Eerste hulp bij klus-gevallen

Heeft er toevallig al iemand van die wandpanelen met fijne latjes geplaatst? Maestro latt bijvoorbeeld?

Ik ga dit plaatsen op onze muur van de keuken, maar ik twijfel of ik ze verticaal of horizontaal ga plaatsen. Meestal zie je gewoon verticaal, maar omdat onze ruimte nogal "smal" is wou ik horizontaal proberen.
Nu niet direct de technische kant van die maestro lat bekeken, maar als het een ruimte is waar er nogal een galm hangt ofzo dan kan je misschien ook naar Akupanel kijken.

Dat heeft ineens naast het esthetische ook een dempend effect op de akoestiek.

Er is een paadje voor dat raam naar het terras, eventueel wel te doen met bloempotten of iets op de vensterbank. Een ventilator die geschikt is voor de grootte van de keuken geeft hoegenaamd geen koelte en ga ik groter dan blaast het half de keuken weg. En airco is een investering die pas over vijf jaar minimum op de planning staat wegens geklasseerde stukken huis dus dat moet nagezien worden.
geen idee of je dit al hebt bekeken: https://suneclipse.be/ maar heb er hier 3 hangen op ramen waarvan ik dacht dat ik geen screens nodig had.
Nu plak ik deze er midden mei op en haal ik ze er in oktober af. Werkt perfect.

Ik kwam dit tegen bij een schrijnwerker. Heel schoon, maar nu werkt die verwarming toch niet meer??

Mb7tjDw.jpeg

na
NNZKVUm.jpeg

Ik kwam dit tegen bij een schrijnwerker. Heel schoon, maar nu werkt die verwarming toch niet meer??

Mb7tjDw.jpeg

na
NNZKVUm.jpeg
Als er spleten zijn tussen die latten dan gaat de warmte nog altijd de ruimte in gaan. Het zal wel minder efficient zijn natuurlijk, hopelijk zit er isolatie in de muren.

Mooi zo.
Wij zijn ook aan het twijfelen, maar ik had schrik dat het van binnenuit toch donker ging zijn. (Ook de antraciet).

Hoe ervaar jij dit?

het wordt een klein beetje donkerder, maar dit merken wij alleen op van die gure momenten (zoals nu al heel de week). maar helemaal niet storend. Op de foto zie je ook dat je echt nog wel veel licht binnen krijgt.

in onze berging hebben we de maximale licht block hangen, en daar is het echt donker geworden. Als ik een foto daar van vind zal ik die ook posten. Anders trek ik er morgen nog eentje.

het wordt een klein beetje donkerder, maar dit merken wij alleen op van die gure momenten (zoals nu al heel de week). maar helemaal niet storend. Op de foto zie je ook dat je echt nog wel veel licht binnen krijgt.

in onze berging hebben we de maximale licht block hangen, en daar is het echt donker geworden. Als ik een foto daar van vind zal ik die ook posten. Anders trek ik er morgen nog eentje.
De maximale blok, maakt die het echt donker?

We zitten met 2 ramen in de leefruimte die enorm veel zon opvangen tijdens de dag en ik zou opteren voor de buitenscreens. Maar ik wil het ook niet helemaal donker maken... merk je verschil in temperatuur?

Wat zouden jullie doen bij rolluiken die 'vanzelf' zakken? Is dat een kwestie van iets te vervangen? Zijn geen automatische

Wat zouden jullie doen bij rolluiken die 'vanzelf' zakken? Is dat een kwestie van iets te vervangen? Zijn geen automatische
Eens met een grof schuurpapier of vijl over het metalen 'lipje' gaan waar uw rolluiklint over gaat.
Dat glijd er nu te vlot over, dus je moet dat wat opruwen.

De maximale blok, maakt die het echt donker?

We zitten met 2 ramen in de leefruimte die enorm veel zon opvangen tijdens de dag en ik zou opteren voor de buitenscreens. Maar ik wil het ook niet helemaal donker maken... merk je verschil in temperatuur?
Sorry voor de late respons, wat druk hier en geen tijd gehad.

Bij deze een foto van de maximale block ook in antraciet

ik heb speciaal van buiten de ruimte getrokken zodat je op de foto toch wel het verschil van helderheid kan zien.

Ze zijn allemaal buitenscreens he, dus ook die op de vorige foto. En we merken wel degelijk een verschil van temperatuur. De maximale block was rond de 5 graden verschil in die ruimte. En die voor maximaal licht merken we toch ook een 2 tal graden verschil.

Aha ok, merci!

Heb nu voor 1 raam (deze krijgt de zon vanaf de middag tot de avond) een screen besteld, lichtdoorlatend en buitenkant. Es zien welk effect dit al zal hebben.

geen idee of je dit al hebt bekeken: https://suneclipse.be/ maar heb er hier 3 hangen op ramen waarvan ik dacht dat ik geen screens nodig had.
Nu plak ik deze er midden mei op en haal ik ze er in oktober af. Werkt perfect.
Dacht ook is te kijken voor zo'n screen. Helaas zijn mijn ramen te groot.
3m x 5m . :(

gelukkig Airco die rustig staat te pruttelen.
Dus voor hele grote raampartijen niet mogelijk.

Terug
Bovenaan