Eerste hulp bij klus-gevallen

Dag experts!
Mijn aannemer gaat enkel een witte primer op mijn muren zetten. Ik wil alles wit verven. Hoeveel verf heb ik dan per m2 nodig?

In onze (open) gang komt er tegen een muur met steenstrips een stalen trap (gesloten treden) + leuning.
We gaan ons nog informeren bij de desbetreffende stielmannen, maar toch hier ook even vragen.
Wat wordt eerst geïnstalleerd, de trap of de steenstrips?
Dus trap tegen steenstrips of steenstrips laten aansluiten op de trap?

Een klinker kost zeer weinig (ik kan dat onder de 10€/m2 aankopen..) en dat legt veel sneller. Leggen wij 100m2/dag van als dat een mooi vlak is.
Een simpele betonklinker dan?

Wij hebben hier een klein stukje simpele klinkers (14x14 of 15x15 is dat zeker?) en de prijs daarvoor verschilde toch (gewoon al in aankoop natuurlijk) van onze kleiklinkers (Vandersanden Modena Antica).

Nog iets om rekening mee te houden als je de kasseien zelf niet hergebruikt:
Ga je ze dan laten afvoeren, wat geld kost
Ga je ze verkopen, wat nog een beetje geld kan opbrengen
Geef je ze weg
Wel, diegene die gisteren langskwam om de offerte op te maken zei dat hij wel wat volk kende die de bestaande kasseien kon overnemen. Gaat om een behoorlijk grote oppervlakte (oprit is 3m breed x 38m diep) en dan heb ik nog elders 7 paletten met kasseien overschot. Geen idee wat de vorige eigenaar daar mee van plan was.

Die kasseien herleggen komt inderdaad duurder uit wegens meer manuren.

Een simpele betonklinker dan?

Wij hebben hier een klein stukje simpele klinkers (14x14 of 15x15 is dat zeker?) en de prijs daarvoor verschilde toch (gewoon al in aankoop natuurlijk) van onze kleiklinkers (Vandersanden Modena Antica).

Kleiklinkers is niet te vergelijken natuurlijk. Kost wel wat meer ja. Maar imo het mooiste materiaal om mee te werken.

De goedkoopste betonklinkers zijn 22x11. Maar 15/15 of 20/20 kost ook maar een euro meer ofzo

Ik heb hier het voorbije weekend een klein stukje bijgechaped in de dressing. Ligt redelijk goed maar op sommige plaatsen ligt de chape 1 a 2 mm lager. Ik wil hier een PVC/vinyl plankenvloer zwevend opleggen. Gaat dat een probleem geven die paar mm ? Iemand een idee anders hoe ik best nog plaastelijk die 1 a 2mm opvul ? Bepaalde producten die hier geschikt voor zijn ? Liefst iets dat je goed in de hand kan houden en niet al te fel uitloopt. Of zo laten ?
Ik zou gewoon een zakje egalisatiecement gaan halen en dat opvullen.
Oneffenheden onder je vloer ga je nog verrassend goed voelen.

Straks offerte laten opmaken voor de vernieuwing van de oprit, aanleg van een terras en hier en daar een padje. Ik hoop dat het allemaal meevalt van prijs. Met een budget van 15K hopen we er wel te geraken ... Hoe sparen we best geld uit? Ik wil de bestaande oprit (bestaande uit kasseien) wel zelf uitbreken met wat vrienden en we zullen ook wel wat uitsparen als we de kasseien laten heraanleggen in plaats van nieuwe klinkers te kiezen.
Ik heb op de BIS beurs eens prijs gevraagd voor heraanleg van onze oprit in kasseien. Puur heraanleg dus, met onze bestaande kasseien. Wel een stukje afgraaf onder de kasseien, dan ik dacht gestabiliseerd zand en dan de kasseien herleggen met nieuw voegwerk. Kwam dacht ik op 50€/m². En idd, door Portugezen.

Bij ons is het +- 450m², dus heb voorlopig vriendelijk bedankt. :S

Komen morgen 2 kijken voor offerte voor isoleren buiten gevel, ergens een 70 m2, iemand een idee aan wat ik mij mag verwachten? Afwerking boven de isolatie mag gerust iets goedkoop zijn, zicht speelt mij geen rol want moet er toch niet op kijken :unsure:

Komen morgen 2 kijken voor offerte voor isoleren buiten gevel, ergens een 70 m2, iemand een idee aan wat ik mij mag verwachten? Afwerking boven de isolatie mag gerust iets goedkoop zijn, zicht speelt mij geen rol want moet er toch niet op kijken :unsure:
knal er dan gewoon wat sandwichpanelen tegen :p

nee, geen idee. Maar lijkt me wel dat de afwerking net het prijsverschil zal maken.

Mijn achtergevel is gedaan geweest door Deroo Cl & Co, die is ongeveer de helft zo groot als die van u en kwam in 2019 op + 5500€ uit.
Met de prijzen de dag van vandaag zou ik dat maal 5 of zo doen voor gevel. Dus ik zou zeggen een 25k :eek:

Hier in Pittem hebben ze een paar dagen later ook apotheek Vermeulen-Van hecke gedaan. Zo kan je eens zien hoe het er kan uit zien later.

Hierbij bevestigen wij u onze prijs voor de uit te voeren buitenbepleistering (siliconenharspleister) op isolatie (25cm en 10cm dikke verbeterde polystyreen-platen, systeem TOP 32, isolatie met lambdawaarde van 0.032 W/(mK).

Werk omvat: Achtergevels woning.

Opmerking:-De werken worden uitgevoerd met de producten van Sto.

-In de kostprijs is er een 10-jarige verzekeringsgarantie inbegrepen.

-Als afwerking wordt er gebruik gemaakt van StoLotusan K 1.5mm. Dit is de hoogst

mogelijke kwaliteit van siliconenharspleister op de markt (extra water- en vuilwerend!).

-Indien er gekozen wordt voor een heel donkere kleur (helderheidswaarde < 25) dan moet de

crepi extra geschilderd worden met een warmtewerende verf (Sto X Color Black). Het

schilderen is niet inbegrepen in de kostprijs.

Werken uitgevoerd als volgt:

-Plaatsen van de steigers.

-Afspuiten van de gevels onder druk om alle vuil en stof te verwijderen.

-Plaatsen van de sokkel-isolatie (extra geplugd en waterdicht gecoat!)

-Plaatsen van een blauwstenen plint.

-Plaatsen van de sokkelprofielen met druipneus op de plinten.

-Plaatsen van een aluminium dorpel aan raam achtergevel, voorzien van crepi-opstanden (kleur: wit).

-Plaatsen van de isolatie-platen.

-Opspuiten van alle naden en voegen met PUR om koudebruggen te voorkomen.

-Vlakschuren van de isolatie-platen.

-Afschermen van alle niet te bepleisteren delen.

-Plaatsen van alle nodige hoekweefsels en stopprofielen.

-Plaatsen van de grondlaag in 2 lagen voorzien van een wapeningsnet over de volledige oppervlakte.

-Vlakschuren van de grondlaag na plaatsen van de wapeningslaag.

-Plaatsen van de eindlaag in StoLotusan K (kleur naar keuze met helderheidswaarde > 25).

-Opruimen van de werf.

Kostprijs voor deze werken : 5250 EUR excl. BTW.

Mijn achtergevel is gedaan geweest door Deroo Cl & Co, die is ongeveer de helft zo groot als die van u en kwam in 2019 op + 5500€ uit.
Met de prijzen de dag van vandaag zou ik dat maal 5 of zo doen voor gevel. Dus ik zou zeggen een 25k :eek:

Hier in Pittem hebben ze een paar dagen later ook apotheek Vermeulen-Van hecke gedaan. Zo kan je eens zien hoe het er kan uit zien later.

Hierbij bevestigen wij u onze prijs voor de uit te voeren buitenbepleistering (siliconenharspleister) op isolatie (25cm en 10cm dikke verbeterde polystyreen-platen, systeem TOP 32, isolatie met lambdawaarde van 0.032 W/(mK).

Werk omvat: Achtergevels woning.

Opmerking:-De werken worden uitgevoerd met de producten van Sto.

-In de kostprijs is er een 10-jarige verzekeringsgarantie inbegrepen.

-Als afwerking wordt er gebruik gemaakt van StoLotusan K 1.5mm. Dit is de hoogst

mogelijke kwaliteit van siliconenharspleister op de markt (extra water- en vuilwerend!).

-Indien er gekozen wordt voor een heel donkere kleur (helderheidswaarde < 25) dan moet de

crepi extra geschilderd worden met een warmtewerende verf (Sto X Color Black). Het

schilderen is niet inbegrepen in de kostprijs.

Werken uitgevoerd als volgt:

-Plaatsen van de steigers.

-Afspuiten van de gevels onder druk om alle vuil en stof te verwijderen.

-Plaatsen van de sokkel-isolatie (extra geplugd en waterdicht gecoat!)

-Plaatsen van een blauwstenen plint.

-Plaatsen van de sokkelprofielen met druipneus op de plinten.

-Plaatsen van een aluminium dorpel aan raam achtergevel, voorzien van crepi-opstanden (kleur: wit).

-Plaatsen van de isolatie-platen.

-Opspuiten van alle naden en voegen met PUR om koudebruggen te voorkomen.

-Vlakschuren van de isolatie-platen.

-Afschermen van alle niet te bepleisteren delen.

-Plaatsen van alle nodige hoekweefsels en stopprofielen.

-Plaatsen van de grondlaag in 2 lagen voorzien van een wapeningsnet over de volledige oppervlakte.

-Vlakschuren van de grondlaag na plaatsen van de wapeningslaag.

-Plaatsen van de eindlaag in StoLotusan K (kleur naar keuze met helderheidswaarde > 25).

-Opruimen van de werf.

Kostprijs voor deze werken : 5250 EUR excl. BTW.
Gaat wel over gevel zonder ramen, dus gewoon grote rechthoek. Is geen bepleister8ng dat ik zoek, zou veel te duur zijn

Hoe lang zou het duren om een huis van 160 m2 te verven met 2 personen? Primer + verf, nieuwbouw houtskeletwoning.
Binnenmuren en plafonds dan? Ik zou toch wel een 10-20-tal volle dagen uitrekken. Plafonds, zeker hoge, zijn een merde. Onderschat ook het voorbereidend werk (schuren, afplakken, stofvrij maken) niet. Een professionele schilder kan dat waarschijnlijk op een week of zo.

(hebben we ook maar achteraf door) Blijkbaar moet je na je eerste laag primer er nog eens met de schuurmachine over om oneffenheden in pleisterwerk op gyproc eruit te krijgen. Maar da's veel extra tijd dat je dan nodig hebt tussen drogen en opnieuw stofvrij maken etc. Wij gaan gewoon de stukken bijwerken waar de lichtinval de oneffenheden zichtbaar maakt. #watjezelfdoetdoejebeter 😅 /s.

Binnenmuren en plafonds dan? Ik zou toch wel een 10-20-tal volle dagen uitrekken. Plafonds, zeker hoge, zijn een merde. Onderschat ook het voorbereidend werk (schuren, afplakken, stofvrij maken) niet. Een professionele schilder kan dat waarschijnlijk op een week of zo.

(hebben we ook maar achteraf door) Blijkbaar moet je na je eerste laag primer er nog eens met de schuurmachine over om oneffenheden in pleisterwerk op gyproc eruit te krijgen. Maar da's veel extra tijd dat je dan nodig hebt tussen drogen en opnieuw stofvrij maken etc. Wij gaan gewoon de stukken bijwerken waar de lichtinval de oneffenheden zichtbaar maakt. #watjezelfdoetdoejebeter 😅 /s.
Pleisterwerk op Gyproc? Hoe bedoel je?

Het voorbereidend werk om te schilderen is net minder bij HSB.

Doorgaans heb je ofwel een F2A afwerking, waarbij enkel de groeven, vijsgaten en hoekjes en kanten worden opgestopt, en die moet je dan afschuren alvorens te schilderen.

Of je hebt een F2B afwerking, en dat is in principe schildersklaar, dan wordt een lichte, effen plamuurlaag over de ganse oppervlakte aangebracht.

Maar pleisterwerk uitplamuren zoals bij een gemetste woning hoef je normaliter nooit te doen.

Amai 20 dagen is toch wat langer dan we dachten. We willen graag schilderen voor we verhuizen en weten niet goed wanneer we best de huur opzeggen. We zijn gaan ook nagenoeg alles zelf verhuizen. De woning wordt normaal begin april opgeleverd maar we hebben geen datum gekregen aangezien het nog enkele weken zou kunnen opschuiven als er leverproblemem zijn. Ik kan enkel per maand opzeggen, dus we twijfelen tussen eind mei en eind juni om te verhuizen. Vind het ook wat gevaarlijk om de huur al op te zeggen als we nog geen opleveringsdatum hebben maar wil ook geen 3 maanden voor niks huren...

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan