Ik ben eigenlijk compleet in de war over hoe je eigenlijk tout cours het best te werk gaat om een aannemer, bedrijf of winkel voor eenderwat te vinden. Sinds SEO zo'n ding is geworden, zijn de resultaten van google voor de meeste dingen complete bagger. Google Maps vind ik ook maar een pover alternatief voor de gouden gids gezien je 90% false positives krijgt (woonhuis van een tuinaannemer dat tevoorschijn komt als je 'tuinwinkel' intypt bvb). Online zoeken kan soms zo'n ongelofelijke sleur zijn.We zitten met een lekkende dakgoot. Ik vind het wel irritant om te googlen naar een dakwerker en dan eerst een aantal gesponsorde websites te zien met 'Dakwerken in Mol' om dan uit te komen op een website waar ze het hele land blijken te bedienen. Komt mij louche over. En dat is met zowat alles: oprit, zonnepanelen, elektriciteit, schouw reinigen, ... Eerst gesponsorde websites en dan pas de lokale vakman die in de buurt woont.
Vroeger had je de gouden gids als je echt dringend een loodgieter moest laten komen. En ja, die bestaat nog altijd, maar hoe up-to-date wordt die nog gehouden en vinden aannemers het zelfs de moeite om zich daar nog in te laten registreren?