen aan de wand waar ik van dach dat het het beste zou zijn.
Uiteraard zijn hier wel geen stopcontacten etc voorzien.
Gelukkig kan ik die hier wel vrij makkelijk maken.

Maar!

Ik wil dus 3 potjes in de muur steken (2x stopcontact en 1x UTP).
Zou ik het gat gewoon met m'n multitool kunnen maken? Lijkt mij namelijk wat prijzig om hiervoor speciaal een klokboor aan te schaffen....
Gezien je het over een klokboor hebt ga ik er van uit dat het een holle wand is? Waarom zou je drie potjes gebruiken ipv zo'n inbouwdoos van drie breed? Die klemmen vanboven en vanonder vast dus dan is het veel minder belangrijk dat je een perfecte cirkel uitsnijdt. Met een oscillerende multitool een rond gat maken lijkt me niet van de poes, als je daarnaast nog een roterende multitool a la dremel zou hebben zou het al wat makkelijker gaan.

kun je dan niet beter iets van een screen laten plaatsen?
Hoe groot is het raam?
Twee heel klassieke keukenramen in wezen, er hangen wel al latjes (kunststof) maar dat doet weinig tegen de hitte. Boven heeft een velux zo een netten scherm ding langs buiten, maar dat wordt heel snel erg vuil. Het lijkt nu echter wel de betere oplossing idd. Misschien zo een zeildoek over dat stukje tuin te spannen, dat is nu heel in als zonnewering, dacht ik.

Als er de ruimte er voor is, een struik of klein boompje planten aan het raam? Voor direct resultaat moet je wel een grotere maat aankopen. Maar dat is uiteindelijk goedkoper dan zo’n screen.

Als er de ruimte er voor is, een struik of klein boompje planten aan het raam? Voor direct resultaat moet je wel een grotere maat aankopen. Maar dat is uiteindelijk goedkoper dan zo’n screen.
Er is een paadje voor dat raam naar het terras, eventueel wel te doen met bloempotten of iets op de vensterbank. Een ventilator die geschikt is voor de grootte van de keuken geeft hoegenaamd geen koelte en ga ik groter dan blaast het half de keuken weg. En airco is een investering die pas over vijf jaar minimum op de planning staat wegens geklasseerde stukken huis dus dat moet nagezien worden.

Gezien je het over een klokboor hebt ga ik er van uit dat het een holle wand is? Waarom zou je drie potjes gebruiken ipv zo'n inbouwdoos van drie breed? Die klemmen vanboven en vanonder vast dus dan is het veel minder belangrijk dat je een perfecte cirkel uitsnijdt. Met een oscillerende multitool een rond gat maken lijkt me niet van de poes, als je daarnaast nog een roterende multitool a la dremel zou hebben zou het al wat makkelijker gaan.
Tis snelbouw

Dan kun je beter rechthoekige gaten voor vierkante potjes uitsnijden, die je dan met snelpleister vastzet. Dat gaat zeker met een multitool als je een diamant zaagblad hebt daarvoor.
Kun je ronde potjes zelfs tout cours deftig vastzetten in de holle snelbouwstenen van vandaag?

Ik heb met een multitool de kalk doorgeslepen en dan met een fijne beitel de potjes uitgekapt. Dat duurde minder dan een uur, na vast zetten met snelgips en verven zie je daar niets meer van.
Het was in de bureau, dus 2 stopcontacten en dan 2xUTP, maar het werk is exact hetzelfde.

Terug
Bovenaan