Eerste hulp bij klus-gevallen

Hallo, ik heb een meterkast in de muur en moet dus framepje + duer rond. 80cmx50cm. Dit zou ideaal zijn. Iemand een idee of alternatief?

meterkast.webp
Dat is wel een leuk alternatief voor kleine kastjes. Wat zijn bij jou de afmetingen en komt het bij jou naar voor of zit het In e muur verwerkt zoals op de foto?

Ik heb gisteren mijn slinger met tuinlampjes opgehangen, nu de stekker steek ik enkel in als ik licht wil (duh), maar nu zoek ik iets om deze op de niet brandende momenten af te schermen. Momenteel heb ik er een plastic zakje omheen gedaan maar dit is alles behalve ideaal, het is wel een dikke blokstekker.

Dit zit op het uiteinde van de afvoerslang van mijn nieuwe vaatwasser, dat stukje is vanbinnen gewoon dicht waardoor het water er niet doorkomt. Is het de bedoeling dat ik hier zelf een gat in snijd of moet ik dit vervangen door iets anders?

Hallo, ik heb een meterkast in de muur en moet dus framepje + duer rond. 80cmx50cm. Dit zou ideaal zijn. Iemand een idee of alternatief?

meterkast.webp

Hou er rekening mee dat uw elek kastnog altijd een eigen deur moet hebbenuit niet brandbaar materiaal voor het AREI.

Dit zit op het uiteinde van de afvoerslang van mijn nieuwe vaatwasser, dat stukje is vanbinnen gewoon dicht waardoor het water er niet doorkomt. Is het de bedoeling dat ik hier zelf een gat in snijd of moet ik dit vervangen door iets anders?

Topje afsnijden, dat stuk dat toe is hoort toe aan de afvoer van de keuken en niet de slang zelf, dus eerst slang er af trekken.

Laatst bewerkt:
Iemand al een zwembad ingegraven?
Zag deze staan die we overwegen om te kopen en dan in te graven.
Gaat dat vlot bij dit type zwembaden?
Intex voorbeelden genoeg, maar deze vogue precies minder

Ik zou een interne coax kabel die van de voorgevel tot de berging loopt willen vervangen door een dikkere van Telenet die ineens tot het distributiepunt buiten loopt.

Ergens in een van de foldertjes van Telenet staat dat je eigenlijk niet aan de draad mag "trekken".

Is dat echt zo not-done? Ik zou anders gewoon beide kabels wat strippen en dan de kopers aan elkaar knopen. Maar beschadig ik dan de nieuwe kabel potentieel?

Ik zou een interne coax kabel die van de voorgevel tot de berging loopt willen vervangen door een dikkere van Telenet die ineens tot het distributiepunt buiten loopt.

Ergens in een van de foldertjes van Telenet staat dat je eigenlijk niet aan de draad mag "trekken".

Is dat echt zo not-done? Ik zou anders gewoon beide kabels wat strippen en dan de kopers aan elkaar knopen. Maar beschadig ik dan de nieuwe kabel potentieel?
Als het echt al een oude kabel is, kun je die beter gewoon vervangen. Die kabels kosten ook niet zo gek veel.

Als het echt al een oude kabel is, kun je die beter gewoon vervangen. Die kabels kosten ook niet zo gek veel.
Ja dat is de bedoeling ook. Kabel is niet oud maar van een lagere kwaliteit dan de Telenetkabel waarmee ik binnen kom. Bij Telenet leken ze er niet echt scheutig op dat ik die twee aan elkaar zou zetten en dat zij daarachter dan nog eens hun basisinstallatie moeten zetten.

De vraag om ze aan elkaar te hangen is vooral zodat ik met de "oude" de andere naar binnen kan trekken.

Ja dat is de bedoeling ook. Kabel is niet oud maar van een lagere kwaliteit dan de Telenetkabel waarmee ik binnen kom. Bij Telenet leken ze er niet echt scheutig op dat ik die twee aan elkaar zou zetten en dat zij daarachter dan nog eens hun basisinstallatie moeten zetten.

De vraag om ze aan elkaar te hangen is vooral zodat ik met de "oude" de andere naar binnen kan trekken.
Lijkt me niet echt een groot probleem. We hebben die van ons ook binnengetrokken en perfecte verbinding. Je moet het ze natuurlijk ook niet melden. Let er alleen wel wat mee op zodat er geen kinks inslagen.

@GADGET en natuurlijk de andere die er wat verstand van hebben:

Ik heb op Facebook gevraagd welke tuinier uit de regio aan te raden was om een omheining te plaatsen en van de 10 reacties gaven er 5 dezelfde naam.
De tuinier in kwestie dus gecontacteerd met de vraag of hij nog ruimte in zijn agenda heeft wanneer ik verhuis én dat ik een stevige omheining van minimaal 180m hoog nodig heb om mijn mechelaar in mijn tuin te kunnen houden. Hij stelde draadpanelen of een houten schutting voor maar zei direct dat die laatste een pak meer kost.
Voor de draadpanelen rekent hij €65 per lopende meter, alles inclusief (materiaal + werkuren).
Is dit een correcte prijs?

@Mulan
Ja waarschijnlijk wel.
Beetje afhankelijk van situatie en aantal meters etc. Materiaalprijzen zijn jammer genoeg ook allemaal gestegen.

Hout zal inderdaad duurder zijn. Met het verschil dat dat wel dicht is en de draadpanelen kijk je door. Maar verder wel zeer degelijk en geschikt hoor.

Thx @GADGET
Heb geen zin in offertes opvragen wanneer ik niet weet of de tuinier goed werk zal leveren, op tijd kan komen,... Genoeg prutsers te vinden die dan privé een berichtje sturen dat als ik voor het materiaal zorg, zij de werken wel zullen uitvoeren :unsure:
Groene omgeving dus bewust wél doorkijk en het zal ongeveer 60 lopende meter zijn.

Wat zijn jullie ervaringen met zonwerend glas?
Met een tuin op het zuiden lijkt mij dat geen slechte investering maar mijn vriend staat hier nogal sceptisch tegenover omdat 1) dit in de winter evenzeer de warmte buitenhoud en 2) in de zomer zodanig warm wordt dat het nog warmte aan de ruimte kan afgeven.
Hij zou louter screens langs de buitenkant steken.

Met een tuin op het zuiden lijkt mij dat geen slechte investering maar mijn vriend staat hier nogal sceptisch tegenover omdat 1) dit in de winter evenzeer de warmte buitenhoud en 2) in de zomer zodanig warm wordt dat het nog warmte aan de ruimte kan afgeven.
Wij hebben bewust gekozen voor vierseizoenensglas op de zuidkant (schuifraam) en zijn daar heel tevreden over. In de zomer houdt dat echt wel heel goed de warmte buiten, in de winter ook nog niet echt een nadeel van ondervonden, er komt dan precies toch wel warmte binnen van de zon.
Op de iets frissere zomerdagen (zeker deze zomer) zetten wij gewoon de schuifraam open (wel een schuifvliegenraam erin).

Wij hebben 4seizoensglas en in de zomer wordt dat toch wel warm eigenlijk. Niet zo warm als bij vrienden van ons met gewoon glas, maar toch warm genoeg om een airco te willen.
In de winter wel geen enkel last van, het is nieuwbouw dus sowieso meer dan genoeg warmte.

Hier ook 4seizoensglas op het zuiden maar merk er eigenlijk niet zo heel veel van, beter investeren in rolluiken of screens :)

Terug
Bovenaan