(Elektrisch) gereedschap topic

Een langere rail kan je zo kopen (is wel onhandig, maar voor platen onmisbaar). Ik heb al eentje van 210, maar ik denk erover na om die in 2 te zagen (80 en 130) en eentje van 240+ te kopen voor de grote platen

Net eens opgezocht en die prijs was hoger in mijn gedachten.
Valt goed mee. Toch maar aanschaffen dan, voor ik nog meer kostelijke berken multiplex verpruts 😛

Dat is inderdaad het tweede probleem.
Heb wel 2 rails maar ik vind die koppelstukken bagger

@Waterpas
Ik heb dat gebruikt toen ik in de telecom (hoogte) werkte.
Voor het afstellen van de antennes was dat onmisbaar. Werkt goed en is nauwkeurig.
Vooral wanneer het tot op de graad juist moet zijn is dat handig.

Het moet áltijd tot op de graad juist zijn :cool:

Zo een digitale waterpas, is dat wat oké als je dat van een deftig merk neemt? Ik heb precies altijd wat moeite om de exácte pas te bepalen op basis van het luchtbelletje alleen. :(

Ik heb deze van Bosch wel vaak gebruikt op onze bouw. Er zit ook in laser is waarmee je over lange afstanden ook level kan uitmeten.

o212410v54_P_A_Bosch_GAM_220MF_dyn_open_fin.png

Ik heb deze van Bosch wel vaak gebruikt op onze bouw. Er zit ook in laser is waarmee je over lange afstanden ook level kan uitmeten.

o212410v54_P_A_Bosch_GAM_220MF_dyn_open_fin.png
Das de GAM 220? Zoiets zou ik mij ook wel willen aanschaffen, zou ook een pak gemakkelijker zijn om mijn hoeken te zagen.

Ma eerst Woensdag op sollicitatie en het resultaat afwachten :thinking:

Ale, ik ben hier efkes aan het wegdromen in materiaalland.

Stel, jullie beginnen nu met al jullie ervaring aan een nieuwe verbouwing.

Wat hebben jullie qua elektrisch materiaal zeker nodig? Ga je voor zo'n combiset of toch zelf samenstellen?

Hangt ervanaf welke materialen er gebruikt worden in uw project

Absolute basis die ik veel gebruikt heb

- Schroefboormachine met klopfunctie (accu)
- Slagschroevendraaier (accu)
- SDS+ boorhamer (accu)
- Cirkelzaag (accu)

Had ik het eerder geweten had ik em direct gekocht tools
- Slijpschijf (accu)
- Multitool (accu)

Daarnaast ook intensief gebruikt gezien hier dikke betonlagen lagen
- SDS MAX Boorhamer (zwaar model, 220V)
- Grote slijper met roteerbaar handvat (220V)

Dan heb ik ook nog een excentrisch schuurmachientje gekocht, niks fancy, wel met aansluiting voor afzuiging. Was heel handig om deurkaders vlak te schuren, pleisterwerk bij te werken.

Een bouwstofzuiger is ook geen weggesmeten geld, bespaart u veel stof in de longen en kuiswerk.

Als je voornamelijk houtbouw & gyproc gaat doen kan je die boorhamer en grote slijper al schrappen.
Een afkortzaag met onderstel heb ik ook, maar achteraf gezien gebruik ik die eigenlijk heel weinig.
Een sleuvenslijper had ik ook gekocht, maar mij laten vangen aan hier iets goedkoop te nemen. De stelling "met powerplus verkloot je elke klus" was absoluut de waarheid. Voor die 129 EUR had ik beter een afzuigkap voor mijn makita slijper gekocht, het had rapper gewerkt en nog altijd in orde geweest.

slagschroevendraaier en slijpschijf zou ik toch van plaats verwisselen, om slag nu als absolute basisnoodzaak te gaan beschouwen.. =) (ook bouwstofzuiger vind ik dan persoonlijker belangrijker).

zal ook natuurlijk afhangen altijd van wat je zelf wilt doen..

Fixami, is deze betrouwbaar? Lees redelijk wat slechte ervaringen..
En iemand ervaring met toolmaster.shop? Hetzelfde prduct staat daar iets goedkoper maar ik vind weinig reviews maar 't zijn wel goede reviews.

edit: hetzelfde gevonden op toolmax.nl voor dezelfde prijs dus bestel ik het daar :)

't Gaat trouwens over een accu schroefboormachine van Metabo: bs18 met accessoire koffer. 18V met 2x accu van 2ah. Een verbetering t.o.v. van hetgeen wat ik nu heb: Black&Decker 12V met 1 accu van 1ah, te laden met een kabeltje 😅 Na 6j mag er wel wat verbetering komen.

Laatst bewerkt:
Fixami is de be naam van gereedschapcentrum.nl.

Net zoals bij toolnation lijkt het erop dat de levertijden op de site vooral ter indicatie zijn, maar wel legit winkels normaal

Fixami, is deze betrouwbaar? Lees redelijk wat slechte ervaringen..
Ikzelf heb een farce voorgehad met fixami en bestel er dus niet tenzij ik echt niet anders kan.

Eerst al iets voor in acht te nemen: fixami is wel een dealer van merken als in "ze verkopen ze" maar zijn GEEN officiele dealer.
Koopt ge daar een tool met de gedachte later bij de dealer een actie te claimen (extra accu bijvoorbeeld) is de kans reeel dat ge Njet als antwoord krijgt.
Ze maken echter wel vaak reclame met "Merk X doet actie Y, maar als ge het uiteindelijk bij hun aankoopt krijgt ge actie nuldebotten

Bon, wa heb ik ermee voorgehad?
Ik bestel een Milwaukee boorhamer M18 CHX. Die is er als set, losse body of body met hd box. Ik bestel de laatste, was in voorraad. Krijg verzendbevestiging en een mail dat er een product nageleverd gaat worden (hoe, in voorraad toch?). Verder geen uitleg, ik mail om te vragen wat nageleverd wordt en wanneer. De hd box is niet in voorraad en zal later komen.
Dus ik moet terug mailen om te vragen hoeveel later en waarom dit dan aangeeft in voorraad te zijn. Maw, ze stellen zelf paketten met body en box samen. Zolang de tool in voorraad is staat alles op in voorraad. Ik krijg antwoord dat dit 3 maand of meer zal duren omdat Milwaukee problemen heeft met de productie van de koffers.
Ondertussen krijg ik de boorhamer geleverd en besluit ik Milwaukee zelf te contacteren.
Ik stuur fixami ook een mail om te laten weten dat ik hun manier van werken alles behalve vind en als ik had geweten dat de koffer zo lang zou duren ik wel gewoon de body had gekocht ipv meer te betalen voor ook de koffer. Neigt naar oplichting.
Hun antwoord doodleuk: "ja meneer, normaal hechten mensen meer belang dat ze hun tool krijgen ipv de koffer" Sorry, da is niet aan hun voor te beslissen. Ik hecht evenveel belang aan mijn gereedschap deftig te kunnen opbergen. Ik wil nie zomaar een tool van 3-400 euro laten slingeren.
Op dit punt krijg ik telefoon van Milwaukee en die delen mee dat het verhaal van productieproblemen niet waar is en dat fixami geen erkende dealer is van hun en daarvoor zelf problemen heeft met levering te krijgen (fixami gelogen dus)
Ik stuur terug een mail naar fixami met de boodschap dat Milwaukee hun verhaal onderuitgeslagen heeft en dat ik een refund wil ter waarde van de koffer en dat ik verder niets meer met hun te maken wil hebben, vermits ze mijn geld aannemen terwijl ze al direct wisten dat dit maanden ging duren maar zelfs geen waarschuwing bij de productpagina zetten. En dan nog liegen nadien...
Het enige antwoord is een verzendbevestiging voor de koffer. Krijg de zending toe... koffer voor een M18 CHPX... mijn CHX past daar niet in...
Dus dan heb ik terug gestuurd dat ze een bende idioten zijn en zelf niks van hun producten afkennen vermits ze mij een nutteloze koffer sturen.

Uiteindelijk heb ik uit pure woede die insert uit de koffer uitgetrokken en mijn materiaal er zo ingestoken omdat ik het kotsbeu was om nog mails te sturen naar da idioot bedrijf

Laatst bewerkt:
Ik ga me es een stofzuiger aanschaffen, iemand weet van bepaalde merken die universeel zijn (maw, verschillende koppelstukken of zo)

zuigmond van mijn b&d tafelzaag is groter dan die van mijn black & decker cirkelzaag. Makita is ook ander formaat. Zou dus wel een stofzuiger willen die op allemaal past. Het ding moet niet perse automatisch mee opspringen.

Hangt ervanaf welke materialen er gebruikt worden in uw project

Absolute basis die ik veel gebruikt heb

- Schroefboormachine met klopfunctie (accu)
- Slagschroevendraaier (accu)
- SDS+ boorhamer (accu)
- Cirkelzaag (accu)

Had ik het eerder geweten had ik em direct gekocht tools
- Slijpschijf (accu)
- Multitool (accu)

Daarnaast ook intensief gebruikt gezien hier dikke betonlagen lagen
- SDS MAX Boorhamer (zwaar model, 220V)
- Grote slijper met roteerbaar handvat (220V)

Dan heb ik ook nog een excentrisch schuurmachientje gekocht, niks fancy, wel met aansluiting voor afzuiging. Was heel handig om deurkaders vlak te schuren, pleisterwerk bij te werken.

Een bouwstofzuiger is ook geen weggesmeten geld, bespaart u veel stof in de longen en kuiswerk.

Als je voornamelijk houtbouw & gyproc gaat doen kan je die boorhamer en grote slijper al schrappen.
Een afkortzaag met onderstel heb ik ook, maar achteraf gezien gebruik ik die eigenlijk heel weinig.
Een sleuvenslijper had ik ook gekocht, maar mij laten vangen aan hier iets goedkoop te nemen. De stelling "met powerplus verkloot je elke klus" was absoluut de waarheid. Voor die 129 EUR had ik beter een afzuigkap voor mijn makita slijper gekocht, het had rapper gewerkt en nog altijd in orde geweest.
Ik zit in de "tijd teveel dus aan het rondkijken op het internet voor nice to haves". :p

afkortzaag heb ik eens geleend van iemand en diene mens wil die absoluut niemeer terug hebben, dus dat was wel nice.

Ik denk dat ik voor het volgende eens ga kijken voor een bouwstofzuiger en een slagschroevendraaier. Probleem is dat ik absoluut niet wil zitten sukkelen met 35 verschillende batterijen dus ga eens moeten beslissen door welk merk ik alles wil vervangen :p

Tegenwoordig hebben de meeste merken wel veel op accu

Het MAKITA gamma is nog steeds een van de grootste, Dewalt en Milwaukee zitten er wel dichtbij.
Moest ik nu terug investeren zou ik wel niet meer op 18V kopen maar direct op high-voltage starten (40V Makita, 54V Dewalt bv).
De voordelen zijn gigantisch (sneller laden, langere accudauur, krachtigere machines) en de meerkost is beperkt.
Bijvoorbeeld een slijper of cirkelzaag op high voltage is perfect naast een 220V machine te zetten, een 18V is toch merkbaar lichter (daarom niet onbruikbaar he, maar niet dezelfde kracht)

Makita staat er wel voor bekend om echt de zotste dingen te hebben op accu (betonvlechter, vetpomp, rivettenpistool, betontrilnaald, schaafmachine, assortiment bouwlampen, etc...). Was voor mij de voornaamste reden om toen voor 18V LXT te kiezen.

Een van mijn favorieten is HD-Gereedschap. Scherpe prijzen, levering duurt soms wel iets langer maar als ge op voorhand vraagt hoe lang het gaat duren is hun informatie meestal wel correct.

Ik moet wel toegeven, de enige keer dat ik mijn gerief geannuleerd was was wel daar. Alles was zogezegd op voorraad, maar na een land had ik het nog niet.

Dezelfde dag geannuleerd en besteld bij een andere NL webshop en het was er 2 dagen nadien.
Wel correct afgehandeld trouwens, direct geld teruggestort Enzo, dus daar geen klagen van.

Zelf nog geen slechte ervaring gehad met fixami/ gereedschapswinkel.
Enkel maar zeer positieve.

Dat van die deals van de merken, tsja dat weet je op voorhand eh. Als je u daaraan laat vangen dan heb je gewoon geen research gedaan.

Dat van die deals van de merken, tsja dat weet je op voorhand eh. Als je u daaraan laat vangen dan heb je gewoon geen research gedaan.
Ik heb er me nooit aan laten vangen, ik heb echter wel weet van gevallen waar ze zelf actief reclame gemaakt hebben voor zo'n actie waarvoor ge uiteindelijk toch nooit in aanmerking komt als ge het via hun koopt. En dat is misleiding...

Terug
Bovenaan