Herman De Croo
Well-known member
nee ma serieus ben ik de dommerik of dit huis??Ik kwam dit tegen bij een schrijnwerker. Heel schoon, maar nu werkt die verwarming toch niet meer??
![]()
na
![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
nee ma serieus ben ik de dommerik of dit huis??Ik kwam dit tegen bij een schrijnwerker. Heel schoon, maar nu werkt die verwarming toch niet meer??
![]()
na
![]()
nee je hebt gelijk, dat gaat heel slecht werken. Die warme lucht gaat (heel) slecht circuleren, uw radiator gaat bijgevolg nog maar weinig warmte afgeven.nee ma serieus ben ik de dommerik of dit huis??
Wie zegt dat die verwarming daar nog achter steekt?nee ma serieus ben ik de dommerik of dit huis??
Ik zat in dezelfde situatie. Heb bovenzijde, onderzijde, zijkanten en voorkant in isolatieplaten bekleed (langs de binnenkant uiteraard). Gebruikte de maximale dikte die er in kon rond een geopend rolluik. Soms maar 4cm, soms 8cm. Vooral de onderzijde en voorkant zo dik mogelijk doen. Openingen tussen platen toespuiten met een PUR pistool. De onderplaat heb ik lichtjes schuin gezet zodat water afloopt naar buiten (spietje plaat eronder steken, en afdichten met PUR, platen zelf ook "gelijmd" met dopjes PUR).Roller van het rolluiklint moeten vervangen en de rolluikkasten lijken me echt koude binnen te brengen in de winter.
Hoe isoleer ik dit best?
Hangt van uw toilet af héé ,We hadden een verstopping in het toilet en omdat er geen bouten meer op de toilet schroeven zaten is de toilet deels kapot gemaakt geweest.
We kunnen ze nog gebruiken maar moet dus een nieuwe plaatsen.
Ik heb dit nog nooit gedaan en wil van de situatie meteen gebruik maken om een compactere toilet te zetten (kleine ruimte)
Ik vind zeker toiletten met een smallere spoelbak. Maar ik zit wat vast met te bepalen waar mijn afvoer zit. Loopt zeker naar de vloer maar zie niet meteen hoeveel van de muur.
En wat als de afvoer te ver van de muur is? Kan er met bochten gewerkt worden?
Buiten een wc en kit kopen, wat moet ik nog voorzien?
Maar 1 toilet thuis en wil dus zeker zijn dat ik alles heb voor ik eraan begin
@515 :Ik zoek eens wat foto's op, en post ze hier...

Je kan het best al vragen of hij een zekering en kabel klaarlegt er voor op de plek waar je die paal wil. Dat gaat op het totaal niet veel doen, en je bent op je gemak.Ik ga binnenkort een compromis tekenen voor een eigen woning. De elektriciteitskast moet vernieuwd worden, dus binnenkort eens elektricien vragen om een offerte te komen maken.
Ik moet nog een jaar rijden met mijn diesel en nadien sowieso een elektrische wagen kiezen. Laadpaal wordt normaal gezien geïnstalleerd door't werk. Maar is dit iets dat ik best al kan melden aan de elektricien? Vermoed dat hij daar al rekening mee moeten houden bij de nieuwe kast/zekeringen? Wil graag vermijden dat er binnen een jaar al terug iets moet gebeuren. Liever ineens alles goed.
Sorry als dit een stomme vraag is. Single woman en ken er echt niets van![]()
Super, dankjewel voor de uitleg!Je kan het best al vragen of hij een zekering en kabel klaarlegt er voor op de plek waar je die paal wil. Dat gaat op het totaal niet veel doen, en je bent op je gemak.
Hij zal ook wel zien of je 2x230, 3x230 of 3x400 hebt liggen, om daar dan de ideale aansluiting op te voorzien. De installateur van die laadpaal binnen zoveel tijd gaat zich daar dan aan moeten aanpassen. Jij als leek moet er niet teveel van aantrekken dan.
Dat gaat geen makkelijke taak zijn met een zinken buis, als het puur is omdat het je esthetisch stoort .. waarom niet gewoon de buis ronddraaien zodat de bluts naar de muur staat.![]()
![]()
![]()
Iemand een idee hoe ik deze deuk het makkelijkst wegwerk? Was bladafval uit de dakgoten aan het halen en het vouwladdertje dat ik gebruik is te laag dus ik ga altijd helemaal bovenop de ladder staan ipv de hoogste trede. Natuurlijk slaat die ladder tegen de regenpijp wanneer ik naar beneden kom omdat een poot in de grond zakt.
Ik heb verschillende oplossingen in m'n hoofd, maar geen idee wat het beste is en misschien heeft iemand nog een ander idee?
1) Ik verplaats de montagebeugel iets naar onder zodat het grotendeels bedekt is. Probleem is dat die montagebeugels niet met schroeven lijken vast te zitten, maar met een soort van pinnen (zie foto). Iemand een idee hoe je dat eenvoudig loskrijgt zonder de houten balk te beschadigen?
Risico is natuurlijk wel dat je dan een afdruk gaat zien op de plaats waar de beugel eerst zat, aangezien die er al 30 jaar zit.
2) Ik vul de deuk op met iets dat op zink pakt, maar met wat dan? Ik wil niet dat het binnen de kortste keren begint te barsten. Zou ook iets moeten zijn in dezelfde kleur of ik kan de hele regenpijp met zinkspray lakken.
3) Ik gebruik dezelfde manier als op dit filmpje, maar geen idee of dat ook bij zink werkt?
4) Ik demonteer de regenpijp en probeer de deuk er langs binnen uit te duwen, maar ik vermoed dat dat bijna onmogelijk zal zijn.
5) Andere oplossingen?
Daar vreesde ik al voor... Omdraaien kan spijtig genoeg niet, omdat de bochten gelast zijn bovenaan. Aan ons tuinhuis hadden we ook een regenpijp met deuk en die heb ik idd gewoon kunnen omdraaien omdat die stukken gewoon in elkaar geschoven zijn.Dat gaat geen makkelijke taak zijn met een zinken buis, als het puur is omdat het je esthetisch stoort .. waarom niet gewoon de buis ronddraaien zodat de bluts naar de muur staat.
Voor geld danst de beer. En nog gemakkelijker dansen bedrijven als google.We zitten met een lekkende dakgoot. Ik vind het wel irritant om te googlen naar een dakwerker en dan eerst een aantal gesponsorde websites te zien met 'Dakwerken in Mol' om dan uit te komen op een website waar ze het hele land blijken te bedienen. Komt mij louche over. En dat is met zowat alles: oprit, zonnepanelen, elektriciteit, schouw reinigen, ... Eerst gesponsorde websites en dan pas de lokale vakman die in de buurt woont.
Niet de grootste fan van, maar probeer eens de gij bent van groep op FB.We zitten met een lekkende dakgoot. Ik vind het wel irritant om te googlen naar een dakwerker en dan eerst een aantal gesponsorde websites te zien met 'Dakwerken in Mol' om dan uit te komen op een website waar ze het hele land blijken te bedienen. Komt mij louche over. En dat is met zowat alles: oprit, zonnepanelen, elektriciteit, schouw reinigen, ... Eerst gesponsorde websites en dan pas de lokale vakman die in de buurt woont.