EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lokonga als vervanger van Witsel ? Ik volg de Belgische competitie niet zozeer maar komt die zelfs in de buurt van Dendoncker?

Lokonga als vervanger van Witsel ? Ik volg de Belgische competitie niet zozeer maar komt die zelfs in de buurt van Dendoncker?
Nope, enorm overrated speler op dit moment. Heeft een paar sterke matchen gespeeld maar heeft nog geen constante in zijn prestaties en wisselt goeie matchen af met onzichtbare/nonchalante matchen.

Hij komt er denkelijk wel, maar speelminuten op dit EK? Dat zou een aanfluiting zijn.

Ik vermoed dan als vervanger van Witsel in de selectie, niet zozeer op het veld. Dendoncker zal wel eerst in de pikorde staan.

Eigenlijk ging het tussen Lokonga en Heynen, maar aangezien die eerste er al bij mag zijn, lijkt de keuze van Martinez duidelijk.

Anderzijds zei Martinez vandaag dat Witsel voor staat op schema. Ze spreken momenteel om hem klaar te stomen voor de 3e groepswedstrijd. Het heeft er dus alle schijn van dat Lokonga gewoon thuis zal blijven.

Nope, enorm overrated speler op dit moment. Heeft een paar sterke matchen gespeeld maar heeft nog geen constante in zijn prestaties en wisselt goeie matchen af met onzichtbare/nonchalante matchen.

Hij komt er denkelijk wel, maar speelminuten op dit EK? Dat zou een aanfluiting zijn.

Vooral enigszins underrated hier op het forum.
En zelfs bij de truitje nat Anderlecht fans. Vooral omdat hij zo nonchalant oogt. en niet als een halve gare het plein afcrost.

Ik denk dat Martinez ook niet bedoelt dat hij rechtstreeks de vervanger voor Witsel is, maar gewoon bij de kern komt als back up als Witsel niet klaar zo raken.

Vooral enigszins underrated hier op het forum.
En zelfs bij de truitje nat Anderlecht fans. Vooral omdat hij zo nonchalant oogt. en niet als een halve gare het plein afcrost.

Ik denk dat Martinez ook niet bedoelt dat hij rechtstreeks de vervanger voor Witsel is, maar gewoon bij de kern komt als back up als Witsel niet klaar zo raken.
Zelfs in de huidige vorm is die toch nog niet goed genoeg? Voor de toekomst ok, maar op dit moment is hij dit toch nog niet waardig.

Zelfs in de huidige vorm is die toch nog niet goed genoeg? Voor de toekomst ok, maar op dit moment is hij dit toch nog niet waardig.
Dacht martinez eens horen zeggen dat ze gewoon die jongens erbij nemen hoe ze zich in de groep gedragen etc idem voor CDK, doku na het EK. Is nu niet dat sambi op geen ei kan trappen ook eh.

Qua stijl begrijp ik wel dat Martinez in Lokonga een één-op-één vervanger ziet voor Witsel. Ze voetballen allebei met flair en een zeker gemak. Lokonga is intrinsiek wellicht een mooiere voetballer dan een Heynen.

Máár je staat op een EK en het is van moeten. Dan vind ik het een behoorlijk risico dat je Lokonga pakt, want ondanks zijn intrinsiek talent heb ik die nog geen 5 echt goeie matchen achter elkaar zien spelen. 3 goeie, dan 1 slechte, dan nog eens 2 goeie, enz.
Heynen is veel constanter in z'n niveau. Komt daarbij dat ik Lokonga qua tactische discipline en verdedigende balans ook een groter risico vind dan Heynen.

Het is een dubbeltje op z'n kant. Voor hetzelfde geld, als Lokonga effectief op het EK zou zijn en er aan spelen toekomt, speelt die eens 5, 6 goeie matchen achter elkaar, ofwel gaat die 3 keer defensief in de fout. Ik acht het allebei mogelijk en hoop dus gewoon op Witsel die fit genoeg raakt om groepsmatch 3 een uurtje te spelen en dan hopelijk fit genoeg is voor de KO-fase.

Sowieso Heynen >> Lokonga. Wie weet ooit niet, maar nu is dat wel het geval.
Heynen is overigens een zeer mooie voetballer. Technisch toch wel sterk, voetbalt enorm goed onder druk uit en is ook best sterk in duel. Maar die is gewoon gigantisch onderschat omdat daar geen spotlight opstaat zoals bij andere spelers.

Ik vind Heynen toch ook een veel mooiere voetballer dan Lokonga hoor, die op dat gebied vooral uitblinkt in nonchalant zijn/overkomen. Die zogenaamde flair van hem vind ik niet om aan te zien om eerlijk te zijn.

Intrinsiek, qua voetbal zelf, mogelijk op termijn beter. Maar op vandaag in geen geval.

Lokonga is idd de vervanger van Witsel... Maar imo nog lang niet.
Die jongen kan sjotten en zal mettertijd idd op die positie komen te spelen maar daar is het nu toch veel te vroeg voor?
Zo'n EK is een momentopname. Je start dus gewoon elke match met je beste 11. En indien Witsel niet speelklaar geraakt is dat dan idd met Dendoncker of Heynen op zijn plaats. Best mogelijk dat binnen 2-3 jaar Sambi met kop en schouders boven beiden uitsteekt he, maar dit EK komt gewoon nog iets te vroeg voor hem. Ergens denk ik ook dat Martinez dat wel weet (allez toch van Dendoncker, Heynen wordt precies wat over het hoofd gezien) en dat Sambi er enkel bij zou zijn mocht eind van de week blijken dat Witsel echt niet speelklaar geraakt.

Ik heb trouwens geen probleem met dat nonchalante. Ik herinner me nog levendig Yaya Touré bij ons en die stond ook precies in zijn hof te wandelen.

Ik vind Heynen toch ook een veel mooiere voetballer dan Lokonga hoor, die op dat gebied vooral uitblinkt in nonchalant zijn/overkomen. Die zogenaamde flair van hem vind ik niet om aan te zien om eerlijk te zijn.

Intrinsiek, qua voetbal zelf, mogelijk op termijn beter. Maar op vandaag in geen geval.
Het verschil tussen een Brugge en Anderlecht fan neem ik aan ;) Alhoewel, er zijn Anderlecht fans die Sambi liever zien vertrekken. Wat ik waanzin vind. Maar goed, Wasyl, Deschacht en Gillet werden ook bij ons door velen op handen gedragen.

1 van de mooiste middenvelders die ik in onze competitie al heb mogen zien spelen. Speelde na nieuwjaar echt wel sterk, en ja, het oogt nonchalant, en soms zijn er defensieve foutjes. Maar toch een uniek profiel, en unieke kwaliteiten.

Over de vergelijking qua niveau tov Heynen ga ik mij niet uitlaten. Ik heb veel te weinig matchen gezien van Genk dit seizoen om over Heynen te oordelen.

Als Sambi mee zou gaan naar het EK denk ik niet dat het de bedoeling is dat die daar veel minuten zou krijgen.

Laatst bewerkt:
1 van de mooiste middenvelders die ik in onze competitie al heb mogen zien spelen. Speelde na nieuwjaar echt wel sterk, en ja, het oogt nonchalant, en soms zijn er defensieve foutjes. Maar toch een uniek profiel, en unieke kwaliteiten.
Is het dan ook niet de bedoeling dat hij een rijtje hoger gaat spelen dan op de 6?
Want defensieve fouten omdat het mooi is kan perfect op de 8 (of de 10) maar niet op die plaats he... Daar moet het defensieve, het storen, het recupereren primeren.

In dat geval ga je in hem dus nooit de vervanger vinden van Witsel toch? Als ik je hoor uitleggen is hij eerder een type Dembele? Veel rust aan de bal maar niet echt die recuperatie of dat slot op de deur voor de verdediging?

Is het dan ook niet de bedoeling dat hij een rijtje hoger gaat spelen dan op de 6?
Want defensieve fouten omdat het mooi is kan perfect op de 8 (of de 10) maar niet op die plaats he... Daar moet het defensieve, het storen, het recupereren primeren.

In dat geval ga je in hem dus nooit de vervanger vinden van Witsel toch? Als ik je hoor uitleggen is hij eerder een type Dembele? Veel rust aan de bal maar niet echt die recuperatie of dat slot op de deur voor de verdediging?
En toch is zijn balrecuperatie als hij in goeie doen is indrukwekkend. Kan ook vanop de 6 bij momenten het spel erg knap verdelen.

Heeft in mijn ogen dit seizoen op het vlak van defensieve onstabiliteit ook stappen gezet.

Ben vooral benieuwd hoe hij het zal doen tussen betere spelers. Want spelen met Miazga en Cobbaut achter u is geene cadeau.

Snap de lof voor Witsel niet. Heeft imo 1 goeie wedstrijd gespeeld voor ons en voor de rest is dat de grootste factor dat alle snelheid uit een wedstrijd of aanval wordt gehaald. kerel kent maar een pas en dat is opzij leggen.

Snap de lof voor Witsel niet. Heeft imo 1 goeie wedstrijd gespeeld voor ons en voor de rest is dat de grootste factor dat alle snelheid uit een wedstrijd of aanval wordt gehaald. kerel kent maar een pas en dat is opzij leggen.
Hoeveel matchen heb je van hem gezien onder Martinez? Hoeveel wedstrijden heb je van hem gezien bij oa Dortmund?

Ik ben ook lange tijd geen liefhebber geweest van Witsel. Onder Wilmots werd hij een 6, waardoor zijn actieradius quasi nihil werd, terwijl ik hem net een frisse box-to-box vond in zijn beginjaren. In het 4-2-3-1-systeem onder Wilmots en de stugge manier van spelen was de meerwaarde van Witsel voor mij te laag. Zijn gebrek aan actie op de 6 werd overigens niet opgevangen door zijn geweldige fysieke voorkomen à la Kanté. Witsel heeft geen tackle, is geen echte bijter en ook in de lucht is het niet top.

Ook in het offensieve systeem van Martinez denk ik dat we met een Kanté nog beter zouden doen, te meer de aan Witsel gekoppelde middenvelder vaak offensief is (De Bruyne, Tielemans). We hebben echter geen fysiek monster als stofzuiger dus heeft Witsel zich, naar zijn kwaliteiten, geweldig aangepast. Ja, z'n actieradius is er niet maar dat is intussen al lang geen probleem meer, want i.t.t. de periode onder Wilmots hebben de posities rondom hem wél flexibiliteit, looplijnen en acties tussen de lijnen. Daardoor mag Witsel toch gewoon een rustpunt zijn. Zijn positiespel en discipline zijn m.i. onontbeerlijk in deze opstelling. Ik blijf wel vinden dat Witsel, bij gebrek aan een dieptepass, zo snel mogelijk de bal moet afgeven aan iemand die dat wél kan, maar als rustpunt heeft hij nu wel z'n meerwaarde.

Het snel opbouwen is trouwens een verantwoordelijkheid voor het ganse elftal: van de keeper die geen gedekte speler aanspeelt tot centrale verdedigers die niet continu naar elkaar tikken, tot flankspelers die de diepte opzoeken en middenvelders die zich tussen de lijnen vrijlopen. Op dat vlak hebben wel meerdere Duivels al eens boter op het hoofd gehad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan