Volledig eens met al jouw analyses hier. Maar over Doku had ik nu toch gedacht dat je gezien zijn evolutie , daar toch je mening al had over herzien tov toen hij nog bij Anderlecht zat.
Die snelheid is idd ongezien. Maar ook die techniek is toch van een uitzonderlijk niveau. En ook gewoon een topmentaliteit. En dat gebrek aan overzicht dat men al te graag aanhaalt wordt ook zwaar overschat. Dit is geen Amuzu, waar dit wel een probleem is. Jeremy Doku is mss wel het grootste talent dat Neerpede al heeft kunnen afleveren, voorlopig. Dat die op zijn 19 al kan uitblinken in de kwartfinale van een EK tegen een stevig Italie zegt voor mij genoeg.
Dat Ansu Fati een groter talent is lijkt mij nu niet echt een schande. Al is het daar natuurlijk hopen dat die blessure zijn evolutie niet teveel afremt.
Goed, ik kan enkel hopen dat Doku blijft evolueren, en zelfs zijn grootste criticasters ooit zal kunnen overtuigen. Want uiteraard is hij er nog niet.
Heb gisteren ook echt mijn best gedaan om niet biased te zijn tov Doku, maar toch vind ik niet dat die nu gisteren zo overtuigend was itt wat velen zeggen. Had wel zijn flank niet mee met Thorgan die ook niet bepaald een back is die constant mee overlaps maakt waardoor hij meer ruimte zou krijgen.
Kan wel een mannetje voorbij natuurlijk door zijn snelheid (en techniek) en die actie dat ie naar binnen komt en over schiet was wel knap. Lokt ook een penalty uit door een goeie actie, maar het was imo nooit penalty.
En je mag wel de vraag stellen als je zijn eerste basisplaats moet geven in deze match, terwijl ervaring van een Carrasco hier mss belangrijker kon zijn en je Doku kon inbrengen als frisse kracht om er over te gaan.
Allé, we moeten blij zijn met zo'n speler hé, en gaat er hopelijk komen, maar dit is nu toch niet van het niveau waarvan je zegt: waauw, wat een speler is dit (al), moet vooral nog heel veel groeien.
Kortom: veel potentieel, maar dat wil niet zeggen dat je nu niet kritisch mag zijn over zijn match/rol. Maar misschien ook weer niet te kritisch, dat geef ik toe, zeker in deze moeielijke match voor gans de ploeg waar eigenlijk zowat iedereen mee verzoop en zo was ie wel een lichtpuntje, dat is een feit.