EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Elk van de commetatoren heeft zo wel zijn eigen stijl waar je dan voor of tegen kan zijn. Ikzelf ben wel fan van Joos de commentator en voetbalromantics. Naar extra time kijk ik al lang niet meer, dus kan ik me ook niet ergeren aan zijn betweterige kantjes daar

Maar over één ding kunnen we het allemaal eens zijn: de allerergste commentator is de heer Dirk Deferme. Wat die uit zijn bek slaat grenst aan het onwaarschijnlijke.
Ruben 'de kop is er letterlijk af' Van Gucht komt wel aardig in de buurt

De ref is alvast bekend: Slavko Vinčić.
3 van de 4 Duitse VAR assistenten zijn wel dezelfde als die tegen Portugal, ik wil niet zeggen dat dat slecht is, maar ik vond tegen Portugal dat de VAR had moeten tussenkomen in die fase met Pepe.
En de tackle op De Bruyne had misschien ook een VAR momentje kunnen zijn, als je ziet dat het een tackle langs achter is. Met zijn 1 been raakt hij dan wel de bal, met het andere landt hij op de kuit en blokkeert hij de voet.

Maar over één ding kunnen we het allemaal eens zijn: de allerergste commentator is de heer Dirk Deferme. Wat die uit zijn bek slaat grenst aan het onwaarschijnlijke.
Een mening die je bij bijna iedere voetbalfan hoort of leest.
Toch blijven vtm en VRT die 2 opvoeren alsof ze The next best thing zijn.
Idem met De Bilde als co commentator. Daar is ook echt niemand fan van lijkt mij.

Filip Joos zijn wedstrijdcommentaar vind ik best wel ok. Als persoon is het gewoon een eikel. Ik heb daar vroeger nog tegen gevoetbald.. Constant van zijn oren maken. Als em dan nekeer ni mocht meedoen omndat hij geschorst was of ni genoeg getraind had zich als de meest marginale supporter gedragen.. Manman wa ne mongool is da in feite..

Filip Joos zijn wedstrijdcommentaar vind ik best wel ok. Als persoon is het gewoon een eikel. Ik heb daar vroeger nog tegen gevoetbald.. Constant van zijn oren maken. Als em dan nekeer ni mocht meedoen omndat hij geschorst was of ni genoeg getraind had zich als de meest marginale supporter gedragen.. Manman wa ne mongool is da in feite..

Geeft dat ook gewoon toe. Denk dat er wel meer mensen zijn die eigenlijk dik ok zijn, maar eens ze op een sportveld stappen transformeren in eikels.

En de tackle op De Bruyne had misschien ook een VAR momentje kunnen zijn, als je ziet dat het een tackle langs achter is. Met zijn 1 been raakt hij dan wel de bal, met het andere landt hij op de kuit en blokkeert hij de voet.
Die is al meer voor interpretatie vatbaar. Voor mij mocht daar rood getrokken worden aangezien het langs achter is maar ik kan geen 100% objectieve mening geven.

Die van Pepe was echter duidelijk (elleboog) en ik snap nog steeds niet dat de VAR daar niet tussenkomt, zeker omdat die op dat moment toch ook zien dat de ref de controle kwijt is.

Ziet er echt ook uit gelijk een simpele ziel tbh :tongue:

De Bilde vind ik toch het absolute dieptepunt hier in Vlaanderen, over simpele zielen en eikels gesproken das toch de ergste dan denk ik.

3 van de 4 Duitse VAR assistenten zijn wel dezelfde als die tegen Portugal, ik wil niet zeggen dat dat slecht is, maar ik vond tegen Portugal dat de VAR had moeten tussenkomen in die fase met Pepe.

VAR: Bastian Dankert
VAR: Christian Dingert
VAR: Christian Gittelmann
VAR: Pawel Gil
De eerste twee zijn degenen die tellen. Gittelmann doet niets anders dan buitenspelfases (op het EK worden ook alleen maar lijnrechters gebruikt daarvoor, geen refs) volgen en de vierde zit daar als aanvullend hulpje indien er iets zou mislopen, gewoon omdat ze nu eenmaal allemaal bijeen in Zwitserland zitten en ge met vier wel kunt kaarten tijdens de rust.

Dankert is degene die betwistbare fases controleert, zeg maar de "echte" VAR zoals we die ons voorstellen. Dingert degene die de match live blijft volgen als Dankert iets controleert in herhaling, en andere fases daarna doorgeeft. Op zich is de belangrijke positie voor reviews dus vervangen tegenover Portugal.

Verder was het eigenlijk niet doenbaar om naar die fase van Pepe te kijken op het schermpje. Hij gaat fors in, maar het is net te weinig. Het was te veel duwen met de elleboog in plaats van slaan om daar duidelijk over te gaan op rood in een review, we zullen dat maar Pepe's ervaring noemen. Spijtig, ik had het Pepe ook wel gegund. Dan komt de tackle op De Bruyne inderdaad meer in aanmerking, maar ik gok omdat het niet tackelende been was dat zijn enkel doet omslaan dat ze het bij geel gelaten hebben. Ook hier weer spijtig.

Gisteren het verhaal over Verheyen z'n kat gehoord?
Dat was weer van die typisch flauwe Karlzever, maar met Verheyen zijn ze toch met hun gat in de boter gevallen bij de VRT hoor. Wie had gedacht dat die houten Klaas als speler zoveel jaar later de beste televisiefiguur in die studio's zou worden? Iedereen kent hem, ervaring als speler, ervaring als coach, altijd vrij open en eerlijk, kan dingen meteen analyseren en uitleggen op een simpele manier zonder simplistisch te worden, geslaagd kwinkslagje links en rechts, ... tien jaar terug zat die nog als "vriend van Frank Raes" stokstijf aan tafel hele afleveringen vol te zuchten met een veel te grote trui met een nog veel groter logo van Napapijri op aan.

Hahaha, nog iemand die het zich herinnert! Zalig he.

"Leandro, de kop is eraf, LETTERLIJK!" zei Ruben, terwijl hij met een monkellachje inwendig de genialiteit van zijn taalgevoel op dezelfde hoogte als zijn instinct voor haute couture plaatst, genietend van de reflectie van zijn zelfgevonden combinatie van een polo over een hemd in het plexiglas. Ge ziet Trossard ondertussen versuft staren naar dat Playmobilmannetje en diezelfde combinatie van een polo over een hemd, denkend dat ze zelfs in Genk beter Nederlands spreken. Of zich toch tenminste minder Playmobilerig kleden.

Dat was weer van die typisch flauwe Karlzever, maar met Verheyen zijn ze toch met hun gat in de boter gevallen bij de VRT hoor. Wie had gedacht dat die houten Klaas als speler zoveel jaar later de beste televisiefiguur in die studio's zou worden? Iedereen kent hem, ervaring als speler, ervaring als coach, altijd vrij open en eerlijk, kan dingen meteen analyseren en uitleggen op een simpele manier zonder simplistisch te worden, geslaagd kwinkslagje links en rechts, ... tien jaar terug zat die nog als "vriend van Frank Raes" stokstijf aan tafel hele afleveringen vol te zuchten met een veel te grote trui met een nog veel groter logo van Napapijri op aan.
Niet alleen de VRT, wij ook.
De afgelopen weken telkens een half uur voor de match mijn tv opgezet en als ik Verheyen niet zag zitten nog rustig iets anders gaan doen tot het eigenlijke begin omdat het toch de moeite niet is om te gaan luisteren.
Matchen vd duivels zet ik sowieso pas op het juiste uur op, zo ben ik zeker dat ik niet op Van Gucht zijn zelfingenomen smoel moet zien. Een mens zou heimwee krijgen naar Frank Raes als dit het alternatief is.

Qua commentaar kan ik Joos ook nog wel hebben. Als analyst is hij misschien de ergste van allemaal maar als commentator zijn die weetjes nog wel tof om dode momenten mee te vullen. Aangezien het duidelijk not done is om af en toe een minuut je bek te houden vult Joos het imo nog het beste op. Aster heeft me ook nog wel verrast. Qua inhoud ook 0,0 maar die maakt dat nog goed qua enthousiasme, iets wat je van een Deferme niet kan verwachten. Die zitten precies altijd een begrafenis van commentaar te voorzien.

De eerste twee zijn degenen die tellen. Gittelmann doet niets anders dan buitenspelfases (op het EK worden ook alleen maar lijnrechters gebruikt daarvoor, geen refs) volgen en de vierde zit daar als aanvullend hulpje indien er iets zou mislopen, gewoon omdat ze nu eenmaal allemaal bijeen in Zwitserland zitten en ge met vier wel kunt kaarten tijdens de rust.

Dankert is degene die betwistbare fases controleert, zeg maar de "echte" VAR zoals we die ons voorstellen. Dingert degene die de match live blijft volgen als Dankert iets controleert in herhaling, en andere fases daarna doorgeeft. Op zich is de belangrijke positie voor reviews dus vervangen tegenover Portugal.

Verder was het eigenlijk niet doenbaar om naar die fase van Pepe te kijken op het schermpje. Hij gaat fors in, maar het is net te weinig. Het was te veel duwen met de elleboog in plaats van slaan om daar duidelijk over te gaan op rood in een review, we zullen dat maar Pepe's ervaring noemen. Spijtig, ik had het Pepe ook wel gegund. Dan komt de tackle op De Bruyne inderdaad meer in aanmerking, maar ik gok omdat het niet tackelende been was dat zijn enkel doet omslaan dat ze het bij geel gelaten hebben. Ook hier weer spijtig.
Merci voor de info, ik wist niet dat dat de verdeling was op de VAR-posten.

Over die 2 fases, 't is daarmee dat ik erbij zeg dat ik niet objectief kan (wil :unsure:) oordelen wegens Rode Duivels en het feit dat ik Pepe liever nooit op een voetbalveld zie staan. Maar zoals je zegt, het is net te weinig om te overrulen naar rood.
Die op De Bruyne geven ze waarschijnlijk voor die reden niet, gemiste kans, want dit stukje zou je daar denk ik toch op kunnen gebruiken (vooral punt 2 dan toch):

• A tackle or challenge that endangers the safety of an opponent or uses excessive force or brutality must be sanctioned as serious foul play.
  • Any player who lunges at an opponent in challenging for the ball from the front, from the side or from behind using one or both legs, with excessive force or endangers the safety of an opponent is guilty of serious foul play.

Mertens geeft aan dat hij zelf ook niet tevreden was van zijn spel tot nu toe.
(2e fragment: https://sporza.be/nl/2021/06/30/de-...s-volkslied-mijn-taxichauffeur~1625064929104/ )

Ik vind dat toch altijd positief om te zien, die zelfkennis, want er lopen ook types rond die niet tegen kritiek kunnen (kijk maar eens naar NL).

Niet alleen de VRT, wij ook.
De afgelopen weken telkens een half uur voor de match mijn tv opgezet en als ik Verheyen niet zag zitten nog rustig iets anders gaan doen tot het eigenlijke begin omdat het toch de moeite niet is om te gaan luisteren.
Matchen vd duivels zet ik sowieso pas op het juiste uur op, zo ben ik zeker dat ik niet op Van Gucht zijn zelfingenomen smoel moet zien. Een mens zou heimwee krijgen naar Frank Raes als dit het alternatief is.

Qua commentaar kan ik Joos ook nog wel hebben. Als analyst is hij misschien de ergste van allemaal maar als commentator zijn die weetjes nog wel tof om dode momenten mee te vullen. Aangezien het duidelijk not done is om af en toe een minuut je bek te houden vult Joos het imo nog het beste op. Aster heeft me ook nog wel verrast. Qua inhoud ook 0,0 maar die maakt dat nog goed qua enthousiasme, iets wat je van een Deferme niet kan verwachten. Die zitten precies altijd een begrafenis van commentaar te voorzien.

Ik heb dit EK zelfs nog geen enkele keer een volkslied gehoord :p
Gewoon exact om 21u inschakelen, dan moet ge niet luisteren naar de voorbeschouwingen

Laatst bewerkt:
(2e fragment: https://sporza.be/nl/2021/06/30/de-...s-volkslied-mijn-taxichauffeur~1625064929104/ )

Ik vind dat toch altijd positief om te zien, die zelfkennis, want er lopen ook types rond die niet tegen kritiek kunnen (kijk maar eens naar NL).
dat is zeker iets positief dat wel voor elk van onze spelers lijkt te gelden
(ondanks dit: Mertens toch maar niet opstellen, Bobby!)

Ik heb dit EK zelfs nog geen enkele keer een volkslied gehoord :p
Gewoon exact om 21u inschakelen, dan moet ge niet luisteren naar de voorbeschouwingen

Zelfkritiek is goed, heel goed zelfs maar je moet er ook iets mee doen.

Ben zeker ook fan van Gert. Denk dat hij op die moment dacht: I'll see your bet and raise you.

dat is zeker iets positief dat wel voor elk van onze spelers lijkt te gelden
(ondanks dit: Mertens toch maar niet opstellen, Bobby!)

Ik begin hoe langer hoe meer te denken dat Mertens gaat starten... beetje afhankelijk van de blessures van Eden en KDB wel.
Met de redenering dat hij al zo lang in Italië voetbalt, en de meeste spelers bij de Italiaanse ploeg eigenlijk ook in eigen competitie spelen, dus hij kent ze goed.

Of het een goed idee is, dat is een andere vraag, gezien zijn wedstrijden tot nu toe... Maar qua motivatie gaat ge tegen Italië natuurlijk wel goed zitten met Mertens en Lukaku.

Ik schat de kansen van de Belgen goed in tegen Italië, mits KDB gans de match kan spelen natuurlijk.
En hopelijk geen Mertens op het veld.

Ben van plan om eens geld in te zetten, wat denken jullie hiervan?

België - Italië = België naar de volgende ronde
Spanje - Zwitserland = Spanje naar de volgende ronde
Engeland - Oekraïne = Win voor Engeland in reguliere speeltijd
Denemarken - Tsjechië = Denemarken naar de volgende ronde? Hoewel ik mijn twijfels nog heb bij deze match, wie er gaat winnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan