Eerste hulp bij klus-gevallen

Stomme vraag waarschijnlijk but here it goes: bij m'n rookmelders zitten zelftappende schroeven, ik zou dus niet moeten boren.
Gewoon met de accu boor/schroefmachine zou dat moeten lukken? Ben nog aan't twijfelen tussen muur en plafond.

Stomme vraag waarschijnlijk but here it goes: bij m'n rookmelders zitten zelftappende schroeven, ik zou dus niet moeten boren.
Gewoon met de accu boor/schroefmachine zou dat moeten lukken? Ben nog aan't twijfelen tussen muur en plafond.
Dat valt te zien in welk materiaal je die zelf tappende schroeven gaat proberen bevestigen.

Ik heb een kelder waar water inkomt in de winter. Nu ben ik de zone waar ik vermoed het meeste water via de muur binnenkomt eens aan het behandelen met plaspactuna om te kijken wat dat geeft. Valt mij nu voor de eerste keer op dat er echt een serieuze bron uit 1 scheurtje in de muur komt. Zie dit filmpje (imgur).

Zoals je ziet zal dit met plaspactuna niet te behandelen zijn. Iemand tips voor dit kleine scheurtje te stoppen? Ik vond reeds Thoro waterplug maar minimum per kg te koop, en niet in de lokale bouwmarkt.

Ja, uw draad van uw schroef gaat niet echt houden in uw steen.

Een Fischer duopower plug erin en dan de schroef (in dit geval gaat die zelfrapper dus niet zoveel nut hebben)

Onze badkamer is opnieuw geplakt maar dat droogt gene meter. Er staat een elektrisch vuurtje maar het gaat niet echt vooruit.

Best een bouwdroger zetten?

Je moet nu ook niet perse nen duopower gaan aanraden voor ne rookmelder he :p een aldiplug zal dat ook wel houden als het ware maar inderdaad, zelftappers en steen is geen goede combi

Onze badkamer is opnieuw geplakt maar dat droogt gene meter. Er staat een elektrisch vuurtje maar het gaat niet echt vooruit.

Best een bouwdroger zetten?
nu net? met dit weer gaat dat idd ni echt vooruit gaan.. ventileren ventileren ventileren.. en bouwdroger als het moet maar best 2-3 dagen wachten na plakken.

nu net? met dit weer gaat dat idd ni echt vooruit gaan.. ventileren ventileren ventileren.. en bouwdroger als het moet maar best 2-3 dagen wachten na plakken.
Neen als een kleine week.

Nu hebben we nog wel tijd vooraleer de meubels geplaatst worden maar de muur waartegen de radiator komt is nog niet droger.

Vraagje omtrent potentieel opstijgend vocht. Ik ken er absoluut niets van, maar dit huis valt ons in de smaak, schoonbroer is architect en al meegeweest, dus eigenlijk hoef ik me geen zorgen te maken.

Toch wil ik een iets breder publiek om hun mening vragen.

Dit zijn foto's van de voorgevel en achtergevel van het huis. Lijkt dit opstijgend vocht? Binnen is er 100 % zeker niets van te merken, maar het huis is ook nog maar 13 jaar oud en zou heel wat isolatie voorbij moeten geraken om al binnen zichtbaar te zijn natuurlijk.

Elk mening wordt geapprecieerd.

1.png
2.png
opstijgend vocht is eerder een interieurprobleem. Dit lijkt me eerder een geval van de typische belgische tuinaannemer maar foto's zijn te klein om zeker te zijn. Dilatatievoegen onderaan met terras toegemaakt om toch geen te hoog opstapje naar de deur/schuifraam te hebben. Dit zijn de verticale stootvoegen onderaan waar het water uitloopt.

Ideaal is dat niet en moeilijk op te lossen want de voeg hoger openen is maar stuk van de oplossing, de folie zit op de hoogte van de dilatievoeg en er zal dus altijd water blijven inzitten.
Of dat een reden is het huis niet te kopen moet je zelf weten.. Binnen moet dit op zich geen impact hebben, de folie zit daar normaal minstens 5-10cm hoger namelijk (vocht val in de spouw lager en dan naar buiten). Om zeker te zijn zou ik binnen wel eens net boven de plint (liefst achter maar dat zal niet lukken vrees ik) meten met vochtmeter (te huren?) want binnen zou het wel impact kunnen hebben op onverwachte kosten voor esthetische redenen.

Neen als een kleine week.

Nu hebben we nog wel tijd vooraleer de meubels geplaatst worden maar de muur waartegen de radiator komt is nog niet droger.
ik bedoel dat je nu in de winter met dit weer sowieso langere droogtijden hebt. Op een week zeker niet droog te verwachten.
Eén tip alvast: geen meubel laten plaatsen zonder voldoende droging, kans op schade aan meubel te groot anders naar mijn bescheiden mening.

ik bedoel dat je nu in de winter met dit weer sowieso langere droogtijden hebt. Op een week zeker niet droog te verwachten.
Eén tip alvast: geen meubel laten plaatsen zonder voldoende droging, kans op schade aan meubel te groot anders naar mijn bescheiden mening.
Ja dat is sowieso het plan.

Vraagje omtrent potentieel opstijgend vocht. Ik ken er absoluut niets van, maar dit huis valt ons in de smaak, schoonbroer is architect en al meegeweest, dus eigenlijk hoef ik me geen zorgen te maken.

Toch wil ik een iets breder publiek om hun mening vragen.

Dit zijn foto's van de voorgevel en achtergevel van het huis. Lijkt dit opstijgend vocht? Binnen is er 100 % zeker niets van te merken, maar het huis is ook nog maar 13 jaar oud en zou heel wat isolatie voorbij moeten geraken om al binnen zichtbaar te zijn natuurlijk.

Elk mening wordt geapprecieerd.

1.png
2.png
Dat huis ken ik, was me nog niet opgevallen dat die daar last van hadden.
Binnen denk ik (al even niet meer binnen geweest) er toch niks van gezien te hebben.

Interesse in de aankoop?

Je moet nu ook niet perse nen duopower gaan aanraden voor ne rookmelder he :p een aldiplug zal dat ook wel houden als het ware maar inderdaad, zelftappers en steen is geen goede combi
kheb een setje gekocht, alles wordt geplugged met duopowers tegenwoordig :D

Ook wel gemakkelijk dat ik in principe niet meer moet kiezen (holle wand, volle wand, het pakt allemaal)

Pluggen gebruiken dus. Zelftappers zou ik persoonlijk alleen maar in hout of metaal gebruiken.
Zelftappers in hout? Je bedoelt een ordinaire houtschroef :P

Duopowers kosten bijna niks meer en werken voor alles. Voor 0,14c/plug zou ik niet sukkelen alvast. En als je er toch om moet rijden neem dan ineens de good stuff. Maar het klopt dat je die wel met elke plug voor steen kan vastzetten.

Al moet ik wel zeggen dat specifieke pluggen nog altijd beter zijn dan duopowers. Een SX-plug kan wel wat meer gewicht af dan een duopower. Maar het is vooral de brede inzetbaarheid die een duopower zo interssant maakt.

Zelftappers in hout? Je bedoelt een ordinaire houtschroef :p

Duopowers kosten bijna niks meer en werken voor alles. Voor 0,14c/plug zou ik niet sukkelen alvast. En als je er toch om moet rijden neem dan ineens de good stuff. Maar het klopt dat je die wel met elke plug voor steen kan vastzetten.

Al moet ik wel zeggen dat specifieke pluggen nog altijd beter zijn dan duopowers. Een SX-plug kan wel wat meer gewicht af dan een duopower. Maar het is vooral de brede inzetbaarheid die een duopower zo interssant maakt.
Je hebt toch ook specifieke houtschroeven met extra scherpe punt waardoor ze veel beter zelftappen?

De situaties waarin een Duopower onvoldoende zijn in een DHZ situatie zijn toch zeldzaam denk ik :)

Dakwerken hebben tien jaar garantie.

Geldt dat ook voor als ze de pannen verkeerd gelegd hebben?

Je hebt toch ook specifieke houtschroeven met extra scherpe punt waardoor ze veel beter zelftappen?

De situaties waarin een Duopower onvoldoende zijn in een DHZ situatie zijn toch zeldzaam denk ik :)
Dat is niet tappen maar eerder snijden of boren. Juist is juist eh :P
Ik denk dat elke spaanplaatschroef van een degelijk merk zo wel een punt heeft. Ook tevens de reden dat spaanplaatschroeven niet altijd zo geschikt zijn voor pluggen. Hiermee snij je soms de plug kapot.

Bwa let op hoor, niet in elk materiaal zit een duopower even stevig vast. Als je iets zwaar aan een muur wilt hangen dan kan je al eens tegen de limiet zitten. Natuurlijk kan je ook altijd een maatje groter nemen, dat is toch hetgeen wat ik doe. Liever een gat van 8 of 10 dan iets dat na een tijdje naar beneden valt :P

Terug
Bovenaan