EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn conclusie voor dit EK, aanvallend te weinig gebracht, en in opbouw zeker, maar gisteren verdiend verloren tegen een sterker Italië

Lukaku in de achterzak van de defensie, en ze spelen hem dan ook nog eens in de lucht aan (uitverdedigen was dat wel).
En inderdaad een stevige mentale achterstand bij zowel de regie als de presentator.
Het is hier vaak (terecht) negatief maar toch ook eens iets positief melden; dat aanspelen (in de lucht) hadden ze laten zien als analyse, met beelden van Inter tegen Juventus: vanaf 32m40s moest ge het niet gezien hebben.

Nu, dat is geen straffe analyse natuurlijk maar wel een directe kopie van vele duels gisteren. Dat hier geen oplossing voor gezocht werd, valt achteraf aan te kaarten. Dat dit het enige plan was in de laatste tien minuten ... ja, alweer onbegrijpelijk toch. Het zal wel zijn dat Chiellini een hele match kan lachen.

Alleen nog dat hij telkens vroeg of dit het einde was van hun generatie.
Hola, dat was ik inderdaad nog vergeten, goed dat ge het zegt! Welk antwoord verwacht Van Gucht daar dan op? Voor de Rubenfans even verbatim opgelijst:

Vertonghen:
- "Jan, wat is er de voorbije minuten allemaal door je hoofd gegaan?"
- "Hoe ga je later op dit EK terugkijken?"
- "Die fase bij de eerste goal, ik weet dat je een enorme winner bent en daar dus van baalt."
- "moeten we credits geven aan Italië? Ik denk het wel."

Martinez:
- "in such a game there's no room for errors but we made an error at the first goal, which is human, but that makes the difference."
- "How does the Belgian people at home have to see this eliminaton?"
- "Do you think this will be the goodbye for some players?"
- "Did you expect Italy so strong today?"

De Bruyne:
- "We liggen eruit, het zit erop, hoe hard komt dit bij jou aan?"
- "Wordt dit achteraf een wedstrijd en uitschakeling waarmee je kan leven?"
- "Dus er was effectief schade aan de enkel?"
- "Het zal waarschijnlijk het laatste EK met deze generatie zijn, speelt dat mee of is dat te vroeg om daar nu aan te denken?"
- "Ben je dan voldaan na dit EK?"

Courtois:
- "Hoe hard komt dit aan?"
- "En twee goals is er een te veel tegen Italië"
- "Het is mogelijk het laatste EK met deze generatie, EK, dringt dat door?'

Zestien vragen: Twee keer dezelfde vraag W, twee keer dezelfde vraag X, nog eens drie keer dezelfde vraag Y, nog eens drie keer dezelfde vraag Z, en dan ook drie keer gewoon een statement en geen vraag. Schitterend, de kwaliteit druipt ervan af.
"En twee goals is er een te veel tegen Italië" zegt ie zomaar. :lol::lol::lol:

Omstandigheden zaten tegen, met name de tabelhelft en de blessures, maar ook dan moet je er kunnen staan. Ik persoonlijk heb niet het gevoel zoals met Frankrijk dat we bestolen waren.

Dag gouden generatie. Mijn grootste schrik is dat we terug middelmatig worden en blij gaan zijn met overwinning tegen Noord-Macedonië en San-Marino.
Ja, terug blij zijn met een 1-2 overwinning op San Marino net zoals toen:
:D

Ja, terug blij zijn met een 1-2 overwinning op San Marino net zoals toen:
:D
Miljaar ik krijg meteen flashbacks naar ons parcour in 2007 en 2008 tegen Kazachstan, Finland...
Herinner me één bepaalde match waar het gelijkspel was en we plots met 6 verdedigers vanachter stonden en nog een goal slikten... tegen Armenië? Denk dat we nu wel verwend zijn.

Maken we ook niet de fout om te spreken van een gouden generatie omdat onze voetballers (zogezegd, want Engelse competitie is overroepen) in het buitenland spelen?

Alles is gewoon internationaler geworden. Maar zijn de voetballers daarom beter?
Naar het buitenland gaan is gewoon geworden.
Maar hoeveel “buitenlanders” hebben we die het verschil (nog!) kunnen maken? kDB, Courtois en Lukaku.

Vind vele reacties eigenlijk jammer om te lezen hier, zoveel negativisme omdat we er uitliggen tegen mogelijk de sterkste tegenstander van dit EK.

Neen, mijn reactie is niet negatief omdat we eruit liggen. Ik zeg al meer dan 5 jaar hetzelfde (bijna 10 jaar als je het Wilmots tijdperk meetelt). En neen, ik ben ook geen "tijdelijke" supporter. Ik zie me bv nog in de Heysel zitten 15 jaar geleden tegen Servië, waarin we weer kansluit onderuit gingen, terwijl ik natgeregend werd in de tribune.

Ik ben niet eens meer in de EK-mood geraakt omdat je al van mijlenver zag aankomen hoe het ging aflopen. We rekenen op individuele flitsen en geluk. Daarmee kan je eens een leuke zege boeken, maar je gaat er nooit een tornooi mee winnen. Uiteindelijk bots je op een land dat organisatorisch sterker is, en je gaat er kansloos uit. Dat is weer maar eens gebeurd dit jaar. Ik heb al jaren een soort van Duivelsmoeheid gekregen hierdoor. Je ziet het talent, je ziet de klasse, maar tegelijkertijd zie je een coach die van geen hout pijlen weet te maken. Maar omdat hij sympathiek overkomt en we nr 1 op de ranglijst blijven, is hij superpopulair onder de "tijdelijke supporters", om het met jouw woorden te zeggen. En daardoor mag hij blijven, ook al boeken we niks van vooruitgang. Ja, we spelen iets beter en sneller dan onder Wilmots. Maar, just a thought, misschien komt dat ook gewoon omdat de spelers op individueel vlak sterker geworden zijn, en meer ervaring gekregen hebben? Vergelijk de De Bruyne en Lukaku van nu eens met die van 7 jaar geleden... Dan weet je het wel.

Dan is het gemakkelijk te zeggen dat de Italianen beter waren. Er is dan ook een reden dat ze beter zijn, en dat is niet omdat ze individueel sterker zijn of meer ervaring hebben. Sommigen doen alsof er nu pas negatieve comments komen vanwege de uitschakeling, maar dat is absoluut niet het geval. De negatieve comments zijn er al héél lang. Om dan met de kromme logica af te komen dat echte supporters aanvaarden dat Italië gewoon sterker is, vind ik juist bijzonder opportunistisch. Tijdens de match, als ik in de tribune zit, supporter ik evenveel mee als de rest. Dat wil niet zeggen dat ik niet kritisch mag zijn. En de beslissingen vanop de bank die ik de laatste 10 jaar al heb mogen aanschouwen, zijn dikwijls om van te huilen. Vergeet niet dat ik supporter voor een Spaanse derdeklasser die bijna naar 5de klasse gezakt is afgelopen seizoen. Ik ben zo een beetje expert geworden op het gebied van extra-sportieve incompetentie.

In ieder geval zijn we toch wereldkampioen in poulefases en vriendschappelijke wedstrijden, dat gaan ze ons toch niet meer afpakken!

De portie geluk dat je in elke match nodig hebt zat de Belgen ook wel tegen denk ik, Lukaku met die kopper dat met gemak kon binnenzijn maar waar hij 2 cm naast zat. Dan toen Chadli inviel en assist gaf aan Lukaku maar juist niet kon scoren...

Maja dan nog vond ik dat ze te weinig kansen creërden, teveel balverlies, slordig gespeeld. Ik snap echt niet hoe ge zoveel flaters kunt begaan en toch nr. 1 op de FIFA-ranking kunt zijn.
En Martinez zijn wissels dat op geen hol slaan, ik heb al lang het gevoel dat Martinez niet veel beter is dan Wilmots, hij heeft geluk dat hem met zo een spelers kan samenwerken anders was het waarschijnlijk wel wat minder.

Ik zal altijd supporteren voor de Rode Duivels omdat ik Belg ben dus ik voel me langs ene kant verplicht om te supporteren voor hun maar toch ben ik enorm teleurgesteld...

Zeggen dat Italië beter was vind ik er ook wel over, 2 doelpunten zijn gewoon individuele fouten langs onze kant.
2e helft zijn we moeten komen en hebben we amper nog echte kansen weggeven dus zo indrukwekkend was Italië niet in mijn ogen.

Wij creëren gewoon te weinig omdat Bobby maar 1 spelsysteem kent en ze maar op 1 manier laat spelen.
Dan nog Doku die eigenlijk te laag moet spelen en zijn acties moet inzetten en Thorgan die geen enkele keer komt overlappen, begrijp ik ook niet waarom dat niet mocht

"Geen structurele schade", dat was wat de bondscoach deze week zei. Maar een scheur in de enkelligamenten valt daar toch echt wel onder. De medische staf en Lieven Maesschalck lapten hem op om te spelen.

De Bruyne moest en zou spelen.
City zijnde zou ik niet zeker niet mee kunnen lachen en verdere stappen durven ondernemen, je zet die jonge zijn carrière op het spel door hem gekwetst 90 minuten te laten lopen.

Onze dokter Sas is al aan de deur gezet bij Club en bij Anderlecht, als beloning mag hij dan de nationale ploeg gaan "helpen" onbegrijpelijk

Iemand had het hier al eens neergezet, maar de grinta, overtuiging ontbreekt vaak zie je (ivgl met bv Zwitserland).
Ook na een verliespartij zie je weinig spelers die er het hart van in zijn en echt zwaar ontgoocheld zijn.

“De kop ervoor leggen” is weinig aanwezig. Misschien teveel vedette?

Iemand had het hier al eens neergezet, maar de grinta, overtuiging ontbreekt vaak zie je (ivgl met bv Zwitserland).
Ook na een verliespartij zie je weinig spelers die er het hart van in zijn en echt zwaar ontgoocheld zijn.

“De kop ervoor leggen” is weinig aanwezig. Misschien teveel vedette?
Ik heb dat altijd al vd belgen gevonden.
Een tekort aan overtuiging.
Bij die ‘mindere’ landen zie je nog de eer die er is om te mogen spelen voor je land.
En dan ook dat constante terugpassen naar eigen helft.

Dan zou het totaal onverdiend zijn geweest.

Er zat meer in? Tja Italianen lieten ook genoeg kansen liggen.
Vooral immobile veel te egoïstisch.

Zoals ik al heb gezegd, je zal niet elke match geluk hebben hoor.
Met geluk alleen win je geen toernooien.

Al genoeg aangehaald hier.. De ploeg is teveel opgehemeld geweest.. Iedereen dacht weer eens dat ze kampioenen al waren.

Voor wat het waard is, Belgie - Italie in xG was 1,7 vs 1,4.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan