EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
De ref is alvast bekend: Slavko Vinčić.
3 van de 4 Duitse VAR assistenten zijn wel dezelfde als die tegen Portugal, ik wil niet zeggen dat dat slecht is, maar ik vond tegen Portugal dat de VAR had moeten tussenkomen in die fase met Pepe.

vs. Portugal:
Ref: Felix Brych
Mark Borsch
Stefan Lupp
4de ref: Georgi Kabakov
5de ref: Martin Margaritov
VAR: Marco Fritz
VAR: Christian Dingert
VAR: Christian Gittelmann
VAR: Bastian Dankert

vs. Italië:
Ref: Slavko Vincic
Tomaz Klancnik
Andraz Kovacic
4de ref: Fernando Rapallini
5de ref: Juan Belatti
VAR: Bastian Dankert
VAR: Christian Dingert
VAR: Christian Gittelmann
VAR: Pawel Gil

Laatst bewerkt:
dus hij kreeg zijn kans nog na zijn fout?
En Vermaelen heeft het gewoon zeer goed gedaan. Geen enkele reden om nu te gaan klagen over het niet opstellen van Denayer
Ik bedoel: hij kreeg zijn gouden handdruk voor bewezen diensten tegen Finland. Ik kan moeilijk zeggen dat hij in één van die wedstrijden op zijn fout na slechter of beter speelde dan eender welke andere verdediger. Heeft zich ook gewoon herpakt na die fout. Maar ge kon zeker zijn dat eerder Boyata nog ging spelen ipv hem in de eerstvolgende belangrijke match.

En ja Vermaelen heeft het uitzonderlijk goed gedaan. Ik klaag ook niet over die beslissing achteraf, ik zeg enkel dat Martinez bepaalde spelers heel weinig krediet geeft en het is moeilijk om jezelf in de picture te krijgen. Het is geen exhaustieve lijst, het was gewoon een recente gebeurtenis. Ik heb zelfs gezegd dat het al bij al telkens goed meeviel op defensief vlak.

Is dat voldoende om uit te leggen wat ik bedoel?

Als je Vermaelen zag spelen kan je toch niet zeggen dat Denayer onterecht op de bank zat. We moeten niemand afrekenen op 1 fout, maar we moeten hem niet gaan belonen voor zijn slechte match. Ik vond hem los van de goal op zijn kap ook echt niet goed spelen.

Nainggolan heeft de afgelopen jaren nu ook niet meteen het ongelijk van Martinez bewezen. Ik zou zeggen dat Martinez toch ook de match tegen Brazilië op zijn palmares mag zetten, dat was echt wel goed gedaan.

Praet is op zich een goede vervanger voor De Bruyne, maar heeft dit jaar wel heel weinig gespeeld vind ik. Daar ben ik toch ook niet gerust in.

Ik geloof eigenlijk niet in Doku voor dit EK. Volgens mij loopt die in matchen als tegen Italië defensief verloren, en kan hij offensief wel in goede posities komen door zijn snelheid maar zal hij de verkeerde keuzes voor de laatste pass/afwerking maken.
Hij mag gerust mijn ongelijk bewijzen.
Verder over Nainggolan : Die was toen toch echt nog wel nuttig. Had toch gerust ipv bijvoorbeeld Dendoncker mogen meegaan? Heeft ook zelden teleurgesteld voor de Rode Duivels imo.

Bovendien schrijft Conte alleen dat Italië in de weegschaal ligt met België, en dat hij mogelijkheden ziet voor Italië om te winnen wanneer ze onze zwaktes kunnen uitbuiten. Maar dat ziet iedereen hier.

In principe is België gewapend om Italië meestal te verslaan. Maar dat is nooit een zekerheid natuurlijk. Het zal ons alvast beter liggen dan Portugal, ik ga iets minder 'nerveus' zijn voor de match deze keer. Er is minder onzekerheid vind ik.

Waarom zou Italië bang moeten hebben van België? Net zoals België geen bang moet hebben van Italië. Allebei ploegen met genoeg kwaliteiten, die allebei genoeg kans maken op de volgende ronde.

Het is niet Slowakije tegen Spanje hé, of Zwitserland tegen Frankrijk... oh nee, wacht...

Nog eventjes verder over de ref komende vrijdag trouwens is dat ik hoop dat hij de lijn van Zwitserland - Turkije doortrekt inzake spelers bestraffen voor zagen/moeien met de ref zijn beslissingen. Da's iets wat de Belgen eigenlijk heel weinig doen, maar landen zoals Frankrijk, Spanje en ook Italië wel nogal fel in kunnen zijn.
Het zijn details, maar daar kan het wel van afhangen.

Voor een new member kan dat tellen! Ik ken geen kloten van voetbal dus ik hou ook best mijn snavel. Maar ik volg je voor 100%
Kom kom, niks van. Het is een EK dus gewoon meedoen als ge wilt, wij zijn een ploeg van elf miljoen!!! Alleen niet de flauwe uithangen zoals op de vorige pagina's besproken, maar dat lijkt me geen probleem.

Als dit verder de originele @Marsu is, en dat kan eigenlijk niet anders gezien het taalgebruik en de energie, dan heeft die al heel wat kilometers op de teller hier.

om rustig te blijven maar bij zo een holderdebolder winger die vooral op de brommer zit is dat minder vanzelfsprekend.
en kan hij offensief wel in goede posities komen door zijn snelheid maar zal hij de verkeerde keuzes voor de laatste pass/afwerking maken.
Het gaat, mij toch, vooral om de dreiging van de snelheid, ik verwacht er geen eindproduct van. Verheyen bestempelde de sprint van Mbappé tegen Hummels als één van zijn momenten van de groepsfase, ook zonder eindproduct. Wij hebben gewoon een even snelle speler, niet twijfelen, gewoon doen in de juiste situatie. Daarbij verwachten we van Mertens ook geen eindproduct (nog geen twintig meter met de bal gelopen tegen Portugal :biglaugh:) meer, en biedt die tegelijk helemaal geen dreiging. Gewoon de coach van de tegenstander overbluffen met die potentiële snelheid is al genoeg om daar voordeel uit te halen.

Heeft heel veel werk verzet in een heel moeilijke wedstrijd.
Licht willekeurige quote omdat ik iets van Lukaku nodig had. Nu ik daarnet zag dat "De Bruyne wel kan spelen, misschien met inspuiting", moest ik in combinatie met de kritiek op Lukaku denken aan Hans Vandeweghe eergisteren: "Overigens was Lukaku tegen Portugal dramatisch. Dat wordt een beetje weggeveegd door de overwinning, maar hij was niet goed. Ook in grote wedstrijden in Italië komt hij er niet altijd aan te pas."

Dat vond ik er al volledig naast, maar over De Bruyne en Hazard dan: “Bovendien staan ze nu met een andere ingesteldheid op het veld. Nu denken ze niet in de eerste plaats meer aan winnen, maar aan hun toekomst. Hazard kan niet terug naar Spanje met een blessure. Idem bij De Bruyne: Manchester City is nu zijn prioriteit. Ze gaan nu niet even hun carrière op het spel zetten door de pijn weg te spuiten. Dat heeft een impact op hun spel, dat kan je hen niet kwalijk nemen.”

Heeft er iemand ook maar enigszins dat gevoel? Volledig het omgekeerde toch. Vreemde sneren naar die spelers van hem, voor niets nodig en volgens mij helemaal bezijden de waarheid.

Laatst bewerkt:
Daarbij verwachten we van Mertens ook geen eindproduct (nog geen twintig meter met de bal gelopen tegen Portugal :biglaugh:) meer, en biedt die tegelijk helemaal geen dreiging. Gewoon de coach van de tegenstander overbluffen met die potentiële snelheid is al genoeg om daar voordeel uit te halen.

Licht willekeurige quote omdat ik iets van Lukaku nodig had. Nu ik daarnet zag dat "De Bruyne wel kan spelen, misschien met inspuiting", moest ik in combinatie met de kritiek op Lukaku denken aan Hans Vandeweghe eergisteren: "Overigens was Lukaku tegen Portugal dramatisch. Dat wordt een beetje weggeveegd door de overwinning, maar hij was niet goed. Ook in grote wedstrijden in Italië komt hij er niet altijd aan te pas."

Dat vond ik er al volledig naast, maar over De Bruyne en Hazard dan: “Bovendien staan ze nu met een andere ingesteldheid op het veld. Nu denken ze niet in de eerste plaats meer aan winnen, maar aan hun toekomst. Hazard kan niet terug naar Spanje met een blessure. Idem bij De Bruyne: Manchester City is nu zijn prioriteit. Ze gaan nu niet even hun carrière op het spel zetten door de pijn weg te spuiten. Dat heeft een impact op hun spel, dat kan je hen niet kwalijk nemen.”

Heeft er iemand ook maar enigszins dat gevoel? Volledig het omgekeerde toch. Vreemde sneren naar die spelers van hem, voor niets nodig en voilgens mij helemaal bezijden de waarheid.
Ik verwacht van Mertens ondertussen absoluut niks meer, enkel dat die op een vliegtuig naar huis stapt. Die heeft in het verleden zich absoluut nuttig bewezen, maar had na zijn seizoen weinig te zoeken op dit EK (imo).

Die quotes zijn toch om te lachen. Ik zeg niet dat Lukaku zijn beste match heeft gespeeld tegen Portugal, maar om nu te stellen dat hij dramatisch was en nooit opdaagt in grote matchen is compleet van de pot gerukt.

Trouwens, als je de emotie zag na die wedstrijd bij bv. De Bruyne weet ge al wel dat die juist niks met de toekomst gaat bezig zijn vrijdag, die wil gewoon het EK winnen.

Heeft er iemand ook maar enigszins dat gevoel? Volledig het omgekeerde toch. Vreemde sneren naar die spelers van hem, voor niets nodig en voilgens mij helemaal bezijden de waarheid.
Inderdaad volledig naast. Bij Hazard zou ik zelfs durven zeggen dat tegen Portugal de eerste match was in tig maanden waar ik niet het gevoel had dat hij om de 10 minuten aan zijn enkel aan het denken was.

Maar goed, het is zowat een traditie geworden bij EK/WK: enerzijds onze Grote Drie ophemelen, anderzijds ze even snel terug afbreken. Geen van beiden gefundeerd, uiteraard. Gewoon draaien naargelang hoe de laatste match eruit zag voor de neutrale voetbalsupporter.

Als dit verder de originele @Marsu is, en dat kan eigenlijk niet anders gezien het taalgebruik en de energie, dan heeft die al heel wat kilometers op de teller hier.

Ik heb 9lives eindelijk vergeven dat ze mijn gegevens te grabbel hebben gesmeten.

En Hans is net zoals meeste sportjournalisten amper ne functionerende mens. Lukaku heeft geen goal gemaakt maar heeft wel 6-7 keer een drietal Portugezen aan de praat gehouden en ruimte geschept. Als daar niemand inloopt of het gaat mis, dat is Lukaku zijn fout niet. Ik ben geen grote Lukaku-fan maar hij heeft duidelijk het voordeel van de twijfel afgedwongen. Wanneer Lukaku écht een slechte match speelt, is dat telkens wel duidelijk. Dan strompelt die rond, handjes naar zijn voeten wijzend, af en toe handjes in de lucht gooien, baltoetsen naar nergens, ... Dat was echt het geval niet.

En waar Hazard aan denkt weet ik niet. Sinds die bij zijn droomclub aankwam vermomd als Johan Boskamp kan ik weinig begrip opbrengen voor die vent. Die moet wel inmiddels wat gaan presteren als die nog bij zijn droomclub een rol van betekenis wilt spelen. De Bruyne daarentegen is elke match voor land en club gewoon 110% aanwezig. Rudiger heeft die zijn schedel herschikt 3 weken geleden en die jongen speelt nu gewoon volle bak voor de Rode Duivels. Wat kan die een verstuikte enkel in godsnaam schelen? Gewoon zoveelste poging om een beetje interessant te doen. Ma bon, ze proberen eens een keer niet om Lukaku te laten zeggen dat hij zich racistisch bejegend voelt dus we mogen nog van geluk spreken.

Vandeweghe is toch ook de typische sportjournalist die vooral zichzelf heel erg interessant vindt.
Ik denk dat ge daar wel de nagel op de kop slaat. Ik kan er weinig in België smaken. We hebben Peter, die enthousiast is en niet al te diep in gaat op het voetbalaspect, want het inhoudelijke is zijn sterke kant niet. Die kent zijn beperkingen en dat is fijn.

Schril contrast met een Ruben Van Gucht die daar telkens een van onze spelers zwoel zit te eyefucken achter een lap plexiglas. Die heeft nog nooit iets interessants in de media gebracht behalve zijn ruzie met de Jacques. Echt een rukker pur sang. Filip Joos die daar telkens ineengezakt zit als een soort van Larry King-Megan Rapinoe hybride, met zijn fake act. Ik vraag mij tevens al letterlijk 10 jaar af wanneer die eindelijk een tv-compatibel kapsel laat knippen, die ziet er gewoon nog steeds uit alsof die opdaagt voor zijn eerste dagje middelbaar nadat hij de pot gel van zijn grote broer heeft gestolen. Er komt toch ook zoveel gezever uit. Zowel als studiogast als commentator. Dat lult maar een end weg en nooit brengen ze u iets bij. Dan kijk ik nog liever Veronica Inside waar ze er vaak genoeg zelf voor uitkomen dat ze onzin verkopen.

Weinig journalisten brengen simpelweg vlot en duidelijk informatie, er is telkens wel een play om een soort van 'persoonlijkheid' proberen te scheppen, meestal gekoppeld aan een of ander kutboek over de geschiedenis van de beste Oost-Vlaamse petanquer van de 18de eeuw ofzo.

Ik denk dat de hoofdzonde van vele tv-journalisten en presentators het stellen van domme vragen is. Vaak kinderlijke vragen. Karl is daar tegenwoordig kampioen in. Dan fonkelen zijn oogjes en trekken zijn mondhoekjes naar boven en vraagt hij aan Wesley Sonck "Heb jij vaak een omhaal gescoord Wesley?" of iets dergelijks nadat een mirakelgoal wordt gescoord. Hij giechelt net nog niet gelijk een klein meisje. Soms kan ge daar een lollige reactie mee uitlokken, maar als dat uw enige manier van modereren is.... Oef.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan