Eerste hulp bij klus-gevallen

Een vraagje, we hebben een nieuwe douchekraan gezet (door schoonbroer) en nu paar dagen later testen we die. Er komt geen warm water door.

De oude kraan had de warmte regelaar rechts en de druk links.
De nieuwe kraan is omgekeerd, dus warmte regelaar links en de druk rechts.

Kan je in principe de kraan van kant wisselen (zoals wij hebben gedaan) of ben je verplicht van de temperatuur en druk regelaar aan dezelfde kant te behouden?
je hebt de knoppen fysiek gewisseld? of bedoel je gewoon dat het bij de oude kraan andersom zat?

indien het laatste: normaal speelt dat geen rol. ik vermoed dat het gewoon van merk tot merk afhangt.

je hebt de knoppen fysiek gewisseld? of bedoel je gewoon dat het bij de oude kraan andersom zat?

indien het laatste: normaal speelt dat geen rol. ik vermoed dat het gewoon van merk tot merk afhangt.
Bij de oude kraan zat emhet idd gewoon omgekeerd. Van de "basisinstallatie" zijn we afgebleven

Bij de oude kraan zat emhet idd gewoon omgekeerd. Van de "basisinstallatie" zijn we afgebleven
Het enige wat je eens moet controleren op de muur & uw kraan, of warm-koud aan de juiste kant zit aangesloten. Normaal is links warm, rechts koud.

even zitten denken: Ik vermoed dat warm-koud aan de verkeerde kant zit. De nieuwe kraan toevallig niet ondersteboven gemonteerd?
want als je geen warm water krijgt, lijkt me dat uw koud water aan de warme kant van de kraan zit. want het warm-water gaat uw thermostatische kraan laten werken.

Het enige wat je eens moet controleren op de muur & uw kraan, of warm-koud aan de juiste kant zit aangesloten. Normaal is links warm, rechts koud.

even zitten denken: Ik vermoed dat warm-koud aan de verkeerde kant zit. De nieuwe kraan toevallig niet ondersteboven gemonteerd?
want als je geen warm water krijgt, lijkt me dat uw koud water aan de warme kant van de kraan zit. want het warm-water gaat uw thermostatische kraan laten werken.
Nee de kraan is niet onderste boven gemonteerd. Maandag komt mijn schoonbroer terug kijken.

We hebben ook eens getest met koud water open te zetten in de hoop van dan warm water te krijgen maar dat ging ook niet.

Voor de rest heb ik er geen verstand van 😅

Nee de kraan is niet onderste boven gemonteerd. Maandag komt mijn schoonbroer terug kijken.

We hebben ook eens getest met koud water open te zetten in de hoop van dan warm water te krijgen maar dat ging ook niet.

Voor de rest heb ik er geen verstand van 😅
Kraan omgedraaid (op zijn kop gezet) en nu werkt ze wel.

Ik heb 2 vragen:

• Ik heb een terras met zo'n groene afsluiting, zonder poortje. Ik heb wel een houten poortje dat momenteel vast hangt met zipties. Iemand een idee hoe ik mijn houten poortje met een scharnier aan die paal kan hangen? Ik zou denken dat er specifieke onderdelen zouden bestaan om zoiets te doen, maar tot nu toe heb ik nog niks kunnen vinden.

• Ik heb dit soort wasdraad gekocht en zou deze graag vastmaken op het frame van mijn partytent/zonnewering. De ene kant kan ik bevestigen door de schroeven te vervangen door bouten en moeren en wat gaten te boren in het frame, maar de andere kant vereist dit soort haak.
    Ik heb de lokale Brico binnenstebuiten gekeerd, maar ik heb niets kunnen vinden wat ik in dit geval kan gebruiken (zelfs een rechte haak heb ik niet kunnen vinden).
Het is goed mogelijk dat ik het te ver ga zoeken en dat er een simpele oplossing is, maar ik zie ze niet :D

Optie 3 lijkt mij het beste. Die 2cm verlies ga je nooit merken maar je hebt toch wel volledige isolatie in je muur.

Ivm. plafond, beter latwerk dwars op de balken plaatsen en uitpassen met stelschroeven
Dat latwerk, ik neem aan om de 30cm? Of is om de 60cm ok? (En dan de OSB dwars op dat latwerk)

En zou dat goed genoeg zijn met pannenlatten (2x3cm)?
Want daar heb ik nog een 40-tal van 4m liggen.

1000020121.jpg

Of welke latten gebruik ik daar best voor?

Ik heb 2 vragen:

• Ik heb een terras met zo'n groene afsluiting, zonder poortje. Ik heb wel een houten poortje dat momenteel vast hangt met zipties. Iemand een idee hoe ik mijn houten poortje met een scharnier aan die paal kan hangen? Ik zou denken dat er specifieke onderdelen zouden bestaan om zoiets te doen, maar tot nu toe heb ik nog niks kunnen vinden.

Het is goed mogelijk dat ik het te ver ga zoeken en dat er een simpele oplossing is, maar ik zie ze niet :D
Er bestaan van die scharnieren die je moet inschroeven in hout (dus met een grove draad ) .
Die kan je in uw poort draaien en voor uw buis kunt ge daar eerst een houten paal in slaan (dus inwendig heb je dan een houtvulling ) en dan een gaatje boren in het ijzer en die scharnier indraaien in het hout .
Je trekt dan ook de houten paal tegen het metaal en dan zou de poort moeten blijven hangen .

Je kan ook zoiets proberen en rechtstreeks vastzetten op het ijzer met rivetten maar ik zou de paal vullen met hout . ;)

Of zoiets :

Laatst bewerkt:
Een vers gemaakte metalen poort (palen en kader met tussenin hout).
Hoe behandel je dat het best?

Gewoon ontvetten (aceton?) en lakken?

*edit*
Poort net geleverd. Die man zei best metalliseren en poederlakken. Dan moet je er niet meer naar om kijken.
Schat iets van €500.
Eens op zoek naar firmas hier in de buurt

Laatst bewerkt:
De buurman heeft blijkbaar bij zijn werken (trapgat maken) iets te actief geweest en kan vanop zijn zolder nu door een gat in mijn zolder kijken.
(Zegt hij zelf, ik zit tot later deze week in het buitenland)

Hij gaat dit dichtspuiten met pur.
Is dat voldoende?
Zowel bij hen als bij ons gaat de zolder niet als Rommelhoek gebruikt worden

Iemand een idee welke kit goed pakt op alu ramen met Coatex structuurlak? Ik lees online dat niet zomaar elke kit erop pakt en ik zou de dagkanten willen afwerken en de gipsplaten moeten dus afgekit worden tegen de raamprofielen.

De buurman heeft blijkbaar bij zijn werken (trapgat maken) iets te actief geweest en kan vanop zijn zolder nu door een gat in mijn zolder kijken.
(Zegt hij zelf, ik zit tot later deze week in het buitenland)

Hij gaat dit dichtspuiten met pur.
Is dat voldoende?
Zowel bij hen als bij ons gaat de zolder niet als Rommelhoek gebruikt worden

Pur lijkt mij niet echt een geweldig idee. (ik ben alleszins geen fan van PUR.
Wat voor wand/muur is het momenteel. Lijkt mij niet meer dan normaal dat deze in een gelijkwaardig materiaal hersteld moet worden.

Heb oude Velux ramen herbeitst
De afplaktape op het glas heb ik 1,5 week laten hangen vanwege tijdsfasering met kleine kids alsook meerdere lagen. Maar bij aftrekken blijft ferme bruine lijmrest op glas.
Welk product/ tool best te gebruiken om dit weg te krijgen?

En volgende keer niet van die cheap papiertape gebruiken maar van die fatsoenlijke gele of paarse afhankelijk van de ondergrond :p

En volgende keer niet van die cheap papiertape gebruiken maar van die fatsoenlijke gele of paarse afhankelijk van de ondergrond :p

Zelfs die dure laat lijmresten achter als je ze weken laat hangen .
Moeder heeft zo eens de gele weken laten hangen op een Alu strip en heb mogen krabben . ;)

De afplaktape op het glas heb ik 1,5 week laten hangen vanwege tijdsfasering met kleine kids alsook meerdere lagen. Maar bij aftrekken blijft ferme bruine lijmrest op glas.
Ik heb in mijn werkwagen dit liggen, speciaal voor dit gebruik:
&
Zelfs als er resten tape blijven hangen, gewoon even laten inwerken en met een doekje eraf wrijven.

In mijn nieuwe woning hangt een "honeywell cm 907" thermostaat. Maar de min en plus toets om temperatuur omhoog/omlaag te zetten werken moeizaam.

Ik heb in huurwoning zelfde toestel en kan eenvoudig de toetsen induwen, in nieuwe woning moet ik heel hard duwen met mijn nagel om het te laten werken. Verder werkt toestel prima, enkel de knoppen induwen draait niet vlot.

Kan zoiets simpel opgelost worden? Iemand een tip?

(Ik weet dat ik heel dat ding automatisch kan programmeren, maar ik vind manueel veel makkelijker. Heb ook teveel verschillende leefritmes en die zijn ook niet wekelijks hetzelfde. Ik wil dus gewoon heel simpel die plus en min toets deftig kunnen induwen).

Wd40 en glaskrabber

Terug
Bovenaan