EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tegen Kroatië mag van mij Castagne eens 90' spelen i.p.v. Meunier.
Ik blijf dat ongelooflijk vinden dat die tot bij PSG & Dortmund is geraakt.

Trossard moet ook altijd starten, steekt er met kop en schouders bovenuit.

Dendoncker vond ik vrij plat en unaniem, op die positie mag je iets meer grinta tonen.

Courtois gaat zijn tenen mogen uitkuisen met zo een verdediging voor zich.
Castagne zal zondag zijn kans wel krijgen, maar Meunier is echt wel een stuk beter geweest dan dit.
Op het WK vond ik die écht goed bijvoorbeeld. Ik blijf erbij dat we die tegen Frankrijk in de halve finale echt serieus gemist hebben.
Slecht seizoen achter de rug, dat veeg je niet zomaar uit...

De verdediging kan er helemaal anders uitzien hé. Ik vermoed dat hij zondag wel zal starten met Alderweireld - Vermaelen - Vertonghen.

Amai, die 2de helft toont toch echt waarom je beter kan opteren voor spelers die elke week spelen in plaats van sporadisch op een iets hoger niveau.

Als de Duivels het slim zouden spelen op het Ek, zorgen ze dat ze tweede eindigen in de groep. Dan heb je Zwitserland en Nederland op weg naar de Halve Finale ipv Frankrijk/Duitsland/Portugal en Italie.

Martinez heeft Januzaj toch niet weer meegepakt zeker?

Castagne zal zondag zijn kans wel krijgen, maar Meunier is echt wel een stuk beter geweest dan dit.
Op het WK vond ik die écht goed bijvoorbeeld. Ik blijf erbij dat we die tegen Frankrijk in de halve finale echt serieus gemist hebben.
Slecht seizoen achter de rug, dat veeg je niet zomaar uit...

De verdediging kan er helemaal anders uitzien hé. Ik vermoed dat hij zondag wel zal starten met Alderweireld - Vermaelen - Vertonghen.
Klopt, Chadli was op het WK toen zijn vervanger en verneukte de ene voorzet na de andere. Als meunier daar had gestaan toen en hij speelde zoals in die andere matchen hadden we veel meer kansen gehad.

Denayer is wel beter dan Mechelen hoor.
En die gaat normaal ook niet de linkse positie moeten bekleden he
Inderdaad, Denayer is normaal ok, maar Boyata :| Verschrikkelijk om die bezig te zien. Maar jah, speelt in buitenland e..

Wat maakt het ook allemaal uit? Het was een risicoloze oefenwedstrijd tegen een ploeg die met 11 voor hun eigen goal kruipen.

Eerste helft vond ik nu eerlijk gezegd niet zo slecht, behalve achteraan dan.
Praet deed dat niet slecht, Doku bewees dat hij wel een plaatsje verdiende, Carrasco dat een jaar Spanje China zo kan uitwissen.
Achteraan viel wel op dat Alderweireld redelijk passé aan het worden is en die andere nooit op het niveau gaan komen om passé te zijn. Hoeveel jaar Meunier nog gaat meedrijven op dat 1 boerejaar vraag ik me toch af. Castagne is toch stillaan meer en meer aan het bewijzen dat hij op die plek hoort te staan he.
Dendonker is ook geen Witsel, maar dat wisten we al. En op zich is die jongen zeker goed genoeg om hem te vervangen in de eerste wedstrijden.

Tweede helft kan je eigenlijk niet over oordelen omdat er zoveel gewisseld is dat er gewoon geen enkel automatisme meer in die ploeg zat.

Benieuwd wie er op het veld gaat staan als het om de knikkers gaat!

Het probleem is dat zowel Denayer als Boyata niet echt de persoonlijkheid hebben van de mannen die ze moeten vervangen. Alderweireld heeft dat ook niet, die geeft amper leiding. Boyata of Denayer tussen Vertonghen en Alderweireld met Courtois erachter is een wereld van verschil. Komt daarbij dat we nog nooit met deze verdediging en middenveld gespeeld hadden, wat dus absoluut niet bevorderlijk was voor de prestaties.

Mechele voelt zich nog altijd geen vaste waarde bij Brugge en heeft zelfs moeite de groep daar toe te spreken e.d. Die zou het mentaal gewoon niet aankunnen met de druk bij de duivels. Los daarvan is Denayer sowieso een pak beter, en Boyata onder normale omstandigheden zeker niet slechter...

Stel je voor dat je zo een mentaal broze speler plots gaat posteren in het hart van de defensie op een groot toernooi...

Waar haal je het dat Mechele mentaal niet sterk zou staan?
Als je gelijk hoe, je elke keer in de ploeg knokt zou ik hem geen mentaal broze speler zonder ruggengraat noemen.
De verdediging dragen als leider is iets anders, maar op de plaats van Boyata had ie gisteren zeker niet ontgoocheld volgens mij.

Was trouwens ijzersterk als centrale pion in een driemans verdediging onder Leko.
Maar ja, laat ons Boyata nog wat kansen geven, dat gaat helpen 😼

Mechele kan voor mij eigenlijk perfect de rol van Boyata nemen en omgekeerd. Of het nu met de ene dan wel de andere is, gaat het verschil wellicht niet maken. Beide spelers zou ik wel enkel opstellen centraal in die driemansverdediging en liefst als de ploeg niet té hoog speelt.
Als we dan toch hoog spelen is het kiezen: het betere positiespel van Mechele of de snellere voetjes van Boyata. Ik zou dan altijd voor het betere positiespel kiezen.
Denayer die gisteren ook een paar keer gepakt werd, ontzie ik liever. Die schat ik hoger in dan beide heren. Links in die verdediging is die niet gewend, dus die zijn positiespel was niet alles, maar die durfde al eens indribbelen en kan dan op z'n minst nog wat meters terugpakken op snelheid als die in de rug gepakt wordt.

Ik verwacht een verdediging Alderweireld - Vermaelen - Vertonghen voor de openingsmatch. Die verdediging zal het tegen snelle aanvallers wel niet onder de markt hebben, maar bon, positiespel en ervaring moeten het dan maar doen. Tegen de KO-fase verwacht ik wel een blessure en eens een schorsing dus Denayer of Boyata zullen volgens mij zeker minuten maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan