Evil_Bunny
Member
Moet die circlips er niet af?
Persoonlijk zou ik gewoon een nieuw kraantje plaatsen.
Persoonlijk zou ik gewoon een nieuw kraantje plaatsen.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zoals @Evil_Bunny al aangaf moet volgens lij dat borgclipje er nog af.Mijn koudwaterkraan van lavabo wc lekt. Ik heb het deksel eraf gehaald maar ik krijg de cartouche er maar niet uit. Ik krijg er maar geen beweging in. Ik heb het geprobeerd met een pijpsleutel, WD-40 gebruikt, met een hamer een tikje geven maar niks werkt.
Iemand een idee?
![]()
![]()
Voor hout weet ik dat het te vinden is als onderzaagmachine of Kozijn renovatiezaag.Helaas vind ik geen machine te huur zoals dit in Europa.
Ik zit ergens in een quasi verborgen stuk van de berging met een gat naar de kruipkelder door de vloerplaat. Het is een onregelmatig gat waar verschillende leidingen doorlopen. Sommige in pvc buizen, andere zijn bv gewoon de waterleiding van buiten naar binnen etc. En ook enkele losse kabels.
Er komt nogal wat tocht uit dat gat logischerwijs. Kan ik dat gewoon opspuiten met PU schuim of kan dat druk zetten op die kabels/leidingen?
Anders gewoon deftig kitten?
Maar to be honest geen kat die dat ziet
Beter kitten dan dit gaat niet echt volgens mij, omdat de gyprocplaat niet 100 procent parallel loopt met het deurframe. Onderaan komt de gipsplaat wat meer naar voor tov de deurlijst en bovenaan wat meer naar achter (scheelt niet veel hoor, een mm ofzo) en de opening tussen deurframe en gyproc is ook niet overal even groot. Als je dat strak kit, zie je dat zeer duidelijk en daarom heb ik het wat minder strak gekit en ligt de kit er iets op waardoor het minder opvalt en is het met matte muurverf geschilderd zodat het heuvellandschap ook wat minder opvalt. Andere verf lijkt mij ook niet echt iets op te lossen aangezien ik al matte verf gebruikt heb. Als er een hoogteverschil is die overal ongeveer gelijk is, kan je makkelijk een strakke driehoek kitten. Nu moet ik een soort van lichte n-vorm kitten, maar daar heb je niet echt tooltjes voor zover ik weet omdat kit daar ook niet echt voor bedoeld is. In mijn hoofd was dit een tijdelijke oplossing toen om verder te kunnen.Op foto idd nog cva. Ziet er mij hout uit. Anders schilderskit en alles in geheel nieuw laagje verf geven?
) maar kan aan mij liggen natuurlijk omdat ik (te) perfectionistisch ben.Shit, da's inderdaad lelijkBeter kitten dan dit gaat niet echt volgens mij, omdat de gyprocplaat niet 100 procent parallel loopt met het deurframe. Onderaan komt de gipsplaat wat meer naar voor tov de deurlijst en bovenaan wat meer naar achter (scheelt niet veel hoor, een mm ofzo) en de opening tussen deurframe en gyproc is ook niet overal even groot. Als je dat strak kit, zie je dat zeer duidelijk en daarom heb ik het wat minder strak gekit en ligt de kit er iets op waardoor het minder opvalt en is het met matte muurverf geschilderd zodat het heuvellandschap ook wat minder opvalt. Andere verf lijkt mij ook niet echt iets op te lossen aangezien ik al matte verf gebruikt heb. Als er een hoogteverschil is die overal ongeveer gelijk is, kan je makkelijk een strakke driehoek kitten. Nu moet ik een soort van lichte n-vorm kitten, maar daar heb je niet echt tooltjes voor zover ik weet omdat kit daar ook niet echt voor bedoeld is. In mijn hoofd was dit een tijdelijke oplossing toen om verder te kunnen.
Nu het donker is heb ik foto's kunnen trekken met de slechte lichtinval van het slechtste stuk.
![]()
![]()
Vinden jullie nog steeds dat ik overdrijf? Mij geeft dit het "help, mijn man is een klusser" gevoel (en dat stoort me vooral omdat ik die man ben) maar kan aan mij liggen natuurlijk omdat ik (te) perfectionistisch ben.
.Dit is gedaan met schilderskit en overschilderd met matte verf. Ik leg het misschien niet goed uit, maar als 2 oppervlakken ongeveer op dezelfde hoogte liggen, maar toch een licht verloop hebben t.o.v. elkaar waar onderaan het ene oppervlak een mm uitsteekt en bovenaan het andere oppervlak een mm uitsteekt, ga je het nooit strak gekit krijgen imo. Je gaat altijd een kitnaad hebben die eerst schuin de ene kant gaat aflopen en daarna schuin de andere kant. Door de kit er wat bovenop te leggen zie je dat verloop niet, maar krijg je wel een heuvellandschap omdat je geen tools hebt die je kit er licht op laten liggen.Shit, da's inderdaad lelijk.
Als dat de overgang is tussen deurplint en gyproc muur, kan je toch ipv te kitten met silicone voor een overschilderbare schilderskit gaan? Moet je mss muur even opnieuw doen na het kitten maar gaat er wel strak uitzien.