EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Blijf erbij dat we een Radja gemist hebben tegen France int wk. Of alleszins zo'n type. Maar denk niet echt dat we nog zo'n types hebben buiten fellaini.

Blijf erbij dat we een Radja gemist hebben tegen France int wk. Of alleszins zo'n type. Maar denk niet echt dat we nog zo'n types hebben buiten fellaini.
Iemand met zo'n mentaliteit ben je liever kwijt dan rijk in een teamsport.
Als het zonder Radja niet lukt, dan met Radja ook niet. En dabei, was er nog plaats voor hem in het middenveld?

Snap de lof voor Witsel niet. Heeft imo 1 goeie wedstrijd gespeeld voor ons en voor de rest is dat de grootste factor dat alle snelheid uit een wedstrijd of aanval wordt gehaald. kerel kent maar een pas en dat is opzij leggen.
Dan kent ge niks van voetbal. Witsel is veruit de beste spelverdeler die wij hebben.

Vant kaske naar de muur is nu ook wel overdreven hé, beide wedstrijden op het WK waren zonder inzet.
Engeland wint van Tunesie met een goal in blessuretijd.
In de kwartfinale voorbij Colombia met penalties.
In de halve finale verliezen tegen Kroatië na verlengingen.

Uiteindelijk hebben ze 3 van hun 7 matchen gewonnen na 90 of 120min voetbal.
Indrukwekkend is dat nu toch ook niet.

Straks mogen Praet - Dendoncker het doen op het middenveld. Ben wel benieuwd naar deze combo. Lukaku kapitein, perfecte moment om zijn ego nog wat te paaien, zo vlak voor het EK.

Dan kent ge niks van voetbal. Witsel is veruit de beste spelverdeler die wij hebben.

asgDmTo.png

Die twee zinnen samen :rofl:

Radja had perfect een optie kunnen zijn een aantal jaren geleden, maar die zijn potentieel is compleet verknoeid geweest. Ze hebben die steeds in de weegschaal gelegd met onze offensieve middenvelders, terwijl ze die gewoon in zijn oude rol van bij Cagliari moesten casten: defensieve middenvelder / diepliggende spelmaker. In die rol was hij een van de beste spelers in Italië, zo niet een van de betere ter wereld. Ik ben er van overtuigd dat een Nainggolan op de juiste positie en met het vertrouwen dat hij verdiende, ons middenveld een gigantische boost zou gegeven hebben. Of dat genoeg zou geweest zijn tegen Frankrijk, dat is altijd koffiedik kijken natuurlijk. Maar een middenveld met Nainggolan (in een verdedigende rol), Witsel (centraal) en De Bruyne (in een offensieve rol) ... dat had toch echt het potentieel van pure wereldklasse.

Dat Nainggolan absoluut geen modelprof is, en dat hij ook niet de makkelijkste zal zijn (al sprak zijn clubcoach dat indertijd tegen), dat snap ik absoluut. Maar we spreken hier niet van een halve gare alla Ballotelli of een halve crimineel alla Benzema he. En België is ook geen Frankrijk dat het zich kan veroorloven om wereldtoppers thuis te laten (zelfs Frankrijk nu niet meer). Enfin, het is vijgen na Pasen nu natuurlijk. Sinds hij gesnubbed is geweest door Martinez en daarna om financiële redenen weg moest bij Roma heeft hij nooit zijn echte topniveau meer gehaald, en is hij nu ook al 33.

Maar het niet gebruiken van Nainggolan is voor mij wel de grootste flater geweest van onze gouden lichting, en ik ben er zeker van dat onze winstkansen met hem (opnieuw, in de juiste rol en met vertrouwen) op de voorbije toernooien hoger hadden gelegen.

Laatst bewerkt:
Iemand met zo'n mentaliteit ben je liever kwijt dan rijk in een teamsport.
Als het zonder Radja niet lukt, dan met Radja ook niet. En dabei, was er nog plaats voor hem in het middenveld?

Alle andere spelers hadden geen probleem met Radja voor zover gekend.

En Witsel beste spelverdeler :lol:
Youri en Kevin zijn toch een stuk beter daarin hoor

Ik wist tot vandaag niet eens dat de RD's zouden spelen vandaag, ik loop hopeloos achter 😅

Weten we al of Kevin het gaat halen eigenlijk? Een EK zonder hem erbij wordt veel minder interessant.

Carrasco heeft zich precies vergist van shampoo.

Voor de rest: vriendschappelijk tegen Griekenland zo kort voor het EK, daar gaan we niet veel van leren. Blessures vermijden aub.

Amai carrasvo verrast mij, is weer op zen oude niveau. Zou hem wel eens op het veld willen zien met Hazard er bij.

Doku ook ok, maar mekkert veel te veel op zichzelf.

Als Chadli er op komt zet ik iets anders op.

Sterke Praet. De slimste voetballer op het veld. Één tijd spelen, tussen de lijnen lopen, diepte opzoeken en ook al zeker 6 à 7 goeie intercepties.

Doku moet eens wat meer richting vijandelijk doel lopen.

Ik vind het toch redelijk mager tegen een ploeg zoals Griekenland. Logisch misschien met het EK indachtig maar toch. Carrasco verbaast inderdaad want ik had die eigenlijk volledig afgeschreven nadat hij geld ging scheppen in China. Zat ik toch helemaal verkeerd.

Ik vind het toch redelijk mager tegen een ploeg zoals Griekenland. Logisch misschien met het EK indachtig maar toch. Carrasco verbaast inderdaad want ik had die eigenlijk volledig afgeschreven nadat hij geld ging scheppen in China. Zat ik toch helemaal verkeerd.

Die was dit jaar titularis bij de kampioen van Spanje (Atletico), dus ja...

Ik heb het voetbal amper gevolgd dit jaar eerlijk gezegd, op de Belgische competitie en enkele CL wedstrijden na 😅. Zijn niveau was erg belabberd bij de RDs terwijl hij in China speelde vandaar.

Nu samen met Praet de beste speler vanavond imo. Mooi hoe dat ook ten goede kan keren in het voetbal.

En toen Atlético uit CL ging tegen Chelsea was hij geblesseerd, anders waren ze doorgeweest en had KDB met CL-zege op zak zonder blessure aan start EK gestaan. Om ons naar goud te loodsen en de ballon d'or te winnen!

:unsure:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan