Eerste hulp bij klus-gevallen

Ik zit te denken aan zonwerende folie voor de keuken en mijn vragen zijn: helpt dat effectief om de ruimte wat koeler te houden (in de zomer echt vlak zon van 2 tot 6, kan je niks doen en het is een kleine ruimte waarin iets van clim’ dan ook niet echt lukt) en is dat iets wat je zelf kan doen met gemiddeld klusniveau of toch beter een pro?
Wij zitten in dezelfde situatie. Momenteel geen ruimte voor volwaarde screens. Ik heb momenteel deze 3 opties over:
- zonwerende folie: goed opletten indien je HR glas hebt, dat de folie hiervoor geschikt is. Anders is er een risico dat je glas barst. Ik zit nu te kijken naar scalasol (gaat van 50, tot 80% zonwerend). Voordeel is dat je deze langs buiten kunt plaatsen. Dat leek me extra veilig. Iemand daar ervaring mee?
- vliegenraam met zonwerende stof: ik vind het niet direct terug, maar er is ook een firma die dit aanbied
- screens met zuignappen: bv. suneclipse vond ik online
+ alle opties rond natuurlijke zonwering: oversteek, planten etc.

Laatste 2 opties zijn tijdelijk en kun je wegnemen in de herfst/winter om terug volop licht te laten binnenkomen.

Ik weet niet goed waar het exact kan vragen, dus hier maar eens proberen.

Ik ben op zoek naar redelijk goedkope doch deftige werklaarzen. Geen professioneel gebruik, maar ben nu bezig met een afbraak en een paar botinnen is toch wat veiliger dan mijn oude sneakers 😬

Ik weet niet goed waar het exact kan vragen, dus hier maar eens proberen.

Ik ben op zoek naar redelijk goedkope doch deftige werklaarzen. Geen professioneel gebruik, maar ben nu bezig met een afbraak en een paar botinnen is toch wat veiliger dan mijn oude sneakers 😬
Dan kijk je best naar iets met een ijzeren tip. Zoiets bijvoorbeeld:

Voor na het werk is er dan ook nog deze:

1717496779741.png

Ik wil eindelijk de tuin afsluiten. Probleem is dat dit 5meter is.
Zou ik dit kunnen plaatsen en combineren?
schutting

Bv 2 van die tuinschermen tussen 2 dikke palen. Aan 2 kanten scharnieren gebruiken zodat ik een dubbele poort creeer.
En dan een 3de scherm zelf op maat maken

Of 2 vaste schermen en een poort.
Probleem is dan wel dat ik niet met een remork tot achter het huis kan.

Kan ik 1 paal

De oprit van ons huis zijn gewoon losse keitjes , ligt hier al jaren zo. Maar met de nieuwe EV beginnen er net aan de straatkant 2 grote putten te vormen, ondertussen 7-10cm diep al en redelijk groot. Daarom zou ik deze willen opvullen terug voor het te groot wordt en het eens schade zou brengen aan de wagen. Kan ik hiervoor gewoon stabilise in deze putten doen en aandammen? Bedoeling is om later nog een volwaarde oprit (steentapijt/platines) aan te leggen, maar dat is nog 6mnd-1 jaar ofzo eer we daar gaan aan beginnen.

Of hoe vul ik die putten het beste op?

De oprit van ons huis zijn gewoon losse keitjes , ligt hier al jaren zo. Maar met de nieuwe EV beginnen er net aan de straatkant 2 grote putten te vormen, ondertussen 7-10cm diep al en redelijk groot. Daarom zou ik deze willen opvullen terug voor het te groot wordt en het eens schade zou brengen aan de wagen. Kan ik hiervoor gewoon stabilise in deze putten doen en aandammen? Bedoeling is om later nog een volwaarde oprit (steentapijt/platines) aan te leggen, maar dat is nog 6mnd-1 jaar ofzo eer we daar gaan aan beginnen.

Wat zakjes keitjes bijkopen en inkappen? Wat minder hard op de pedaal duwen? :p

Als het dat maar is. Thuis scheuren er brokken asfalt af omdat de straat 7-8cm hoger ligt dan de goot. Het wordt net makkelijker om de schuine oprit op te rijden.

Als het zeer beperkt is qua oppervlak, 1 of 2 splitplaten leggen en daar de keitjes over/in?

wij gaan renoveren. Onze ramen hebben nu geen screens of rolluiken. Wat moet je eigenlijk voorzien in het raamkozijn om elektrische screens te voorzien van stroom? Stopcontact? Stroomdraden? Geen idee :laugh:

wij gaan renoveren. Onze ramen hebben nu geen screens of rolluiken. Wat moet je eigenlijk voorzien in het raamkozijn om elektrische screens te voorzien van stroom? Stopcontact? Stroomdraden? Geen idee :laugh:
Je kan ook werken met screens op zonne-energie. Zit je niet met kabels te kloten.

Als je grote werken gaat doen inclusief werken aan je electriciteit, zou ik er elektriciteit naar trekken (desnoods voorlopig een blinde plaat). Deze voorzie je dan (van binnen gezien) dan aan de naast de rechterkant van je opening ergens aan de bovenzijde.

Anders kun je zoals green mamba zei, idd opteren voor zonne-energie.

Een motor met draad heeft 4 draden (up/down/N/PE).
Je kan daar dus een 5G1.5 naar toe trekken om dat aan te sluiten.

Plan je manueel te bedienen dan trek je dat naar een schakelaar (en van daar stroom naar de elektrische kast).
Plan je met domotica te bedienen dan gaat die 5G naar de elektrische kast en is die daar aangesloten op relais '

Een motor met draad heeft 4 draden (up/down/N/PE).
Je kan daar dus een 5G1.5 naar toe trekken om dat aan te sluiten.

Plan je manueel te bedienen dan trek je dat naar een schakelaar (en van daar stroom naar de elektrische kast).
Plan je met domotica te bedienen dan gaat die 5G naar de elektrische kast en is die daar aangesloten op relais '
tenzij je met een 'gewone' draadloze afstandbedining of app gaat werken (extra tahoma box oid) dan is een 'gewone' met 3 draden voldoende.

Heeft er toevallig al iemand van die wandpanelen met fijne latjes geplaatst? Maestro latt bijvoorbeeld?

Ik ga dit plaatsen op onze muur van de keuken, maar ik twijfel of ik ze verticaal of horizontaal ga plaatsen. Meestal zie je gewoon verticaal, maar omdat onze ruimte nogal "smal" is wou ik horizontaal proberen.

Terug
Bovenaan