EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar anderzijds zien we met Martinez wel al vier jaar lang attractief voetbal, we winnen en scoren veel en op grote toernooien presteren we ook naar de verwachtingen.
Uhhu. We zijn de allerbeste counterploeg ter wereld.
Op de tegenaanval fantastisch, maar attractief voetbal, laat me vanavond aub nietmeer lachen. We spelen enkel op de tegenaanval tegen topploegen en het komt heel, heel vaak van de tandem DeBruyne-Lukaku

als uw taktisch plan toelaat om Insigne alle ruimte van de wereld te laten, hebt ge als trainer een en ander niet begrepen.

Italie was gewoon sterker, die drive dat die mee spelen echt knap. Met wat geluk zat er zeker een draw in maar heeft niet mogen zijn.

Dit stukje blijft toch ook onvergetelijk, hilarisch en tegelijkertijd schrijnend spelbederf.

Dit is gewoon de reden dat voetbal naar systeem van stilstaande klok moet overgaan. En zo zijn er in elke wedstrijd ettelijke voorbeelden. Onze spelers doen exact hetzelfde. Iedereen haat het, maar het wordt gewoon ingebakken bij alle opleidingen. Dat kan de integriteit van het spel alleen maar ten goede komen.

Jammer, maar helaas. Op de eerste 5 (?) minuten na, was Italië overduidelijk de beste ploeg. Dan krijg je nog een weg terug in het spel op een presenteerblaadje aangereikt door meeval met een penalty die gefloten wordt, maar te weinig inzet/kracht/... om je weer in de match te knokken.

(Het was overduidelijk een penalty, maar wel bij een fase waar de kans op doelgevaar erg klein was. Een 'gratis' penalty.)

Als er nu 1 ploeg een bijeengeraapt zootje is dan is het wel Zwitserland, de samenhang is er daar nooit echt geweest. Hun ploeg wordt gevormd door Albanezen, Kosovaren, enkele Bosniërs en Afrikanen, en een paar 'echte' Zwitsers, hun mentaliteit is echt top dit EK maar dat was in het verleden toch een beetje hun zwakte denk ik. Altijd een degelijke ploeg maar nooit echt alles geven tot je erbij neervalt. Van hun volkslied spat de passie er ook niet af. Zo'n Xhaka en Shaqiri zijn meer bezig met alles wat er gebeurt in Kosovo en Albanië dan met het land waarvoor ze spelen
Sow, Fernandes, Lotomba, Mbabu en Akanji zijn geboren in Zwitserland en Embolo woont er al sinds zijn 6de. Hoezo zijn dat geen 'echte' Zwitsers?

Echt, zowel in het wielrennen topic als hier zijn uw analyses echt tenenkrullend altijd. "De penalty afgedwongen, das het enigste". Alleen al voor die fase heeft hij meer gedaan dan de rest van onze aanval/middelveld. Als je hier vandaag kritiek wilt geven op Doku ben je gewoon van slechte wil en ken je bitter weinig van voetbal.

Wie zou jij in de plaats zetten? Carrasco? Wat heeft die gedaan buiten zichzelf elvendertig keer vastgelopen. Mertens? Zucht.
Daar ben ik het niet mee akkoord. Ja hij stond daar te flitsen en wat aan het pingpongen met zichzelf, maar dat was in de tweede helft. Maar slaagt er wel niet in om effectief iets te forceren. Geen enkel pas kwam aan en hij kon zijn mannetje gewoon niet vinden. Je mag hem gerust beste Belg noemen, maar dat bewijst enkel hoe matig de andere wel niet waren.
In de eerste helft was hij echt onzichtbaar. Denk dat hij naar het toilet was ofzo want hij was nergens te bespeuren. Enkel met wat show en pingpong kom je er niet. Iemand zoals een Mbappe doet dat en maakt het dan ook af. Daarom Doku nog een maatje te licht, maar ik ben wel overtuigd dat als hij dit aanhoudt hij potentieel de man van de toekomst zal worden.

Je kan wel iets zeggen van Mertens maar na zijn inval hebben we wel de kans van de match gezien. Daarna twee keer niks meer natuurlijk.

De ontgoocheling is beter te plaatsen dan in 2018. Toen waren we top en verloren we op een irritante manier.

Op een tornooi moet alles goed vallen en dat is nooit het geval geweest bij ons. Witsel, KDB en Hazard die klaargestoomd moesten worden was al niet ideaal, maar daar kwamen de blessures tijdens het tornooi van Castagne, Hazard en KDB ook nog eens bij.

Donnaruma doet daar 2 geweldige reddingen en bij ons gaat Vertonghen dan weer zwaar in de fout. Al bij al waren de Italianen gewoon beter, maar we hebben zeker onze kansen gehad en het had ook anders kunnen lopen. Al bij al was het een mooie match voor de neutrale toeschouwer denk ik. Italië zou op dit moment ook gewoon de terechte winnaar van het EK zijn. Een sterk collectief met toch niet de grote namen die we gewend zijn van Italië. Alle credits naar Mancini hiervoor.

Ik moet @Sond nu wel bijtreden dat Martinez zijn gebruikelijke wissels doet, anders heb ik er geen verklaring voor. Ook totaal onbegrijpelijk dat hij Benteke zo laat pas wilt inbrengen en hem zelfs in de oefenmatchen niet eens getest heeft. Anderzijds heeft de basisplek van Doku wel goed uitgepakt. Heb echt genoten van zijn spel. Ik blijf zeker nog achter Martinez staan. Hij blijft voor mij nog steeds de juiste haalbare coach. Alleen zorgt zijn wisselsysteem ervoor dat hij nooit bij een topclub gaat terecht komen vrees ik.

Helaas gaat onze gouden generatie geen prijs pakken (een eventuele Nations League niet meegerekend), maar dat hoeft voor mij niet te betekenen dat deze generatie mislukt is. Al ben ik het wel eens met Degryse dat het EK mislukt is. Ook al zaten de omstandigheden tegen.

Perfecte samenvatting vind ik van Vandenbempt
De groepsmatchen waren saai - het volstond om controlevoetbal te spelen. Met hangen en wurgen hebben we ons geplaatst tegen Portugal. En vervolgens zijn de Duivels afgetroefd tegen een dartel en speels Italië.

Verwachtingen waren weeral eens veel te hoog.

Omstandigheden zaten tegen, met name de tabelhelft en de blessures, maar ook dan moet je er kunnen staan. Ik persoonlijk heb niet het gevoel zoals met Frankrijk dat we bestolen waren.

Dag gouden generatie. Mijn grootste schrik is dat we terug middelmatig worden en blij gaan zijn met overwinning tegen Noord-Macedonië en San-Marino.

Omstandigheden zaten tegen, met name de tabelhelft en de blessures, maar ook dan moet je er kunnen staan. Ik persoonlijk heb niet het gevoel zoals met Frankrijk dat we bestolen waren.

Dag gouden generatie. Mijn grootste schrik is dat we terug middelmatig worden en blij gaan zijn met overwinning tegen Noord-Macedonië en San-Marino.
Zo erg gaat het de eerste jaren niet worden. Ik denk dat ze echt wel een goede weg zijn ingeslagen qua jeugd etc om dat soort generaties niet meer te krijgen.

We blijven wel een land dat zich plaatst voor eindtoernooien zoals Denemarken of Zweden. Of althans in staat moeten zijn om dat te doen. En op 3 jaar tijd komen er altijd wel opeens nieuwe talenten naar boven. Wie had tijdens het WK al van doku of de ketelaere gehoord? Het zal wel wennen zijn, het enrhousiasme rond wk/ek zal wel niet meer zo groot zijn als afgelopen jaren.

Gaat Martinez nu eigenlijk door tot Qatar?

Perfecte samenvatting vind ik van Vandenbempt
De groepsmatchen waren saai - het volstond om controlevoetbal te spelen. Met hangen en wurgen hebben we ons geplaatst tegen Portugal. En vervolgens zijn de Duivels afgetroefd tegen een dartel en speels Italië.

Verwachtingen waren weeral eens veel te hoog.
Ik ben het eens met de analyse van ons spel, maar ik ben het helemaal niet eens met zijn laatste conclusie dat wie kritiek heeft op de bondscoach eens moet nadenken over "wie dan wel?"

In 2016 was er hoongelach over de aanstelling van Bobby, de Engelse Spanjool die wel eens wat kleine succesjes had geboekt met Everton, maar toch vooral gehaald werd omdat ie niet te veel moest kosten. Allez ja, op dat moment was quasi alles beter dan Wilmots natuurlijk. Maar uiteindelijk is dat nu 5 jaar later wel redelijk uitgedraaid, althans qua omkadering van de ploeg. Tactisch gezien heeft ie er ook de 3 5 2 (of de 3 4 3) ingedrild en dat werkt ook wel tegen kleine(re) ploegen.
Spijtig dat het indrillen van die tactiek ook het enige is wat Bobby onze ploeg heeft bijgebracht. Want het plan B of C ontbreekt. In 2018 tegen de Fransen, in 2019 tegen de Zwitsers in de Nations League en nu in 2021 tegen Italië. Mertens en Chadli inbrengen voor Tielemans en Meunier. Hij wilde dus vooral verticaal gaan spelen. Terwijl Lukaku al een hele match in de achterzak van de doctor in de economie zat. Chadli kapot? Terug ne centrale middenvelder er op!! Terug naar plan A.
Als ge toch overtuigd zijt van uw plan B, dan brengt ge Carrasco voor Chadli.
We staan 1-2 achter sinds minuut 44. Extra spits? Nu nodig vrienden, Mertens zal het wel oplossen. Misschien hebben we toch nog dat doelpuntje nodig? Benteke klaarzetten in minuut 90+5'.
Da's toch allemaal niet meer serieus? Die chaos bewijst dat Martinez geen ander plan heeft dan zijn rigide systeem aant begin van een match. En dat is bijzonder jammer en helaas ook op voorhand voorspeld!
En dus: een nieuwe bondscoach mag het voor mij altijd komen proberen. Ik ben 5 jaar Bobby nu wel beugezien.
En Italië was gisteren natuurlijk ook echt beter. Wat een ploeg. Wat een druk. Wat een overtuiging. Wat een spelers.

We blijven wel een land dat zich plaatst voor eindtoernooien zoals Denemarken of Zweden. Of althans in staat moeten zijn om dat te doen. En op 3 jaar tijd komen er altijd wel opeens nieuwe talenten naar boven. Wie had tijdens het WK al van doku of de ketelaere gehoord? Het zal wel wennen zijn, het enrhousiasme rond wk/ek zal wel niet meer zo groot zijn als afgelopen jaren.

Gaat Martinez nu eigenlijk door tot Qatar?
Talenten genoeg, maar als je beseft dat bv Praet ook al 27 is.
Hopen op een sterk collectief met een paar uitblinkers zoals Zwitserland.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan