EK 2020 | Knock-outfase (1/8 finales tem finale)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
In de basis? Zou ik echt niet doen. Bakken talent en snelheid maar op dit moment nog 0 overzicht en kan zomaar wat counters lanceren voor de Italianen. Als we al op achterstand staan (of 2-0 voorsprong) kan je die gok wagen, maar toch niet om de match te starten?

Als Hazard niet fit is, moet het Carrasco zijn. En geloof me, het doet me pijn dat te moeten zeggen.
Jullie hebben zeker en vast gelijk hij heeft meer ervaring als Doku en bij Atletico is hij echt top. Maar bij de Belgen lijkt het altijd alsof hij tegen zijn zin op dat veld staat, mannetje dribbelen bal kwijt, slechte passen geven,etc... Terwijl Doku zich echt geeft. Maar tegen de Italianen hebben we misschien wel wat ervaring nodig ja.

Italië wordt hier naar mijn gevoel toch overschat hoor. Niet dat ze ons niet gewoon met 2-0 naar huis kunnen spelen, maar ook zonder De Bruyne en Hazard zijn wij gewoon aan elkaar gewaagd. Het grootste probleem gaat zijn dat Martinez in dat geval Mertens gaat laten starten.

Als beiden niet klaar geraken, en ik vrees dat dat het geval zal zijn, zou ik starten met Carrasco en Praet. Het middenveld gaat cruciaal zijn tegen Italië.
Carrasco, Praet en weet je wat, ook nog Tielemans. En je hebt een recipe for disaster.

Italië wordt eerder onderschat. Hebben 3-0 gewonnen van Zwitserland (weliswaar in de groepsfase), terwijl wij het al moeilijk hadden tegen Denemarken en zonder De Bruyne die match sowieso hadden verloren hadden.

03Tp6KF.jpg

Euh. Meer ervaren, dat zeker. Meer talent? Durf ik in twijfel te trekken. Grootste manco is het gebrek aan overzicht van Doku. Als ik zie hoe vaak Carrasco zich tergend traag vast dribbelt, twijfel ik soms ook aan diens overzicht.

Hoe dan ook, ik zou eveneens voor de ervaring kiezen, maar dat hoeft voor mlij niet per se Carrasco te zijn.

Volgens mij is er ook maar één ding echt belangrijk in aanloop naar de kwartfinale en dat is een fitte De Bruyne.
Hangt ervan af hoe je talent definieert. Als het gaat om de capaciteiten van Doku en Carrasco als spelers in deze fase van hun carrière, dan is die laatste voor mij duidelijk beter.

Indien het gaat om het potentieel en wie de moogt hogelijke piek kan bereiken, dan kunnen we daar inderdaad aan twijfelen. Maar dat zal de toekomst wel uitwijzen.

Soit, we kunnen daarover van mening verschillen. Punt is dat starten met Doku ten koste van Carrasco mij geen goed idee lijkt.

Carrasco, Praet en weet je wat, ook nog Tielemans. En je hebt een recipe for disaster.
Ik zou niet weten waarom. Sinds Witsel naast hem staat is Tielemans echt niet aan zo'n slecht toernooi bezig hoor. Deed het tegen Portugal ook behoorlijk, maar werd daar gejost door de beslissing van Martinez om De Bruyne te vervangen door Mertens waardoor hij mee verzoop met de rest. Met Praet er bij kan je dan kiezen om ofwel Praet op de positie van De Bruyne te laten spelen, of Tielemans. Ze komen misschien niet tot aan De Bruyne zijn enkels, maar zijn wel de beste garantie om ons typespel ook zonder De Bruyne te benaderen. Enfin, Thorgan ook, maar die deed het tegen Portugal uitstekend als linksback dus laat die daar maar staan. Er is geen vervanging mogelijk voor het soort spel dat Eden ons bijbrengt. Met de andere flankspelers speel je sowieso anders. Doku zou de Italiaanse defensie echt pijn kunnen doen met zijn snelheid en vinnigheid, maar die jongen mist nog compleet het overzicht. Mertens is totaal uit vorm. Dan heb je nog Carrasco en Trossard. Die laatste kan ik niet goed genoeg inschatten, terwijl Carrasco (ook al ben ik echt geen fan) op zich wel in vorm is. Al hoop ik dat Doku eerder leert van Hazard en De Bruyne op vlak van overzicht dan van Carrasco.

En Italië onderschat? De meeste mensen hier achten ons precies totaal kansloos, terwijl die mannen al sinds 2018 niet meer hebben moeten spelen tegen een topland (Nations League tegen Portugal, die ze verloren). Het is een absolute topploeg, maar ik schat Portugal hoger in dan Italië. Het blijft ook voetbal he. Wie gaf Oostenrijk, Kroatië en Zwitserland een kans tegen Italië, Spanje en Frankrijk? Frankrijk had op papier nog een sterkere ploeg dan waarmee ze WK zijn geworden, maar ze liggen er nu wel uit. Als ik het hier zo lees, zou Italië op papier nog sterker moeten zijn dan Frankrijk. Maar dat zijn ze absoluut niet. Goeie toernooiploeg zoals altijd, met een solide verdediging en een uitstekend middenveld. Maar met een aanvalslinie die bij België, Portugal, Frankrijk, Engeland, Spanje, ... gewoon op de bank (of thuis) zou zitten.

Hangt ervan af hoe je talent definieert. Als het gaat om de capaciteiten van Doku en Carrasco als spelers in deze fase van hun carrière, dan is die laatste voor mij duidelijk beter.

Indien het gaat om het potentieel en wie de moogt hogelijke piek kan bereiken, dan kunnen we daar inderdaad aan twijfelen. Maar dat zal de toekomst wel uitwijzen.

Soit, we kunnen daarover van mening verschillen. Punt is dat starten met Doku ten koste van Carrasco mij geen goed idee lijkt.
Als ik Carrasco bij België zie spelen en ik zie Doku bij België spelen, zie ik in vista en overzicht weinig verschil. Carrasco doet mij vaak denken aan Mirallas, die eiste ook graag de bal op om zich nadien kansloos vast te dribbelen.

Nu goed, eens met dat laatste punt dat Doku, een 19-jarige die in belangrijke EK-wedstrijden nog geen minuut maakte, geen kanshebber is voor een basisplaats.

Wellicht kiest Martinez toch voor zijn vertrouwde gezichten dus het zal Carrasco of Mertens worden als of Hazard of De Bruyne ontbreekt.

Wellicht kiest Martinez toch voor zijn vertrouwde gezichten dus het zal Carrasco of Mertens worden als of Hazard of De Bruyne ontbreekt.
Voila, buiten een wit konijn oproepen heeft Martinez toch nog niet vaak verrast he... Zijn plan A is een pak beter dan dat van Willy maar qua plan B is hij tactisch toch ook nog niet veel verder geraakt dan speler A voor speler B en hopen dat het blijft draaien.
Als het kan speelt die gewoon met dezelfde 11 als tegen Portugal en als er daar een KDB of Hazard niet bij zijn worden die gewoon vervangen door nummer 12 (Mertens) en 13 (Carrasco) op zijn bladje. En geen verschil aan tactiek, ook al heb je net compleet andere spelertypes opgesteld.

Je moet bij een blessure van KDB eigenlijk al gaan hopen dat Mertens acute diarree heeft om een andere speler te zien. Maar gezien de spelers hun vrouwen niet mogen zien is die kans ook weeral klein.

Granit Xhaka, wat een baas gisteren, samen met Zuber..

120 minutes played
100% long-ball accuracy
92% passing
87 passes
3 key passes
3 fouls drawn
3 interceptions
2 accurate through balls
2 tackles
1 assist
Die ene bal op het einde van de reguliere van halverwege de eigen helft, perfect op maat van de lopende man die hem net niet goed kan controleren :drool:

Voila, buiten een wit konijn oproepen heeft Martinez toch nog niet vaak verrast he... Zijn plan A is een pak beter dan dat van Willy maar qua plan B is hij tactisch toch ook nog niet veel verder geraakt dan speler A voor speler B en hopen dat het blijft draaien.
Als het kan speelt die gewoon met dezelfde 11 als tegen Portugal en als er daar een KDB of Hazard niet bij zijn worden die gewoon vervangen door nummer 12 (Mertens) en 13 (Carrasco) op zijn bladje. En geen verschil aan tactiek, ook al heb je net compleet andere spelertypes opgesteld.

Je moet bij een blessure van KDB eigenlijk al gaan hopen dat Mertens acute diarree heeft om een andere speler te zien. Maar gezien de spelers hun vrouwen niet mogen zien is die kans ook weeral klein.
Maar waarom moet hij persé verrassen als het goed gaat? Ik zie Pep zo vaak "verrassen", maar het werkt nochtans ook tegen hem (finale CL). en Pep behoort toch bij de beste trainers op deze aardbol. Ik vind Martinez het echt wel goed doen bij de RD, ook al maakt hij zeker ook fouten.

Maar waarom moet hij persé verrassen als het goed gaat? Ik zie Pep zo vaak "verrassen", maar het werkt nochtans ook tegen hem (finale CL). en Pep behoort toch bij de beste trainers op deze aardbol. Ik vind Martinez het echt wel goed doen bij de RD, ook al maakt hij zeker ook fouten.
Je moet uiteraard niet gaan verrassen als het goed gaat. Als iedereen fit is stel ik ook dezelfde 11 op als tegen Portugal.

Maar iedereen zag dat het niet liep met Mertens ipv KDB en toch lijkt de kans mij groot dat hij, mocht KDB niet fit raken, gewoon Driesje daar gaat zetten. Tegen het sterke middenveld van Italië kan je die extra middenvelder, die KDB wel is en Mertens niet, echt wel gebruiken. En hij heeft er nog een stuk of 3 in zijn kern zitten.
Dat is zelfs niet verrassen trouwens, dat is gewoon u ploeg zetten naar u tegenstander. Het feit dat hij altijd dezelfde wissels doet etc zorgt ervoor dat het nu een verrassing zou zijn...

Niet per sé in spelsysteem verrassen (he Didier), maar wel eens een wit konijn uit de hoed toveren. Beetje zoals Clement wel eens deed met Charles De Ketelaere in't begin van diens A-carrière. Die mannen geven zich 100% (itt Dries Mertens) en voor't zelfde geld komt er iets goed uit. (kan ook iets heel slecht uit voortkomen natuurlijk, maar dat kan met Mertens/Carrasco ook)

Mertens is ook al 34 natuurlijk, die zijn snelheid en explosiviteit lijken me gewoon volledig afgebot. En bij een (flank)aanvaller is dat een veel groter probleem dan bij een verdediger.

Ik vind persoonlijk ook dat op rechts Doku eigenlijk de eerste vervanger zou moeten zijn. Zoals @NemesisBE terecht aanhaalt, jonge gasten die pas gelanceerd zijn zullen hun truitje sowieso wel nat maken, dus dat is het probleem niet. En Doku zijn versnelling is gewoon iets wat we enorm hard missen. Zelfs al is de voortzetting niet altijd aanwezig (hoewel dat al een stuk beter is).

Met het risico om weer als arrogante betweter bestempeld te worden, opteren voor Praet/Dendoncker ipv Mertens voor KDB is toch niet verrassen als je het voetbaltechnisch bekijkt? Ja, KDB stond rechtsbuiten (in theorie) tegen Portugal, maar zijn speelstijl vervang je niet door een winger zoals Mertens. Daar heb je gewoon een creatieve aanvallende middenvelder nodig, en de enige die dat ook kan is Tielemans dus logisch gezien verschuif je hem gewoon een rijtje hoger en drop je op zijn plaats Praet of Dendoncker. Persoonlijk heb ik de voorkeur voor Praet, lijkt me toch net iets meer "voetballer" te zijn dan Dendoncker maar ook hier lijkt Martinez eerder een voorkeur voor die laatste te hebben.

Zolang Mertens niet start, ben ik hoopvol (met of zonder De Bruyne). Maar als Dries start, sorry dan spelen we met 10 tegen 11 en moet de rest al gigantisch boven zichzelf uitstijgen willen we een kans maken. Dries is einde verhaal bij de Rode Duivels. Heeft ons in het verleden genoeg diensten bewezen, maar momenteel lijkt die het niet meer te kunnen. Tegen Rusland was het middelmatig at best, hij mag dan wel een assist gegeven hebben, uiteindelijk was dat enkel door de onkunde van de Russische verdediger dat daar een goal uit kwam. Geef die zelfde voorzet nog 10 keer en die wordt 10 keer weggewerkt. Tegen Denemarken was hij erg slecht, samen met de rest van het team, en tegen Portugal van hetzelfde.
Als de Martinez het na die 3 matchen nog altijd niet door heeft, dan heeft @Sond gewoon gelijk en bestaat zijn enige tactiek uit een lijstje van back-ups die in een bepaalde volgorde ingebracht worden, ongeacht de tegenstander of het systeem.

Met het risico om weer als arrogante betweter bestempeld te worden, opteren voor Praet/Dendoncker ipv Mertens voor KDB is toch niet verrassen als je het voetbaltechnisch bekijkt? Ja, KDB stond rechtsbuiten (in theorie) tegen Portugal, maar zijn speelstijl vervang je niet door een winger zoals Mertens. Daar heb je gewoon een creatieve aanvallende middenvelder nodig, en de enige die dat ook kan is Tielemans dus logisch gezien verschuif je hem gewoon een rijtje hoger en drop je op zijn plaats Praet of Dendoncker. Persoonlijk heb ik de voorkeur voor Praet, lijkt me toch net iets meer "voetballer" te zijn dan Dendoncker maar ook hier lijkt Martinez eerder een voorkeur voor die laatste te hebben.

Zolang Mertens niet start, ben ik hoopvol (met of zonder De Bruyne). Maar als Dries start, sorry dan spelen we met 10 tegen 11 en moet de rest al gigantisch boven zichzelf uitstijgen willen we een kans maken. Dries is einde verhaal bij de Rode Duivels. Heeft ons in het verleden genoeg diensten bewezen, maar momenteel lijkt die het niet meer te kunnen. Tegen Rusland was het middelmatig at best, hij mag dan wel een assist gegeven hebben, uiteindelijk was dat enkel door de onkunde van de Russische verdediger dat daar een goal uit kwam. Geef die zelfde voorzet nog 10 keer en die wordt 10 keer weggewerkt. Tegen Denemarken was hij erg slecht, samen met de rest van het team, en tegen Portugal van hetzelfde.
Als de Martinez het na die 3 matchen nog altijd niet door heeft, dan heeft @Sond gewoon gelijk en bestaat zijn enige tactiek uit een lijstje van back-ups die in een bepaalde volgorde ingebracht worden, ongeacht de tegenstander of het systeem.

Ja tegen Portugal begreep ik het nog wel dat Dendoncker er op kwam (wel een pak te laat, maar ok), want die is fysiek sterker, wat nodig was tegen de Portugezen. Maar ik heb ook een lichte voorkeur voor Praet... Nu ja, gewoon hopen dat KDB fit geraakt, want die is in feite onvervangbaar.

Voor Mertens zal het toch het laatste toernooi zijn.

Carrasco vs Doku: natuurlijk is Carrasco de logische keuze, alleen is hij precies echt niet in vorm om een of andere reden. Doku is er voor de eerste keer bij op een groot toernooi, en die heeft in het algemeen toch veel te weinig ervaring op dit niveau... Af en toe flitsen laten zien (tegen een mindere tegenstander), maar als ge die laat starten loopt ge een veel te groot risico dat hij net dé kans verprutst door zijn gebrek aan ervaring.

Of Rabiot op de linkerflank 😂

Voor dit EK zou ik ook opteren om voorrang te geven aan ervaring dan jong talent.
Feit dat Doku, Dendoncker mee zijn en al zo zijdelings ervaring opdoen gaat ons wel helpen in de toekomst. Heck volgend jaar is het WK dus wie weet kunnen ze daar meer minuten of zelfs basis mee pikken.
Maar niet voor dit toernooi, nu moeten alle ervaren spelers starten indien ze fit genoeg zijn.

Vind Tielemans nu net iemand die je geen rij hoger schuift. Da's een echte 8 of zelfs lage spelmaker.

In het geval Dendocker, zou ik Witsel als laagste man houden en Tielemans en Dendoncker als 8'en daarvoor. Tegen een tegenstander als Portugal had het loopvermogen en de fysiek van Dendocker ook nuttig geweest op dat middenveld. Kon meer storen zodat er minder passes op ons afkwamen.

In het geval Praet blijft Tielemans staan naast Witsel en is Praet de 1 op 1 vervanger voor De Bruyne. Praet is de meest polyvalente middenvelder in onze selectie, na De Bruyne, en van nature ook eerder iets tussen een 8 en een 10. Kiezen voor Praet is loopvermogen en voetballend vermogen, maar minder fysieke présence.

De enige andere die qua profiel De Bruyne kan vervangen is Vanaken maar die zit veelal in de tribune.

Je moet uiteraard niet gaan verrassen als het goed gaat. Als iedereen fit is stel ik ook dezelfde 11 op als tegen Portugal.

Maar iedereen zag dat het niet liep met Mertens ipv KDB en toch lijkt de kans mij groot dat hij, mocht KDB niet fit raken, gewoon Driesje daar gaat zetten. Tegen het sterke middenveld van Italië kan je die extra middenvelder, die KDB wel is en Mertens niet, echt wel gebruiken. En hij heeft er nog een stuk of 3 in zijn kern zitten.
Dat is zelfs niet verrassen trouwens, dat is gewoon u ploeg zetten naar u tegenstander. Het feit dat hij altijd dezelfde wissels doet etc zorgt ervoor dat het nu een verrassing zou zijn...
Niet per sé in spelsysteem verrassen (he Didier), maar wel eens een wit konijn uit de hoed toveren. Beetje zoals Clement wel eens deed met Charles De Ketelaere in't begin van diens A-carrière. Die mannen geven zich 100% (itt Dries Mertens) en voor't zelfde geld komt er iets goed uit. (kan ook iets heel slecht uit voortkomen natuurlijk, maar dat kan met Mertens/Carrasco ook)
Maar ik ben het eens dat hij de verkeerde keuze heeft gemaakt na de blessure van KDB, maar ik vind dat we tegen Brazilië en de eerste helft tegen Portugal wel hebben gezien dat hij durft te veranderen qua spelstijl. En daarmee denk ik dat hij best wel flexibel is in zijn tactiek. Dat neemt niet weg dat hij ook vreemde keuzes maakt en ik vind zijn wissels soms te lang duren of nutteloos (zoals in een oefenmatch in de 90ste minuut nog een wissel doen).

Ik ben best tevreden over zijn werk bij de RD. In "voor de aftrap" op één zag je ook dat hij meer dan gewoon een coach was. Ook al was het misschien wel een promofilmpje voor Martinez, maar de man is wel serieus met zijn job bezig en ik heb er vertrouwen in. Niet dat ik denk dat hij ooit succesvol een grote ploeg gaat coachen in clubverband, maar voor deze generatie is hij wat mij betreft wel de ideale man.

Vind Tielemans nu net iemand die je geen rij hoger schuift. Da's een echte 8 of zelfs lage spelmaker.

In het geval Dendocker, zou ik Witsel als laagste man houden en Tielemans en Dendoncker als 8'en daarvoor. Tegen een tegenstander als Portugal had het loopvermogen en de fysiek van Dendocker ook nuttig geweest op dat middenveld. Kon meer storen zodat er minder passes op ons afkwamen.

In het geval Praet blijft Tielemans staan naast Witsel en is Praet de 1 op 1 vervanger voor De Bruyne. Praet is de meest polyvalente middenvelder in onze selectie, na De Bruyne, en van nature ook eerder iets tussen een 8 en een 10. Kiezen voor Praet is loopvermogen en voetballend vermogen, maar minder fysieke présence.

De enige andere die qua profiel De Bruyne kan vervangen is Vanaken maar die zit veelal in de tribune.

Ik dacht dat Tielemans hoger speelt bij Leicester dan Praet, maar dat heb ik dan mis? Te weinig matchen van Leicester gezien met hen beiden in de basis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan