EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lukaku is gewoon op dit moment de beste speler die we hebben, is de beste speler in Italië en wellicht in de top 3 van beste spitsen ter wereld op dit moment.

Die mag zagen op zijn teammaats, daarmee pept hij ze op, zet hij ze scherp en laat hij hen inzien dat ze een extra stapje moeten zetten en "on top of their game" moeten zijn.

Denk je dat het een jonge speler als Doku op pept, die nog wat vertrouwen mist, als hij een slechte pas krijgt van Lukaku en direct gezaag rond zijn oren krijgt van diezelfde alsof hij er iets aan kon doen? Lukaku durft zo niet tegen De Bruyne of Hazard te doen hoor.

Lukaku is zonder twijfel de beste spits die we hebben, maar ook één van de grootste klager en zager op teammates van de ploeg. Soms met reden natuurlijk, maar ook heel vaak zonder of het is zijn eigen schuld.

Denk je dat het een jonge speler als Doku op pept, die nog wat vertrouwen mist, als hij een slechte pas krijgt van Lukaku en direct gezaag rond zijn oren krijgt van diezelfde alsof hij er iets aan kon doen? Lukaku durft zo niet tegen De Bruyne of Hazard te doen hoor.

Lukaku is zonder twijfel de beste spits die we hebben, maar ook één van de grootste klager en zager op teammates van de ploeg. Soms met reden natuurlijk, maar ook heel vaak zonder of het is zijn eigen schuld.
Dat komt ook voort uit zijn ongelooflijke drive om goals te maken en de beste te zijn. Zonder dat geklaag is Lukaku niet meer Lukaku, het is geen fifa speler waar we 1 balkje van kunnen terugschroeven

Om een winnende ploeg te hebben, moet je streng zijn op je teammaats om die eens een schop onder hun kont te geven. Lukaku snapt dat en van ons schoonzoontje Vertonghen of flierefluiter Hazard gaat zoiets niet komen.

Kan voor de buitenwereld als gezaag overkomen, maar is op sommige momenten extreem nuttig in een elftal. En Doku is matuur genoeg om daarmee om te gaan.

Waar ik me dan wel aan stoor, is Mertens die bij het minste contact gaat liggen en serieus onder zijn beste vorm zit.

Natuurlijk doet Lukaku zo niet tegen De Bruyne of Hazard, want die mannen weten het zelf ook als ze iets slecht gedaan hebben.
Jonge spelers als Doku aanwijzingen geven of zeggen dat het scherper moet, dat is net de taak van de meer ervaren spelers zoals Lukaku, zelfs als het soms misschien onterecht is.

Ik vind het eigenlijk heerlijk, ge ziet echt die winnaarsmentaliteit bij Lukaku van zodra de bal rolt. KDB heeft dat ook bij momenten.
Dat is iets dat bv. Eden Hazard soms mist, zeker het afgelopen jaar. Nog een voorbeeld is Januzaj, die dat helemaal niet heeft.
Bij Carrasco is dat er ook ingedrild door Simeone denk ik, dat is ook geen opgever.

Na een nachtje slapen, Die stopdasballen en doorsteekpasjes van Tielemans waren toch weer van een ongeziene schoonheid... Dat was Xavi-niveau... Als die een EK lang op dit niveau blijft zit die volgend jaar toch bij een van de absolute europese topclubs?

Laat hem en Lukaku nog even op elkaar ingespeeld raken in de komende 2 weken en je zit met een absoluut killer duo voor de sudden death fase van het toernooi.

Leuke eerste helft die eens mens toch wel wat gerust stelt.
Achteraan solide. Weinig weg gegeven en die ene echte kans heeft Courtois ook gewoon gepakt.
Tielemans: grote meneer! Dirigeert dat middenveld perfect en kan zichzelf wel eens bovenaan het blad van een hele rits topclubs voetballen dit toernooi.
Castagne duidelijk een betere keuze dan Meunier.
Carrasco doet het ook echt goed waardoor we E. Hazard eigenlijk totaal niet missen.
Lukaku is gewoon beest, punt. Verdedig daar maar op seg, man man.

Chadli was niet slecht voor zijn doen maar lijkt me, samen met Mertens, wel de zwakste schakel. Gezien T. Hazard toch ook niet de beste verdediger is lijkt die positie toch het meest kwetsbare. Zolang Vertonghen links in die 3-mans defensie staat maak ik me daar ook niet veel zorgen over maar mocht die uitvallen gaat het kansen regenen op links vrees ik.
Mertens toch ook niet meer wat het geweest is. Geen schande gezien zijn leeftijd maar zijn sterkste punten (snelheid, explosiviteit) zijn toch heel wat minder dan vroeger.

Als De Bruyne goed genoeg herstelt is komt die volgens mij in de plaats van Mertens om wat tussen de lijnen te gaan zwerven. Gezien Doku zijn invalbeurten lijkt Mertens hierdoor toch nog een rang te zakken in de pikorde. Al kan Doku ook op links uit de voeten heb ik me laten vertellen?

Zo'n toernooi blijft een beetje een loterij maar ik zou eerlijk gezegd toch teleurgesteld zijn als we stranden voor de halve finale. En stiekem zou ik zelfs durven hopen op eindwinst.

Na een nachtje slapen, Die stopdasballen en doorsteekpasjes van Tielemans waren toch weer van een ongeziene schoonheid... Dat was Xavi-niveau... Als die een EK lang op dit niveau blijft zit die volgend jaar toch bij een van de absolute europese topclubs?

Laat hem en Lukaku nog even op elkaar ingespeeld raken in de komende 2 weken en je zit met een absoluut killer duo voor de sudden death fase van het toernooi.
Ik zou zelfs durven zeggen, bijna Iniesta niveau :p

Denk dat die ondertussen al bij vele topclubs op het lijstje zal staan. Als hij dat niveau aanhoudt op het EK, dan zal hij wel langs alle kanten aan de mouwen getrokken worden.

Bij de RD kan je hem ook echt niet meer op de bank gaan zetten, vind ik. Ik vermoed dat Martinez hem ook wel definitief zijn plaats zal geven.

Benieuwd wat het verdikt voor Trossard wordt. Zou toch een kleine domper zijn, moest die afhaken. Toch een leuke speler om achter de hand te hebben op de bank. Van Boyata lig ik iets minder wakker :p

Waarom Castagne niet op links zetten en Meunier op rechts. Castagne speelde daar vaak bij Leicester/Atalanta en Meunier op rechts is beter dan Chadli/T Hazard op links

De ploeg van gisteren zal wellicht wel de basisploeg voor tegen Rusland zijn, vermoed ik. Defensief stond het wel goed. Denayer is op zich wel gewoon een secure verdediger - ook met wat meer snelheid dan de oudjes. Centraal tussen Alderweireld en Vertonghen/ Vermaelen draait die prima mee. Vermaelen, altijd al fan van geweest, acht ik intrinsiek wel beter, maar de vraag is of je hem al van de eerste match moet inzetten en of niet verstandiger is eerst te opteren voor een wisselrol met Denayer/ Vertonghen (die ook af en toe kwaaltjes begint te hebben).

Aangenaam verrast gisteren ook door het middenveld. Dendoncker is geen Witsel, maar toch al veel bedrijviger, vooral in het hoog druk zetten. Ik vermoed door de patron-rol van Tielemans. Die is, in vergelijking met tegen Griekenland, voetballend niet het dubbel van Praet (ook een mooie, slimme voetballer), maar qua persoonlijkheid en communicatie zeker wel. Met hem staat er iets. Ongeacht of De Bruyne op tijd genezen is of niet, Tielemans zal er staan. En terecht. Ook altijd liefhebber van dieptepasses. Daar zie ik er liefst zo veel mogelijk in de ploeg die dat kunnen.

Flanken waren ietsje minder. Chadli was wel op niveau, maar defensief toch iets te laks. Zeker in de eerste helft liet hij toch veel ruimte in de rug. Daardoor kon Castagne zich aan de andere kant (door het dieper terugzakken) niet altijd goed laten betrekken in het spel. Sowieso mag er m.i. meer variatie van flanken inzitten. Zowel tegen Griekenland als gisteren was de linkerflank veruit de meest bedrijvige.

Dat komt misschien ook wel door de pocketspelers: Carrasco is momenteel beter dan Mertens. An sich vind ik Carrasco nog altijd beter als pure buitenspeler in bv. een 4-3-3. In de dribbel vertraagt hij te vaak het spel en dribbelt zich ook te vaak vast. Maar hij is wel gewoon bedrijvig, en dat lukt er af en toe wel iets. Mertens was op dat vlak maar povertjes.

Dus de ploeg van gisteren maar dan liefst een De Bruyne of waarom niet Doku in de pocket achter Lukaku? Doku heeft echt stappen gezet bij Rennes. En die z'n snelheid, da's echt iets waar verdedigers van wakker liggen, denk ik.

Verder wel mee eens dat Lukaku wat minder moet sakkeren. Hij deed dat trouwens in fases waar hij zelf of niet goed stond (2x achter z'n man en dus gedekt) en 1x zelf een slechte pass af (op Doku). Ik weet trouwens niet zo zeker of andere spelers daar beter van worden. Er zijn tig andere manieren om je medespelers wakker te schudden en te motiveren om beter te doen, en als je het dan toch zo doet, doe het dan als je zelf in die fase geen fout maakt. Dat gezegd zijnde, speelde die natuurlijk weer een sterke match. Enorm geëvolueerd als meevoetballende spits en die zijn fysiek blijft echt bewonderenswaardig - als je ziet met hoeveel mankracht die Kroaten eraan hingen, zonder succes. Enige wat ik me afvraag is of Lukaku fris gaat blijven: bij Inter zowat alles gespeeld, en ook nu weer de volle 90 minuten.. Bij een 2 of 3-0 voorsprong in een groepsmatch op minuut 70 zou ik toch al eens een Benteke of Batshuayi brengen.

Waarom Castagne niet op links zetten en Meunier op rechts. Castagne speelde daar vaak bij Leicester/Atalanta en Meunier op rechts is beter dan Chadli/T Hazard op links
Zou het eigenlijk niet gewoon beter zijn als je als bondscoach je beste spelers zo veel mogelijk op hun beste positie zou zetten? Dus Castagne gewoon op rechts. Op links gaan er van zijn voet ook niet veel voorzetten komen, hoor.

Castagne rechts, Hazard links. Zo zou ik het doen. Op rechts heb je dan iemand die met z'n snelheid en loopvermogen voor diepgang kan zorgen en een voorzet kan geven, op links heb je dan iemand die meer in de combinatie kan spelen.

Kheb ook nooit de kapiteinsstatus van Hazard gesnapt. Dat is toch gene leider? Blijft zo de jolige speelvogel, niet echt iemand die aanstuurt en de ploeg op sleeptouw neemt.

Ik zou hier KDB > Lukaku > Tielemans voor inzetten. Maja, kan je dat voor een groep maken, om net voor het tornooi je kapitein te vervangen?

Zou het eigenlijk niet gewoon beter zijn als je als bondscoach je beste spelers zo veel mogelijk op hun beste positie zou zetten? Dus Castagne gewoon op rechts. Op links gaan er van zijn voet ook niet veel voorzetten komen, hoor.

Castagne rechts, Hazard links. Zo zou ik het doen. Op rechts heb je dan iemand die met z'n snelheid en loopvermogen voor diepgang kan zorgen en een voorzet kan geven, op links heb je dan iemand die meer in de combinatie kan spelen.
alsof er nu voorzetten komen met de rechtsvoetige Chadli, T Hazard of Carrasco. Castagne speelde bij Atalanta meer op links en ook bij Leicester speelde hij de helft van matchen op links. Dus hij kan daar perfect uit de voeten en is verdedigend sterker dan gelijk wie anders daar.

Meunier op rechts kan dan weer groeien op rechts naar zijn beste niveau en is ook verdedigend sterker dan de aanvallers die nu op de flank worden gezet.

Voor matchen tegen Janneke en Mieke (Rusland, Finland,...) hoeft dit natuurlijk niet maar voor wedstrijden tegen toplanden heb je zo wel verdedigend meer zekerheid en hebben de flanken loopvermogen genoeg om te blijven gaan

edit: en over beste spelers, beste posities. Alsof de linkerflank de beste positie is voor Carrasco, T Hazard of Chadli

alsof er nu voorzetten komen met de rechtsvoetige Chadli, T Hazard of Carrasco. Castagne speelde bij Atalanta meer op links en ook bij Leicester speelde hij de helft van matchen op links. Dus hij kan daar perfect uit de voeten en is verdedigend sterker dan gelijk wie anders daar.

Meunier op rechts kan dan weer groeien op rechts naar zijn beste niveau en is ook verdedigend sterker dan de aanvallers die nu op de flank worden gezet.

Voor matchen tegen Janneke en Mieke (Rusland, Finland,...) hoeft dit natuurlijk niet maar voor wedstrijden tegen toplanden heb je zo wel verdedigend meer zekerheid en hebben de flanken loopvermogen genoeg om te blijven gaan

edit: en over beste spelers, beste posities. Alsof de linkerflank de beste positie is voor Carrasco, T Hazard of Chadli
Vandaar dat ik zeg: zo veel als mogelijk je beste spelers op hun beste positie.

Dat we niet iedereen op z'n beste positie zetten, spreekt voor zich. Zo veel weelde hebben we niet. Op de rechterflank lopen er met Castagne, Meunier en ook Foket en Saelemaekers plots meerdere geschikte profielen rond. Op links hebben we eigenlijk niks. Dan zoek je naar iemand die daar z'n job kan doen.

Ik sluit niet uit dat Martinez jouw gedacht volgt, hoor. Castagne heeft daar inderdaad ook al gespeeld. Maar hij is in mijn ogen onze beste rechtsback, dus die zou ik dan gewoon rechtsback zetten.

Vandaar dat ik zeg: zo veel als mogelijk je beste spelers op hun beste positie.

Dat we niet iedereen op z'n beste positie zetten, spreekt voor zich. Zo veel weelde hebben we niet. Op de rechterflank lopen er met Castagne, Meunier en ook Foket en Saelemaekers plots meerdere geschikte profielen rond. Op links hebben we eigenlijk niks. Dan zoek je naar iemand die daar z'n job kan doen.

Ik sluit niet uit dat Martinez jouw gedacht volgt, hoor. Castagne heeft daar inderdaad ook al gespeeld. Maar hij is in mijn ogen onze beste rechtsback, dus die zou ik dan gewoon rechtsback zetten.
daarom zou ik ook 1 van die 2 hebben meegepakt ipv Chadli. Castagne zou bij mijn de vaste linkerflank en Meunier rechts. Maar ik snap je punt wel :)

Castagne is op links echt beduidend minder gevaarlijk, bijna al zijn goals en assists kwamen vanop rechts bij Leicester.

Ik vind dat Thorgan het daar eigenlijk lang niet slecht doet, geeft mij een betere indruk dan Meunier momenteel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan