EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geweldige match van Italie, ik denk dat velen zich verkeken hadden (ik ook hoor) na hun middelmatige prestatie tegen Oostenrijk. Je kan de Belgische ploeg weinig verwijten vandaag (de coach daarentegen?), ze zijn gewoon gebotst op een superieure ploeg. Daarmee is het gewoon gezegd. We speelden niet geweldig, maar we speelden allesbehalve slecht. Helaas zat voor Italie alles mee vandaag, en voor de Belgen vooraan zat er veel tegen. Goeie reddingen (maar geen wereldsaves uiteindelijk) van Donna in de eerste helft, en in de tweede helft Lukaku & Co die voor open goal 2 ballen er basically in te blazen hebben en die er wegens net een stap teveel gezet te hebben, juist tekort komen om te scoren.

Lukaku is voor mij de grootste teleurstelling, hij heeft niet slecht gespeeld maar ik had verwacht dat hij beter was dan Chiellini en dat was vandaag niet het geval. KDB was niet 100% en dat was er aan te zien.
Chadli en Mertens, sorry, die hadden compleet niet op het veld gemoeten. Doku was wel heel goed, vooral naarmate de wedstrijd vorderde en er dus minder intensief op hem verdedigd werd.

De enige die iets te verwijten valt, is Martinez. Maar dan komen we terug op het punt eerder vandaag, zouden we een betere coach kunnen strikken voor de RD? Waarschijnlijk niet.

Mee eens, op de keuze van Doku na.
Als ge gewoon Hazard één op één wilt vervangen, dan is Doku de beste keuze.
En hij was is imo niet door de mand gevallen.
Ik betwijfel of Mertens het beter zou gedaan hebben.

Doku was de gevaarlijkste man op de momenten dat Italië begon terug te zakken. In de eerste helft was hij buiten de penalty onzichtbaar. En dat was ook de helft waar de Italianen twee keer scoorden.

Mertens had geen betere keuze geweest, maar Carrasco in balverlies (en oh boy, hoeveel balverlies was er niet) misschien wel. Ik had overigens eerder ons middenveld versterkt. Praet of Dendoncker ipv Doku laten starten.

Wat bezielde Martinez om Chadli en Mertens te brengen? En Carrasco op de bank te houden? Of Trossard of Benteke?

We hebben dit toernooi veel malchance gehad met drie van onze dragende spelers die net terugkwamen uit blessures, waarvan twee zonder enig matchritme aan het toernooi begonnen zijn. We verliezen dan nog eens Castagne in onze eerste match en dan Hazard die tegen Portugal echt naar zijn betere vorm aan het groeien was. En De Bruyne die vandaag dus ook met een blessure moest spelen. En dan al die gemiste goals vandaag. Maar hier toch ook weer Martinez die gewoon echt niet de juiste keuzes maakt.

Het is ergens knap dat we met die historiek aan blessures tot de kwartfinale zijn geraakt, en met een tikkeltje meer geluk in afwerking nu gewoon in de halve finale zouden staan. Maar het blijft toch extreem zuur. Vierde toernooi op rij waar gewoon veel meer in zat.

Wat ik nu nog erger vind dan er uit liggen: de pers die spelers en trainer weer gaat ophemelen tot en met terwijl we hier weer kansloos verliezen van een evenwaardig team. En imo hebben we gewoon een veel minder goed toernooi gespeeld dan vorig. Wat mij frustreerd is nog niets gehaald met deze sterke generatie terwijl er weinig ploegen zijn die echt sterk zijn. Enige realistische kans op prijs lijkt me nations league voor ons.

Ach kom, 't is niet omdat België eens gouden generatie heeft dat je sowieso een prijs moet winnen. De grote landen hebben altijd een sterke generatie. Het had gekund, maar onze gouden generatie is niet de sterkste ploeg ter wereld he en ook niet op dit tornooi.
Idd!
Opvallend veel mensen die de prestaties op zulke toernooien maar moeilijk kunnen kaderen.

Op het wk wordt je mss wereldkampioen als die corner naast gaat. Vandaag kom je mss nog langszij als die bal van Lukaku niet tegen de bil van die Italiaan vliegt. In deze fase, en tegen deze ploegen zijn details en geluk zo een grote factor, dat we toch helemaal niet van een gefaalde generatie kunnen spreken.

Minstens kwartfinale, 4 toernooien na mekaar. Dat is iets om trots op te zijn.

Vandaag verlies je van een ploeg die beter voetbalt, en dan nog had je net zo goed kunnen winnen met wat geluk.

Mensen die hier komen beweren dat Doku niet goed was zijn wel volledig van het paadje. De nieuwe ster van de volgende generatie heeft voor het eerst aan zijn natie getoond wat hij ons kan brengen.

We moeten eerlijk zijn. Het is ook niet dat we Eden Hazard gemist hebben. Het is niet dat Eden een betere match dan Doku ging gespeeld hebben. Integendeel zelfs.

Topmatch van Doku. De enige die echt goed was.

Geweldige match van Italie, ik denk dat velen zich verkeken hadden (ik ook hoor) na hun middelmatige prestatie tegen Oostenrijk. Je kan de Belgische ploeg weinig verwijten vandaag (de coach daarentegen?), ze zijn gewoon gebotst op een superieure ploeg. Daarmee is het gewoon gezegd. We speelden niet geweldig, maar we speelden allesbehalve slecht. Helaas zat voor Italie alles mee vandaag, en voor de Belgen vooraan zat er veel tegen. Goeie reddingen (maar geen wereldsaves uiteindelijk) van Donna in de eerste helft, en in de tweede helft Lukaku & Co die voor open goal 2 ballen er basically in te blazen hebben en die er wegens net een stap teveel gezet te hebben, juist tekort komen om te scoren.

Lukaku is voor mij de grootste teleurstelling, hij heeft niet slecht gespeeld maar ik had verwacht dat hij beter was dan Chiellini en dat was vandaag niet het geval. KDB was niet 100% en dat was er aan te zien.
Chadli en Mertens, sorry, die hadden compleet niet op het veld gemoeten. Doku was wel heel goed, vooral naarmate de wedstrijd vorderde en er dus minder intensief op hem verdedigd werd.

De enige die iets te verwijten valt, is Martinez. Maar dan komen we terug op het punt eerder vandaag, zouden we een betere coach kunnen strikken voor de RD? Waarschijnlijk niet.

Ja, Lukaku... ik ben echt oprecht fan van hem, MAAR het is tot nu toe in zijn carrière tegen sterke teams altijd 'net niet'. Tegen subtoppers (of ook kleinere ploegen natuurlijk) is hij vaak weergaloos, maar hij zit bij Inter op zijn plaats nu (=Europese subtop).

Ach ja, mijn adrenaline is bijna weg nu, toch een geweldig intense match gezien :p
Gewoon supporteren voor Italië vanaf nu, want de andere teams verdienen het niet.

De Italianen waren gewoon beter in balbezit, in positiespel en zuiverheid qua passing. Wij lopen voor de zoveelste keer achter de feiten aan met geen gameplan te hebben. Ik vind dat er toch wel eens ernstig onze bondscoach in vraag gesteld mag worden? Hij verkiest toch wel foute keuzes op de belangrijke momenten.

We komen weer niet verder dan de kwartfinales en weer hoor ik alle excuses voorbij komen. We mogen toch wel gewoon stellen we ondermaats hebben gepresteerd? Het seizoen waren voor alle spelers lang, dus daar moet het niet opgestoken worden. Ik vind het zeer jammer. Hier en in dit tornooi zat meer in. Helaas hebben we nooit echt een gameplan gehad en hebben we maar op 3 mensen blijven rekenen, dit is niet veel belovend voor de volgende generaties.

Alsof dat zo'n verassing was dat Lukaku ging tegenvallen vanaf de tweede ronde.. . Op het WK heeft hij ook niet veel meer getoond na de groepsfase buiten twee mooie loopacties... .

Forza Italia!!!
Meer dan verdiend gewonnen.

België suckte gewoon hard vandaag. Klasse verschil van de topspelers van Italia t.o.v. het amateuristisch niveau van de Belgen vandaag.

Feestje vanavond!

Slechte winnaarsmentaliteit dat je vertoont. Serieus. Suckte hard? amateuristisch niveau? Termen die niet van toepassing zijn.

Ik heb onlangs nog een youtube filmpke van Sporza en KDB gezien waarin KDB zelf zei dat België een bepaald soort speelstijl mist maw we hebben geen identiteit als Belgische ploeg, alleen hopen dat we iets winnen met de individuele talenten dat we hebben

Alsof dat zo'n verassing was dat Lukaku ging tegenvallen vanaf de tweede ronde.. . Op het WK heeft hij ook niet veel meer getoond na de groepsfase buiten twee mooie loopacties... .

Je bedoelt matchwinnende loopacties. Acties die de letterlijke uitkomt van het spel veranderd hebben. "niet veel meer getoond". Dat is net wat je wil van een spits. Persoonlijk vind ik dat Lukaku slecht uitgespeeld werd vandaag in de 1ste helft bv, hij stond continue op de flanken en de lange bal kwam telkens naar het centrum. Voorts was er ook weinig aansluiting bij sommige ballen waardoor wanneer hij toch het duel won, hij geen afspeelpunten had.

Ik ben teleurgesteld in het feit dat Lukaku geen verschil kon maken, maar ik leg de schuld daarvoor niet bij hem.

Geen van beide teams speelde vlekkeloos, maar Italië durfde meer en toonde zich ambitieuzer. Bij de Belgen zie ik toch vaak die aarzeling waarbij sommige aanvalspogingen helemaal ineenzakken. Er waren een paar doelpogingen die er in hadden mogen zitten, maar dat zeg je natuurlijk altijd wanneer je hoopt dat je team wint. :laugh:

Ik snap eerlijk gezegd niet al die analisten die België favoriet maakten en dat België wel ging winnen tegen Italië.

Ik heb al de matchen van de italianen gezien en al de matchen van de belgen. Qua combinatiespel, snelheid van uitvoering, intensiteit, etc... is dat gewoon 3 niveau's verschil. Er was slechts één resultaat mogelijk en dat was een overwinning van Italië. Nooit geloofd dat België veel kans maakte. Gewoon lachwekkend die analisten voor de match.

We hebben verloren van een betere ploeg. Punt.

We hebben een leuke partij gezien. Er waren zeker kansen genoeg om te scoren. Veel meer dan tegen Portugal. Als we op voorsprong komen in het eerste half uur (en dat kon), ziet het er misschien anders uit.

De Italianen waren energieker, scherper en er zat meer kwaliteit in hun voetbal. Bij ons ontbrak het toch aan die scherpte. Te vaak de bal makkelijk ingeleverd, zeker bij het uitvoetballen, vaak niet scherp genoeg in de duels, en dat is eigenlijk het ganse toernooi te vaak het geval geweest.

We verliezen hier mogelijk van de nieuwe Europese kampioen, maar dat is een schrale troost. Deze generatie gaat nooit een finale bereiken, dat is jammer...

Spanje - Italië gaat hopelijk wel een hele leuke pot voetbal brengen.

De Bruyne met een scheur in de ligamenten…. :S
ik hoop voor hem dat hij niks geforeceerd heeft….
Toch maar niet te veel pluimen meer in het gat steken van die medische staff, een infiltratie in die enkel zetten, daarvoor moet je geen medisch wonder zijn, in tegendeel, vrij roeleloos… Tzou ook niet de eerste medische blunder zijn van Kristof Sas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan